2008-10-22, 23:11
Medlem
icarus_gbgs avatar
Hittade två kavajer, en svart och en ljus, i manchester. Går det att använda egentligen? Två knappar. Sitter bra.
Citera
2008-10-22, 23:15
Medlem
kavaj i mancheester? absolut.. skulle föredra en ljus dock.
Citera
2008-10-22, 23:16
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Hittade två kavajer, en svart och en ljus, i manchester. Går det att använda egentligen? Två knappar. Sitter bra.

Nej. Lars Leijonborg har för alltid förstört manchesterkavajen. Synd på ett så mystöntigt plagg.
Citera
2008-10-22, 23:17
Medlem
icarus_gbgs avatar
Tycker om den ljusa mer även om den svarta är mer höst.

Skall sätta mig på flyget imorgon och direkt in i en hyrbil. Blir därför perfa att ha någon lättare "jacka" på sig. Skall dock vara bland skolungdomar på dagen så jag vill inte komma i en "riktig" kavaj. Detta känns mer avslappnat. Frågan väcktes på grund av att det var länge sen jag såg en som hade en manchesterkavaj på sig.
Citera
2008-10-22, 23:20
Medlem
Jag kör hårt på mörk manchesterkavaj. Funkar bra.
Citera
2008-10-23, 12:39
Medlem
Superfluouss avatar
Killar i manchesterkavaj får inte va för tjock/gamla så de ser ut som mattelärare. Unga och hyfsat smala är det jättesnyggt. Använd båda (om du inte är matteläraretypen då alltså... )
Citera
2008-10-23, 16:04
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous
Killar i manchesterkavaj får inte va för tjock/gamla så de ser ut som mattelärare. Unga och hyfsat smala är det jättesnyggt. Använd båda (om du inte är matteläraretypen då alltså... )
och absolut inte en typ 2 storlekar förstor tillsammans med bagyjeans och huvtröja
Citera
2008-10-23, 16:08
Medlem
wreckinggirls avatar
Kavajer i bredspårig manchester kom och bars av alla för 2-3 år sen om jag minns rätt. Speciellt ljusbeige.

Visst funkar de, men doftar lite "nyss" om du nu är kinkig med sånt ...
Citera
2008-10-23, 16:09
Bannlyst
Klart det går att använda, frågan är bara om det är snyggt!
Citera
2008-10-23, 17:21
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--

Och svaret på denna fråga är högst subjektivt och kan enbart komma från TS eftersom det är han som ska bära den. Så om du gilla manchesterkavaj får du gärna bära den, själv funderar jag på tweed.
Citera
2008-10-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Det är ju just det som är problemet att det inte är snyggt.. oavsett om man passar i det eller inte.
Citera
2008-10-23, 17:35
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Kavajer i bredspårig manchester kom och bars av alla för 2-3 år sen om jag minns rätt. Speciellt ljusbeige.

Visst funkar de, men doftar lite "nyss" om du nu är kinkig med sånt ...

"Lite nyss"? Manchester är återigen på tapeten nu i höst så känn dig inte rädd att prova nåt nytt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in