• 6
  • 7
2009-04-16, 18:10
Medlem
Mords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Jag anser att en riktigt kompis aldrig skulle lämna ens sida ifall man kommer fram och berättar att man har/haft drogproblem eller att man som jag brukar droger ibland. En av mina polare gillar inte att jag håller på med droger och det säger han till mig, samtidigt säger han också att det är mitt liv och mitt liv men att han hoppas att jag verkligen inte blir en missbrukare. Att få höra det från en av mina bästa vänner fungerar bra för mig mot att börja bruka droger alltför ofta. Detta eftersom att man får skuldkänslor och börjar tänka efter VARJE gång man får höra det.

sant! jag har blivit av med x antal polare pga mitt supande/"knarkande". jag har skjutit x antal ggr och jag VET vilka som är mina polare. dom skiter i drogerna bara jag inte blir fittig pga det. ni vet vad jag menar.
Citera
2009-04-16, 19:17
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELnot
Men, har ni pundare riktiga vänner?

Vem behöver vänner när man har droger?

Har ni troll riktiga vänner förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Min bästa vän lämnade mig för en tid sen, då han trodde jag var missbrukare när jag berättade att jag tagit LSD.
Nägra månader senare testade jag en f.d. missbrukande polarinna, och när jag berättat för henne att min bästa vän lämnat mig p.g.a. sporadiskt LSD-bruk sa hon bara "det förstår jag" och gick sin väg.

Förlåt men den där meningen framkallade en outsägligt rolig mental bild,

Det låter hur som helst inte som att du gjort någon förlust, eller hon verkar ju väldigt rolig men lätt förståndshandikappad. En vanlig kombination förvisso.
Senast redigerad av Sandoz 2009-04-16 kl. 19:23.
Citera
2009-04-16, 19:50
Medlem
Abstrakt85s avatar
För att hat gentemot allt som är annorlunda är en av grundstenarna i det svenska samhället.

Likt nazisterna på sin tid vill svenskarna att allting som är annorlunda, "osvenskt" och därför skrämmande, skall utrotas.

Så att man inte ska behöva anstränga sig med något så jobbigt som att acceptera det man varken kan eller vill förstå.

Du ägs av Samhället, inte av dig själv.
Att du ens kunnat få idén om att din kropp och själ skulle vara dina egna, det visar bara hur enfaldig du är. Hur fördummad du är.

Att det i 99 fall av 100 är familj och vänner, inte "knarkaren", som vänder ryggen till visar ganska tydligt vem det är som tror på empati och acceptans.

Det här är en viktig del i den så kallade "personlighetsförändringen":

Människor du älskar och litar på vänder dig ryggen utan att se tillbaks.
Men det är du som har förändrats.
Inte Dom.
Dom gör bara det som är rätt för dig.
Om alla visar hur förkastligt ditt liv är, hur oren du är, ja då kommer du att tänka om, du kommer att bli frälst! Halleluja!

Eller så kanske du dör i sviterna av ett liv där ingen älskade dig, där ingen brydde sig om dig.

Men det är det värt, allt för att visa hur värdelös du är nu när du valt att besudla dig själv, och i förlängningen hela världen.

För inte kan du väl känna likadant, tänka likadant eller vara likadan längre?

Det har vi ju alla lärt oss, att man som en god medmänniska ska vända drogen ryggen, inte människan.
För människan finns inte längre kvar.
Nu är du bara ditt hasch, eller ditt heroin, eller vad det än må vara.
Du har förverkat din rätt att vara människa, du är ingen person, du är en "knarkare", och man har nu all rätt att bestämma över dig, förnedra dig och förkasta dig.
Allt i Folkhälsans och Sedlighetens namn.

Om man bara blundar tillräckligt hårt, ja då försvinner problemet av sig självt.

Det vet väl alla..?
Senast redigerad av Abstrakt85 2009-04-16 kl. 19:54.
Citera
2009-04-16, 20:46
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrakt85
text
Mycket välskrivet och bra. Tror att många upplever det hela på samma sätt som du. Tror också att folk hade haft lättare att vänja sig av med sina vanor och ovanor om deras nära och kära hjälpt dem istället för att förkasta dem.
Citera
2010-05-09, 16:40
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Jag berättade att jag brukade röka för min dåvarande tjej efter att vi hade varit ihop i ett par månader, helt plötsligt är jag i hennes ögon en psykopat som har "säkert misshandlat flera människor", och enligt denna var det mer acceptabelt att komma prutt full på en begravning och ha sig än att ha testat det hemska dödsknarket. Den dagen hon fick reda på detta blev man dumpad. Lika bra det, får väl se henne som ledare för FFM någon dag.

