2008-10-23, 17:47
Medlem
wreckinggirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
"Lite nyss"? Manchester är återigen på tapeten nu i höst så känn dig inte rädd att prova nåt nytt

Herregud. Hinner grejerna bli ute innan de är inne igen?

Inser att jag är gammal, omodern och gubbig. Lite sur oxå eftersom jag hivat min manchesterkavaj med motivet "att den här bär jag ju inte nåt mer ... "
Citera
2008-10-23, 17:49
Medlem
Socialdemokratis avatar
Manchester är aldrig fel, breda ränderi brunt eller mörkgrönt, fungerar med fördel om man äger chesterfield-soffor och gillar punch med cigarr till. Vidare bör man arbeta på universitet eller vara pensionerad tycoon av något slag.
Citera
2008-10-23, 17:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Kavajer i bredspårig manchester kom och bars av alla för 2-3 år sen om jag minns rätt. Speciellt ljusbeige.

Visst funkar de, men doftar lite "nyss" om du nu är kinkig med sånt ...

Det beror visserligen pa hur han ser ut i ovrigt...
Citera
2008-10-23, 18:03
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Herregud. Hinner grejerna bli ute innan de är inne igen?

Inser att jag är gammal, omodern och gubbig. Lite sur oxå eftersom jag hivat min manchesterkavaj med motivet "att den här bär jag ju inte nåt mer ... "

Det är väl ofta så, det är väl egentligen ganska bra, annars skulle man väl bli tvungen att köpa så olika plagg varje årstid att det till slut skulle bli löjligt.

Manchester är faktiskt ett av årets hösttyg
Citera
2008-10-23, 18:16
Medlem
icarus_gbgs avatar
Så dommen borde alltså bli "Ja, men inte att festa i." om man skall dra det hårt.

Det borde ju funka med en skjorta under till och ett par jeans. Som ett tunnare överplagg.

Såg nu att den beigefärgade var lite för stor i armarna. Den svarta sitter däremot sitter som en smäck!
Citera
2008-10-23, 21:24
Medlem
Draugenkvists avatar
Manchesterkavaj är nästan ett måste i varje välklädd karls garderob. Har själv både en svart och en brun. Ett klassiskt plagg som gärna får bäras till ett par tajta mörka jeans och en ljus skjorta (möjligtvis också med slips till).

Som tidigare nämnts bör kavajen definitivt inte på något sätt vara för stor och för att få ut mest utav plagget bör bäraren möjligtvis vistas i någon form av akademisk miljö och kanske komplettera utstyrseln med ett par glasögon och/eller en sidbena.

Manchesterkavajen bör betraktas som en klädsel som fungerar bra till vardags i rätt miljöer och sällskap men bör nog oftast inte nyttjas vid mer festliga tillfällen.
Citera
2008-10-24, 20:46
Medlem
Calico Jacks avatar
Ja tack, inte bara bra, utan även super!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in