2008-10-24, 05:28
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Min bästa vän lämnade mig för en tid sen, då han trodde jag var missbrukare när jag berättade att jag tagit LSD.
Nägra månader senare testade jag en f.d. missbrukande polarinna, och när jag berättat för henne att min bästa vän lämnat mig p.g.a. sporadiskt LSD-bruk sa hon bara "det förstår jag" och gick sin väg.

Jag vill alltså inte höra från er vars vänner kommit hem med sönderstuckna vener två veckor senare än utvlovat, jag vill höra av er vars vänner varit ärliga mot er, och berättat om sitt bruk trots att de inte tagit skada av det.

Varför behandlar ni oss som skräp???

jag tror ärligt att den drogen klassas rent allmänt som en dödsdrog (ja jag VET att de behöver läsa på...de ser också alla sprutnarkomaner sittande under tunnlar och med abstinens som river kaklet..de referensramar de har är ju annorlunda.det får DU fatta...och förstå lite) och att de du kallat vänner dragit för att de någonstans redan då vet att detta är en grej de inte kan vinna mot, och där de säkert inte pallar den potentiella möjligheten att se någon de gillar "gå ner sig".

Men jag hatar också när man automatiskt har hela ödet utstakat bara för att man gjort något avvikande. Men se det som din största sporre; att visa att det inte går åt helvete.
Ingen regel utan undantag och ja, jag tänker fan vara undantaget i mycket. Nu skulle jag aldrig kliva i de regionerna du gjort, helt enkelt för att jag är för skraj för konsekvenserna. Så det räcker gott att ha provat tjo för mig iaf.

lycka till iaf
Senast redigerad av IKAROZ 2008-10-24 kl. 05:34.
Citera
2008-10-24, 13:38
Bannlyst
Har iofs också stött på måååånga människor som ansett att LSD ska vara det farligaste som finns.
Att helikoptrar förvandlas till bin som jagar en och att polisen alltid letar efter personer som sålt LSD.

LSD räknas av det "vanliga" svenska folket som en tung drog. En av få droger som jag antagligen aldrig skulle vilja berätta för min mor att jag provat...

Fast den fick mig att ändra på mig. Att försöka ta mig ur drogträsket...

Men ingen av polarna tycker att det är speciellt normalt att jag väljer att trippa på en fest istället för att joina alkoholklubben
Citera
2008-10-24, 13:42
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag har aldrig förstått det där. Även om man ser droger som, ja, allt som propagandan säger att de är, misär och elände och förfall, är det anledning att överge sina vänner? Skulle de ha övergett sina vänner om de skar sig själva, eller stannade kvar i ett förhållande där deras partner slog dem? Det är ju också dumt och destruktivt?

Eller är det att knarkandet är så dåligt i sig själv, att droger inte är vägen till eländet, utan eländet i sig självt? Är att ta en lapp LSD likvärdigt med att våldta, mörda eller vad som helst som skulle kunna få även en vettig människa att lämna sina kompisar?
Citera
2008-10-24, 15:31
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag har aldrig förstått det där. Även om man ser droger som, ja, allt som propagandan säger att de är, misär och elände och förfall, är det anledning att överge sina vänner? Skulle de ha övergett sina vänner om de skar sig själva, eller stannade kvar i ett förhållande där deras partner slog dem? Det är ju också dumt och destruktivt?

Eller är det att knarkandet är så dåligt i sig själv, att droger inte är vägen till eländet, utan eländet i sig självt? Är att ta en lapp LSD likvärdigt med att våldta, mörda eller vad som helst som skulle kunna få även en vettig människa att lämna sina kompisar?
Exakt så tänker jag också! Även om jag såg droger som något dåligt så skulle jag försöka hjälpa en vän som bärjade missbruka. Det är ju ändå en vän liksom.
Citera
2008-10-24, 17:47
Medlem
Toxic-Wastes avatar
En del riktiga idioter som postat i den här tråden, Skäms över okunskapen och den trångsynta synvinkeln .
Detta är speciellt tillägnat till: HELnot

Jag har inte haft någon vän som lämnat mig på grund att jag knarkat. Har dock haft vänner till vänner, och dom har jag bara blivit irriterade på.
Efter ett tag märker man vilka som är ens riktiga kompisar, och vilka som inte ställer upp för en när man verkligen behöver dom (nu talar jag inte bara om knark). Den skaran vill jag inte vara kompisar med, Irriterar mig något fruktansvärt på folk som inte kan acceptera eller ens försöka sätta sig in i något dom inte har en aning om.
Precis som Mr HELnot här.

Dom som inte kan acceptera att jag brukar droger istället för bara alkohol kan dra åt helvette, det är min synpunkt. Jag har berättat för alla jag känner inklusive min familj att jag brukar droger, dom gillar det inte men dom respekterar det och tycker det är mitt eget val.
Citera
2008-11-04, 21:20
Medlem
accordingtoplans avatar
Jag gjorde den grejen och lämnade en som jag trodde var en riktigt bra jävla vän.
Jag hade bett honom att vara ärlig mot mig om han började röka på igen ( okej, röka på är inte så jävla farligt men jag har varit mkt mer anti och en riktigt moralpolis innan än vad jag är nu ) men jag fick veta det av en kompis att han hade gjort det bakom ryggen på mig i flera veckor...
Jag lämnade honom för att han svek mig.

