2000-09-15, 15:45
Medlem
Nu får ni svara, när ni beställer via internet, beställer ni till era hemadresser då, eller hur gör ni? Betalning med kort?
Låter väldigt farligt om man fastnar i tullen isf....
Citera
2000-09-16, 15:30
Medlem
Internetbeställning

Tullen är inget att oroa sig för. Skulle du få ett brev från tullen angående ett paket till dig med Steroider så låtsas du om ingenting, Du vet inget om det och har inte beställt något om dom skulle undra. På så sätt kan du inte åka fast. Beställ hem till dig fast i någon annans namn, Skriv "Return to sender" på paketet och låt detligga något dygn.
Citera
2000-09-16, 17:26
Medlem
Internetbeställning

Ok, det LÅTER ju bra, men funkar det i praktiken? Känner du någon som klarat sig undan? Jag menar, med lite sunt förnuft kan man ju lätt tänka: varför skulle ett företag skicka dyrbara produkter till någon som ej beställt och betalat dem?

Beställa hem till sig i annat namn blir ju svårt då mitt efternamn står på min ytterdörr!

Med "skriv return to sender på paketet och låt ligga något dygn", menar du att jag ska göra så för att kunna visa det om polisen kommer och knackar på dörren?
Citera
2000-09-16, 18:27
Medlem
Internetbeställning

Personligen känner jag ingen som fått ett brev från tullen men har pratat med många på Internet som fått det och det går aldrig längre än att dom fått ett brev från tullen. Ignorera det helt enkelt, Gör INTE anspråk på dem (Ganska självklart ;-]). Företaget kan ha skickat till fel adress, Någon kan ha jävlats med dig... Kan finns många orsaker till att det kommit hem till dig, Det är inte ditt fel.

Att ditt efternamn står på dörren gör inget, Jag får alltid skickat hem till mig under annat namn. (Prova posta ett brev själv med ett annat namn till din adress om du ändå känner dig osäker)

Japp, Skulle någon myndighet (Mot all förmodan) nu komma hem till dig eller plinga på efter att posten har kommit så kan du visa dem paketet där det står "Return to sender" och förklara att det inte är ditt namn så du ska lämna det på posten igen.

Skriv aldrig på för att ta emot ett paket, Det betyder att du godkänner att du har skickat efter sakerna (Fast det ska du inte behöva oroa dig för efterosm dom som säljer aldrig skulle skicka något du måste skriva under för)
Citera
2000-09-16, 18:38
Medlem
Internetbeställning

Tull eller åklagare måste kunna bevisa att det är du som har beställt! (och hur kan dom göra det?) alltså det är ingen fara så länge du förnekar! Har själv beställt från Pharmagroup o det var inga problem.
Citera
2000-09-16, 18:44
Medlem
Internetbeställning

OK...låter ju ganska säkert ändå....Vad händer med paketet när tullen upptäcker vad som är inuti det, det stannar väl hos tullen då, jag menar, man kan inte gå och hämta paketet på posten och så råkar snuten stå där och vänta på en eller liknande?

Vad har det stått i brevet de fått från tullen, typ "du har ett paket innehållande olagliga saker som väntar här, vad i helvete håller du på med?" eller vad? Inga förhör eller något sådant?

När man får paket från utlandet, behöver man inte skriva på avi eller liknande då?

Hur är det med paket inom sverige, kollar polis eller liknande någonsin igenom inrikespaket efter olagliga saker?
Citera
2000-09-16, 19:13
Medlem
Internetbeställning

När ett paket/brev fastnar i tullen så skickar dom ett brev till personen som brevet/paketet var adresserat till. Gör du inte anspråk på sakerna (Hör av dig och har recept, Är med i en Kemiklubb eller likn. som gör att du har rätt att Importera förbjudna substanser) så förstörs innehållet.

Skicka aldrig efter något som du måste hämta ut på posten. Nej man behöver inte hämta ut med avi eller likn. Såvida du inte skickar efter en stor mängd ampuller tex. eftersom dom inte går ner i din brevlåda, Dela därför upp beställningen på flera småbeställningar isf.

"Vad har det stått i brevet de fått från tullen, typ "du har ett paket innehållande olagliga saker som väntar här, vad i helvete håller du på med?" eller vad? Inga förhör eller något sådant?" Är nog en bra beskriving.

Nej polisen ligger med stor säkerhet inte inne på Postterminalerna och rotar igenom paket. Kanske att dom vid enstaka tillfällen släpper en hund inne på någon större Postterminal för att leta efter Narkoitka. Steroider luktar ju ändå inte så det spelar kvittar.
Citera
2000-09-16, 19:39
Medlem
Internetbeställning

Om man ska beställa clomidtabletter, nolva och cirka 16 ampuller Primo (följer det med sprutor???) hur bör man dela upp det då? Jag har ju ingen aning om hur stora askarna är eller så...
De flesta mediciner har ju för stora kartoner för brevlådan åtminstone, eller?
Citera
2000-09-16, 19:50
Medlem
Internetbeställning

Fortsätter via mail istället, Vore ju synd att avsläja för myndigheten hur det skickas ;-)
Citera
2000-09-16, 22:05
Medlem
Internetbeställning

Pharmagroup är världsmästare på att packa paket! I måndags fick jag ett packet med 28 ampuller Testo/primo o det var obetydligt större än ett cigarett paket! Trodde först innan jag hade öppnat det att jag blivit lurad, Och du behöver ej gå till posten o hämta ut det det kommer rakt ner i brevlådan! lycka till
Citera
2001-07-04, 22:52
Medlem
Internetbeställning

vet en nisse i thailand som gjort pappers-steroider! man suger på en liten lapp istället för å ta sin dianabol/anadrol/winstrol, 100% chans att de går genom tullen!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in