Jag ser det som en naturlig sållningsprocess. Skulle någon av mina nära vänner säga "Far åt helvete, jag kan inte umgås med någon som sysslar med cannabis" så är en idiot eliminerad från bekantskapskretsen. Och det är ju egentligen bara bra; då vet man att personen är dogmatisk och opålitlig, vilket i förlängning innebär att det är stor tur att personen ifråga inte sviker mig när det verkligen kommer till kritan.
En sak har jag dock funderat över. Ponera att jag man t.ex. hamnar i ett fatalt heroinmissbruk, och en nära vän uppmärksammar detta. Vem i helvete säger bara "jag kan inte umgås med dig" i en sådan situation?! Vore det inte mer logiskt att försöka hjälpa personen ifråga, som man påstår sig ha som vän, än att bara sticka? Märkligt tänkande.
För övrigt har jag många riktigt goda vänner, och inte en enda av dem har "lämnat" mig sedan jag började intressera mig för hallucinogener. Några har påpekat att de inte gillar vad jag håller på med, men att de vet att jag är intelligent och således respekterar mina val. Så beter sig riktiga vänner, oavsett skillnader i åsikter