Men har en polare och en syster som precis berättat att de brukar droger ibland och dem var ärliga och berättade när jag frågade eller drog upp ämnet och jag har inte lämnat dem.

Men situationen beror mycket på också...... Och vilka droger och hur ens liv sett ut innan.... Kanske din polare typ inte ville bli sviken eller indragen? Fast att bli indragen är en jävligt dålig ursäkt iof. Men men.

Alla lämnar inte sidan. Men många gör. Jag hade gjort samma sak för ett och ett halvt år sen. Men man lär sig och växer. Jag som lämnade en vän har iaf gjort det.
Citera
2008-11-04, 23:02
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accordingtoplan
Jag gjorde den grejen och lämnade en som jag trodde var en riktigt bra jävla vän.
Jag hade bett honom att vara ärlig mot mig om han började röka på igen ( okej, röka på är inte så jävla farligt men jag har varit mkt mer anti och en riktigt moralpolis innan än vad jag är nu ) men jag fick veta det av en kompis att han hade gjort det bakom ryggen på mig i flera veckor...
Jag lämnade honom för att han svek mig.

Men har en polare och en syster som precis berättat att de brukar droger ibland och dem var ärliga och berättade när jag frågade eller drog upp ämnet och jag har inte lämnat dem.

Men situationen beror mycket på också...... Och vilka droger och hur ens liv sett ut innan.... Kanske din polare typ inte ville bli sviken eller indragen? Fast att bli indragen är en jävligt dålig ursäkt iof. Men men.

Alla lämnar inte sidan. Men många gör. Jag hade gjort samma sak för ett och ett halvt år sen. Men man lär sig och växer. Jag som lämnade en vän har iaf gjort det.
Så om din vän varit öppen med att han börjat röka på igen.... Då hade du fortfarande varit hans vän?

Jag vet att vissa av mina vänner skulle "döda" mig om dom fick veta vad jag gör ibland. Men inte fan tror jag att dom skulle lämna mig för den sakens skull. Eller jag hoppas i varje fall att jag inte har några såna falska kompisar.
Senast redigerad av Alisa 2008-11-04 kl. 23:05.
Citera
2008-11-05, 04:08
Medlem
Får väl börja med att säga att jag EJ använder droger själv. Men har en del kompisar som använder / testat någon gång osv.

Jag har aldrig lämnat någon av dessa vänner för att de testat eller använt. Därimot har jag lämnat vänner för att de FLIPPAT under ruset eller helt enkelt blivigt förändrade av all skit de dragit i sig. Jag anser att om man väljer att ta droger så väljer man också konsekvenserna som kommer med.

En sak jag blir riktigt förbannad på är åsikterna dagen efter snetripparna. Det verkar som att det tas så jävla lätt på det och att allt som krävs är "Sorry, flippade vist igår".
- Nej det är fan inte okej. VI VAR VÄNNER OCH VÄNNER SÄTTER INTE VÄNNER I SÅDANA SITUATIONER.
Vist kan detta hända med alkohol också, men jag skulle ärligt talat inte kunna, med hedern i behåll klandra någon om de sade upp bekanskapen med mig om jag stått å skrikit diverse dödshot EXEMPEL.

Har också läst diverse inlägg i den här tråden att "Jag saknar fan inte honom idag iaf, han var ingen riktig vänn"
Det är ju bara sorgligt att ha en sådan syn på vänskap. NI tog en val som eran vän inte kunde acceptera. Detta tycker inte jag gör någon till en dålig vän, utan mer en person med gränser av vad personen tycker är okej och vad personen VILL UTSÄTTA sig själv för.
Men ärligt talat. Det är inte ovanligt att ett drogberoende till slut går ut över människorna runt om kring. ( Nej jag säger inte att det alltid är så, verkligen inte. Kanske tom vanligare att det inte blir så. )

Sedan tror jag också att man kommer jävligt långt med ärlighet. När man känner att det är påväg att gå åt helvete, ta ett snack med kompisen. Lägg korten på bordet, säg som det är. Om personen inte kan hantera att ha en knarkande vän, och du värdesätter knarket mer än kompisen. Ja du, knarka på då vafan, men gnäll inte på att du har en kompis mindre.

/Daniel
Citera
2008-11-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielochmalin
Text..
/Daniel

Tummen upp för det. Tror att folk här inne behöver en skildring och se saker fr andra sidan bron.
Citera
2008-11-06, 19:49
Medlem
rapemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELnot
Bara för att drogerna inte stimulerar på samma sätt så innebär det inte att de kan vara lika farliga. Fast det har ju pundhuvuden svårt o fatta. Öhhh! Heroin e bara farligt. Eller hur. Skärp er varmskallar.

hahahahahahha... sjukt roligt inlägg. ett gott skratt förlänger ju livet säger dom. så tack nu kanske jag kan överleva en dag till..
Citera
2008-12-07, 17:02
Medlem
accordingtoplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
Så om din vän varit öppen med att han börjat röka på igen.... Då hade du fortfarande varit hans vän?

Ja, hade han varit ärlig, och inte gått bakom ryggen på mig så hade vi fortfarande varit vänner. Det är sveket som gör så jävla ont.
Citera
2009-01-28, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Japp, det där stämmer in på alla. Prövar du Marijuana en gång, så räkna med att du sitter och skjuter heroin på plattan inom några år.

Då villl jag gärna veta hur ni tänker. Jag har testat mycket skumma saker men skulle aldrig trycka en nål i armen, usch och fy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in