2021-09-15, 19:04
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja, 110-120 spänn för en meny börjar bli riktigt galet. Max är allt annat än prisvärt. Och vidare gott är det inte heller.

Max på 90 talet var mumma!! Helt annan grej då
Citera
2021-09-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Max på 90 talet var mumma!! Helt annan grej då

-Håller med dej , nu för tiden är det skitmat anpassat för babbar .
Sveriges godaste burgare-nä det var länge sedan.
Citera
2021-09-15, 20:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Håller med dej , nu för tiden är det skitmat anpassat för babbar .
Sveriges godaste burgare-nä det var länge sedan.
Max m.fl. har blivit fritidsgårdar för blattar som härjar och även tiggande zigenare. Donken har vaknat och börjat lägga ner restauranger.
Citera
2021-09-15, 21:12
Medlem
VelvetThornss avatar
Ja, 110-120kr för en meny som man inte blir mätt på så man måste köpa till en extra burgare eller nuggets/chili cheese. Helt plötsligt är man uppe och nosar i 150kr för ett snabbmatsmål. Det är väl egentligen bara värt pengarna om man är på genomresa i landet och måste stanna för att käka på ett ställe som inte är en sunkig vägkrog.
Citera
2021-09-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Om det är sent/mitt i natten (jag är resande fotbollssupporter så det blir en del sådana tider på vägarna) så tar jag hellre något från en mack än från nåt snabbmatshak. Inte för att det är delikat där men typ en chokladbit/bulle eller så från macken är bättre än snabbmatskäket.

Jag förstår kedjorna helt och fullt där, vem är ens i innerstaden längre än nödvändigt idag och då försvinner ju ett vettigt klientel.

Instämmer.

Vi har en MAX-restaurang alldeles utanför kontoret. Förr (10 år sedan) lunchade många från kontoret på MAX då och då; nyanställda som "gamla". Men senaste åren har folk slutat med det. "Inte prisvärt", "maten smakar inte bra". Sedan är det påfrestande med 100% MENA-anställda (instegsjobb där staten betalar lönen) pratar oförståelig svenska och som ideligen gör fel i beställningarna.

Väljer hellre en baguette eller färsk färdigrätt alla dagar i veckan framför MAX.
Citera
2021-09-19, 13:44
Medlem
swebarbs avatar
max bojkottar jag sen länge pga alla mena som jobbar där, hellre man köper nåt på pressbyrån än vill gå dit, dels pga hygien väljer jag bort dom också litar fan inte ett öre på klåparna där..
Citera
2021-09-19, 13:46
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
max bojkottar jag sen länge pga alla mena som jobbar där, hellre man köper nåt på pressbyrån än vill gå dit, dels pga hygien väljer jag bort dom också litar fan inte ett öre på klåparna där..
Har bojkottat Max i många år, sist jag gick in där och såg vilka människor som lagade maten så vände jag direkt. Fullt med skitfolk.
Citera
2021-09-19, 20:49
Medlem
Max suger. Sliskigt, vått skit till överpris. Dom har totalt gått ner sig dom senaste 10 åren.

Och inte en ”mena” så långt ögat nådde där jag åt idag, så vem som gör burgarna spelar absolut ingen roll. Pizzerian jag brukar gå på är 100% ”mena” och fan så mycket bättre.

Nä, aldrig mer Max. Fy fan.
Senast redigerad av RuudV 2021-09-19 kl. 20:54.
Citera
2021-09-20, 02:52
Medlem
BarbaDonkeys avatar
De senaste åren har burgarna på MAX nästan alltid varit med stenhårt kött som jag uppfattar har legat varma väldigt länge.

På 90-talet hade MAX en helt annan hög kvalitet på både maten och interiören, nu är det verkligen inte prisvärt för det man får. Dessutom har dressingarna blivit mindre goda och det känns som att mängden kött minskat, men det kan bero på vätsketapp efter att burgarna legat lääääänge innan servering.
Citera
2021-09-20, 03:31
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
De senaste åren har burgarna på MAX nästan alltid varit med stenhårt kött som jag uppfattar har legat varma väldigt länge.

På 90-talet hade MAX en helt annan hög kvalitet på både maten och interiören, nu är det verkligen inte prisvärt för det man får. Dessutom har dressingarna blivit mindre goda och det känns som att mängden kött minskat, men det kan bero på vätsketapp efter att burgarna legat lääääänge innan servering.

Har ingen aning vad som skett sen på 90-talet, när max kom till våran stad så testade vi.. jag valde någon burgare med ost och bacon i och vill minnas dom stekte det på något slags av stekbord, tog väl en kvart eller mer innan vi fick våran burgare och goda var de då. Tog väl inte lång tid innan strategin byttes ut mot billiga råvaror och då bojkottades alla max ställen.
Citera
2021-09-20, 03:40
Medlem
karlgunnars avatar
Käkade på max här om dagen då inget annat öppet fanns i närheten. Vägrar äta deras kött så valde en kycklingburgare som brukar vara ätbar. Inget fel på kycklingen men baconet var mer än knaperstekt och hela burgarens omslag var nedsmetat med flott vilket är ruskigt irriterande för mig då jag viker bort halva ungefär för att ha lite kvar runt burgaren som "dropp stopp" för all dressing som alltid brukar rinna ur osv. Dessutom var min ramlösa rumstempererad. Sanslöst dålig nivå på Max numera, sanslöst.
Citera
2021-09-20, 04:04
Medlem
Tog en Korean BBQ för övrigt. Inte ens en gnutta koreanskt över den vad jag kunde smaka, bara en stor, kletig dressinghög.

Kanske lite, lite koriander från salladen.
Senast redigerad av RuudV 2021-09-20 kl. 04:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in