Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Äh, börsen är väl lite så att den går upp utav helvete när allmänheten får reda på dess förträfflighet men går ner när alla idioter som inte har någonting att göra med aktier förstått att dom inte vann någonting på det.
När alla människor börjar investera, då säljer jag mitt.
Börsen speglar samhällets bild av framtiden alltså innefattar detta hela samhällets förväntningar på dess framtid, att skrapa detta under mattan och inte se det som en viktig faktor gör mig och dig till en dålig investerare.
För att svara på TS fråga så japp Christer Gardell säger att man skall kasta pil på largecap och köpa hehe skämt o sido, det är billigt nu och vad du handlar är baserad på din strategi, själv handlar jag kalla aktier, alltså aktier som inte har allmänhetens förtroende just nu, ABB hade jag lätt kunnat gå all in i efter dagens slakt men nu har jag inte dem pengarna till förfågande och mitt sparande på det låsta kontot rör jag inte av principsak.
Du kan ta den tusenlappen och sätta in den i någon sorts hedgefond eller asset så får du förmodligen utdelning då det krävs mer av förvaltaren eftersom hans arvrode är prestationsbaserat.