2025-02-25, 12:56
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Någon som jobbar på Max som kan berätta om läget på er Max restaurang sedan avslöjandet? Stämningen? Är det någon märkbar skillnad i antalet besökare?
Eftersom Max har helsides annonser i dagens dagstidningar kan man anta att VD:n är skärrad.
Annonsen innehåller dock inget nytt utan samma dravel om anonyma f d anställda etc och inte att Max gjort fel.
Citera
2025-02-25, 13:15
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag tycker den texten i helsidesannonsen från Max är rätt blek. Nånstans mellan taffligt och nästan okej skriven. Kan inte riktigt sätta fingret på vad exakt. Den pratar, vevar, upprepar problemet, och vem har de egentligen tänk ska sitta och läsa de två spalterna - är det ett begravningstal?
Citera
2025-02-25, 13:47
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag tycker den texten i helsidesannonsen från Max är rätt blek. Nånstans mellan taffligt och nästan okej skriven. Kan inte riktigt sätta fingret på vad exakt. Den pratar, vevar, upprepar problemet, och vem har de egentligen tänk ska sitta och läsa de två spalterna - är det ett begravningstal?
De fortsätter på sin hemsida.
Citat:
Det kan förstås förekomma fel, misstag och ibland rena överträdelser även på MAX. Men det finns inte ett systematiskt åsidosättande av rutiner och regelverk. MAX hade inte varit Sveriges populäraste hamburgerkedja om det vore så.
https://www.max.se/om-max/pressrum/p...-upp-sina-kok/
Jag undrar om någon mer än VD:n anser att Max är "Sveriges populäraste hamburgerkedja" och var han i så fall fått det om bakfoten från?
Citera
2025-02-25, 13:52
Medlem
Citat:
Den här delen är intressant.
Ökad rapportering: Påminnelser om vikten av att rapportera eventuella avvikelser samt uppmaning att vid behov använda MAX visselblåsarfunktion för anonyma anmälningar.
Och så spyr han ut sin misstro mot de som just använt sin visselblåsarfunktion.
Citera
2025-02-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myyyyyy
Jag har signat upp för att få besöka en Max restaurang. Återkommer om jag får besöka köket. Ska se över deras arbeten och rutiner. Ska även fråga om man får provsmaka allt så att man vet att kvalitén är bra.

Anmälan sker här:
https://max.confetti.events/valkomna-till-max
Intressant! Glöm inte att göra en uppdatering.
Citera
2025-02-25, 14:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Och så spyr han ut sin misstro mot de som just använt sin visselblåsarfunktion.
Kommer Aftonbladets artiklar direkt ur företagets visselblåsarfunktion, hur har de läckt, och i så fall borde artiklarna handlat om att företaget inte tar itu med problemet. Kan vi utesluta att inte bara tidningen belönat för diverse halvt påhittade tips, och det är ungefär lika illa varstans? Inte undersökte man flera andra hamburgerföretag samtidigt och såg en skillnad? I min kommentar ovan är jag mer intresserad av deras damage control och dess kommunikation, än att jag vill sparka ytterligare på dem.
Citera
2025-02-25, 15:13
Medlem
over9ks avatar
Nån som vet vilka resturanger som är prickade? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...snusket-pa-max
Citera
2025-02-25, 15:16
Medlem
Citat:
Kommer Aftonbladets artiklar direkt ur företagets visselblåsarfunktion, hur har de läckt, och i så fall borde artiklarna handlat om att företaget inte tar itu med problemet. Kan vi utesluta att inte bara tidningen belönat för diverse halvt påhittade tips, och det är ungefär lika illa varstans? Inte undersökte man flera andra hamburgerföretag samtidigt och såg en skillnad? I min kommentar ovan är jag mer intresserad av deras damage control och dess kommunikation, än att jag vill sparka ytterligare på dem.
Kan tänka mig att Aftonbladet fått information från personer som inte blivit lyssnade på när de använt den interna visselblåsarfunktionen.

Här tittar Aftonbladet på Burger King, och de har också skrivit om McDonalds när det inte funkat där.
200 sekunders granskning av Burger King har väckt enorma reaktioner – och skakat om hamburgerjätten i grunden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amburgerjatten
Citera
2025-02-25, 15:27
Medlem
Tänk om någon av dem hade orken och kuraget att helt enkelt stänga ner en vecka. Ta in en proffsig städfirma, kasta allt vad de har av matvaror, beställa nytt, snygga upp bland personalen. De vet redan själva hur det ska vara och kan sätta nya rutiner efter det. Sedan slå upp dörrarna med nytt mod, glad reklam och samtidigt skicka räkningarna till huvudägaren. Initiativkraft på lägsta nivå vore inte fy skam (i stf att sitta och vänta ut något uppifrån)
Citera
2025-02-25, 15:27
Medlem
Jordgubbes avatar
När jag nu googlar på "Aftonbladet och McDonalds" får jag upp den här uppmaningen från tio månader tillbaka, där Aftonbladet fiskar efter snusk från McDonalds och Max. Blev det inget av McDonalds, och i så fall varför inte? Pga läskigare personalpolitik, eller att allt är perfekt där?

Om man inte fick in någonting från McDonalds, har de skrivit om det? Det borde de väl i så fall gjort, som en jämförelse. Eller gör de som journalister ofta gärna gör, kommer i en andra våg, gärna efter konkurrenter levererat gliringar? Jag har ej följt detta, så nån kanske kan tydliggöra.
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-02-25 kl. 15:32.
Citera
2025-02-25, 17:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Han gör lite damage control och verkar mest ledsen att detta fiffel har kommit upp till ytan. Bara pladder från honom då han vet att skadan är redan skedd och dom kommer tappa rejält med kunder framöver vilket är helt rätt!

Skräpföretag inget annat
Citera
2025-02-25, 18:29
Medlem
Att Max nu ska sätta upp senaste inspektionsprotokollet från miljö och hälsa i varje restaurang är ändå en riktigt bra grej. Det borde nog finnas ett lagkrav på att det ska sitta uppsatt i entrén på alla restauranger.

Hur ska man annars veta hur restaurangen sköts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in