Jag kan inte säga att droger är bra, eller att de är dåliga. Jag tror mer det beror på personen i sig. Vissa klarar av att knarka andra inte.
Citera
2010-05-09, 17:16
Medlem
the barons avatar
Blev mörkrädd när jag läste början av tråden; jämföra LSD med Heroin!?

Var verkligen folk så dumma för 2 år sedan?
LSD har ingen dödlig dos, LSD har använts inom psykiatrin, LSD;s uppfinnare Albert Hoffman dog 2008 vid en ålder av 102 år - trots att han brukat drogen genom större delen av livet.

Och hur fan "fastnar" man i LSD? Det finns inget bevisat fysisk beroende, och det är inte direkt myspys hela veckan som med Heroin...

Dom som "sorterar bort" vänner pga. sin egna okunskap är väl inte värda att ha som vänner från början?
Personligen så vet jag inget mer plågsamt än att umgås med naiva rädda trångsynta människor som ÄNDÅ MÅSTE ha en åsikt om ALLT!

Minns ett gammalt citat jag hittat här på fb för länge sedan som passar ganska bra:
Citat:
"Många är yttert naiva och bygger sin värdsbild av artiklar i aftonbladet. Det är samma människor som tror på gud eller är rädda för fågelinfluensan."

I Sverige brukar vi stolta kalla oss själva för "sekulariserade", ändå är staten vår största religion och propagandan är folkets mantra.
Citera
2010-05-09, 18:23
Medlem
Känns bara som att denna bild är passande här:

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...endence%29.svg
Citera
2010-05-09, 18:28
Bannlyst
Har blivit av med alla vänner nu när jag röker gräs...fattar inte...det är weed bara lixom... :P
Citera
2010-05-09, 22:42
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoricmind
Har blivit av med alla vänner nu när jag röker gräs...fattar inte...det är weed bara lixom... :P
Folk börjar ju bli mer och mer liberala. Så detta låter onekligen konstigt. Men vet att CB föraktades för 4 år sedan när jag rökte. Du får hålla ditt brukande hemligt om du vill ha kvar dina "vänner".
Citera
2010-05-09, 23:00
Medlem
Dollhouses avatar
Mycket intressant tråd, ända sedan en god vän till mig blev tillsagd av sin flickvän att om hon någonsin fick reda på att han någonsin rökt på (CB) så skulle hon lämna honom omedelbart så har jag funderat mycket kring ämnet.

På det stora hela tycker jag att man kan ha rätt att "kräva" av sina vänner att inte hålla på med eller snacka om skiten när man själv befinner sig i närheten, men mycket mer än så har man inte att säga till om. Och väljer man att avsluta sitt vänskaps- eller kärleksförhållande pga vad personen gör när man inte är i närheten och inte påverkas så är man en väldigt ytlig människa och en dålig vän. Då är man inte ett piss bättre än den som säger upp kontakten med folk för att dom visar sig ha "fel" läggning, "fel" åsikter eller dylikt.

Med det sagt så är det däremot självklart att man måste ha rätt att avsluta en bekantskap när ens eget liv påverkas. Om vännens personlighet förändras grovt även när h*n inte är hög, eller h*n börjar stjäla från en för att finansiera sitt bruk eller något liknande så har man givetvis inte någon skyldighet att stanna kvar. Dock är det bara en definitiv minoritet av alla narkotikabrukare som någonsin kommer till det stadiet, och att "göra slut" långt i förväg är bara själviskt och trångsynt och lär dessutom öka chanserna för att profetian slår in.
Citera
2010-05-10, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Äsch ni pundare bara lurar er själva till att tro att ni har kompisar, då det egentligen bara är nån ursäkt för att slippa sitta själv o knarka.
Sen tror jag ärligt talat inte att det finns någon knarkare som kan knarka nån längre tid utan att sen falla in på heroin. Knarkare vill ju testa värre o värre grejer liksom! Logik.

(/start henke)

Jag hittade två parallella problem för vilka detta resonemang funkar lika bra du, men där brukarna istället för att isoleras socialt, får tid i TV-rutan och hyllas som hjältar...

-------------------

Äsch ni öldrickare bara lurar er själva till att tro att ni har kompisar, då det egentligen bara är nån ursäkt för att slippa sitta själv o supa.
Sen tror jag ärligt talat inte att det finns någon öldrickare som kan dricka nån längre tid utan att sen falla in på läkarsprit. Öldrickare vill ju testa värre o värre grejer liksom! Logik.

-------------------

Äsch ni pokerspelare bara lurar er själva till att tro att ni har kompisar, då det egentligen bara är nån ursäkt för att slippa sitta själv o spela på nätet.
Sen tror jag ärligt talat inte att det finns någon spelare som kan spela nån längre tid utan att sen falla in på höjda insatser. pokerspelare vill ju testa större o större insatser liksom! Logik.

(/end henke)
Senast redigerad av smartbarfredrik 2010-05-10 kl. 12:05.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in