Citat:
Ursprungligen postat av höstmörker
Om man inte har några pengar alls på börsen är det nog ett bra tillfälle att köpa lite aktier eller fonder (obs jämför alltid fonder på morningstar.se och välj de med låga avgifter). Har man mycket pengar i aktier tror jag att man bör sälja av en del och eventuellt köpa på nytt om något år. Förra kraschen pågick i flera år (2000-2003?), och det finns många exempel på perioder som det har varit bättre att spara i räntor än aktier, trots vad många "experter" hävdar.
Du talar väl emot dig själv nu?
Du säger att om man har aktier ska man sälja, men om man inte har ska man köpa?
Antingen sätter du en generell köpsignal på hela börsen, eller så sätter du generel säljsignal på börsen.