Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-23, 20:50
Medlem
Nån mer än jag som stör mig på alla överbloatade Ubuntu screenshots i "Ditt fria desktop!"-tråden!?

Kan vi alla inte bara spy vår ilska över Ubuntu-bloaten i den här tråden?
Senast redigerad av Kejsarn 2008-10-23 kl. 20:55.
Citera
2008-10-23, 20:50
Medlem
Nej.
Citera
2008-10-23, 20:53
Medlem
Zibris avatar
Lön tråd (även om jag inte kan säga att jag inte håller med dig (fast att jämföra med Aftonbladet är ju bara ett par tre steg för långt)).

Edit: Alltså, nej, jag stör mig inte, men.. Skit samma, fett olön tråd.
Senast redigerad av Zibri 2008-10-23 kl. 20:56.
Citera
2008-10-23, 20:59
Medlem
korqs avatar
Vissa gillar att ha skit flygandes på skrivbordet, fine by me, så länge jag slipper ha det på mitt skrivbord
Citera
2008-10-23, 21:52
Medlem
fliermans avatar
Det är väl bara för att windows-användare inte har möjligheten att vara med och leka
Citera
2008-10-23, 22:43
Medlem
agnes avatar
Jag gillar xfce
Citera
2008-10-23, 22:56
Medlem
Dronkens avatar
Dummaste jag hört -.-
Till skillnad från aftonbladet så har dom som bloatat sitt ubuntu lite ändå gjort de väldigt stilrent och snygg, aftonblandet är varken-eller...
Citera
2008-10-23, 23:50
Medlem
Vad är/betyder bloaten?!
Citera
2008-10-24, 00:14
Medlem
DrMegahertzs avatar
Oj vilken långsökt titel.. Tror de allra flesta associerar aftonbladet med dålig journalistik, men det hade ju inte passat in någe vidare i din liknelse.

Dessutom är det väl knappast Ubuntu's fel att andra människors smak inte stämmer överens med din egen?

Finns då många Arch-skrivbord som är precis lika överfyllda med prylar såsom AWN, Compiz, Screenlets och liknande "bloat".
Senast redigerad av DrMegahertz 2008-10-24 kl. 00:24.
Citera
2008-10-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMegahertz
Oj vilken långsökt titel.. Tror de allra flesta associerar aftonbladet med dålig journalistik, men det hade ju inte passat in någe vidare i din liknelse.

Dessutom är det väl knappast Ubuntu's fel att andra människors smak inte stämmer överens med din egen?

Finns då många Arch-skrivbord som är precis lika överfyllda med prylar såsom AWN, Compiz, Screenlets och liknande "bloat".

Tänkte mer på "Out of box"-ubuntu. Fruktansvärt bloatat.
Citera
2008-10-24, 00:56
Medlem
DrMegahertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarn
Tänkte mer på "Out of box"-ubuntu. Fruktansvärt bloatat.

Du menar... gnome?

Ubuntu har blivit så populärt just för att nästan alla klarar av att använda det, något som länge har varit dess mål. Konsekvensen av detta är ju att man får skeppa med en hel del prylar för att få Ubuntu att köra på så många datorer som möjligt, och för att passa så många nya användare som möjligt.

Min farmor skulle t.ex. aldrig klara av att sätta upp en dhcp-klient eller ladda alla de moduler som krävs för att få hårdvaran att fungera. Men ubuntu klarar hon faktiskt av att installera och använda själv!

Du måste tänka på att Ubuntu, och en mer minimalistisk distribution såsom Arch, har helt skilda målgrupper, och därmed helt olika användare.

Om Ubuntu nu inte faller dig i smaken, fine, det är bara att använda någon annan distribution (tänk va härligt det är med valfrihet).

Människor är olika, och föredrar olika saker, det är bara att inse och acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in