2008-10-22, 21:31
Medlem
klaustros avatar
Vad ska man egentligen äta efter löpning? Mitt mål är att få bort fett och förbättra konditionen. Idag tog jag ett glas fil, är det bra?
Citera
2008-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustro
Vad ska man egentligen äta efter löpning? Mitt mål är att få bort fett och förbättra konditionen. Idag tog jag ett glas fil, är det bra?

Äta precis som efter all annan träning, kanske med mer fokus på kolhydrater om det har varit en ansträngande träning.

Ett glas fil känns inte helt roligt för återhämtningen.

Vill du gå ner i vikt så är det bara att se till att du ligger på kaloriunderskott räknat över hela dagen.
Citera
2008-10-22, 22:33
Medlem
Aimberts avatar
Citat:

För att spara musklerna efter löpning = protein.

För att fylla på glykogenlagrena = kolhydrat.

Snabbt och förenklat. ^^
Citera
2008-11-13, 22:06
Medlem
klaustros avatar
Idag åt jag grovt bröd med leverpastej, är det bra?
Citera
2008-11-13, 22:08
Medlem
Aimberts avatar
Citat:

Har du inga muskler att spara spelar det inte jättestor roll. Löper du varje dag/dagen därpå kan det vara bra att få i sig ganska mycket kolhydrater efter passet/innan nästa pass.
Citera
2008-11-13, 22:09
Medlem
Citat:

Bättre än inget. Men troligen är snabba kolhydrater blandat med protein att föredra för att vända nedbrytningen av dina muskler. En gainer direkt efter är väl alltid bra egentligen.
Citera
2010-02-18, 19:52
Medlem
Adi_Dasslers avatar
Väldigt gammal tråd jag drar upp nu igen.
Ville mest bara flika in med en fråga. Vad är det ultimata efter en mils löpning eller en fotbollsträning? Någon slags proteinshake? Mat? I så fall vad för mat.
Citera
2010-02-18, 20:03
Medlem
Mat

I princip vad du vill, se till att ha bra balans av protein, kolhydrat och fett i maten så går det bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in