• 1
  • 2
2008-10-22, 15:59
Medlem
xpitzs avatar
Tjenare, jag som bara har provat på Xanor skulle vilja några andra. Hur skiljer sig ruset emellan de olika?
Skulle vilja ha kortfattat mellan några olika, tex:

§ Iktovril:
§ Valium:
§ Kodein:
§ Tramadol:
§ Zolpidem:

Om man nu kan klassa dom som benzo..

Jag har sökt, men alla verkar ha samma rus fast med små olika skillnader. Så om ni är snälla människor så kan ni väl berätta eller hänvisa mig någonstans, tack!
Citera
2008-10-22, 16:10
Medlem
Himmler!s avatar
Det är bara Valium (Diazepam) och Iktorivil (Klonazepam) som är benso på den där listan.
Citera
2008-10-22, 16:18
Medlem
xpitzs avatar
Okej.. Så det är inte samma sorts rus som att ta Tram som det är att ta Valium? Vet att ena är smärtstillande och det andra är ångestdämpande så det borde ju inte vara det men ändå!
Citera
2008-10-22, 16:28
Medlem
Robbadobbs avatar
ikto är ett jävla skitbenzo som du bygger upp tolerans mot på 2 dagar. Efter det krävs monsterdoser för att flumma. Jag gick till jobbet på 24mg ikto och kände mej bara normal. Första flummet på dom var 4mg.
Ruset är väll mysigt, muskelavslappande och så, svårt att förklara. Samma sak med diazepam (valium, stesolid). Men du bygger inte upp tolerans lika snabbt på det.

Tramadol är moffe och effekten är väll lite snarlikt ett svagt amfetaminrus tycker jag och neråt på samma gång. Man blir lätt snurrig, spyfärdig får svårt att pissa och skita. Skitdrog med andra ord
Kodein vet jag inget om har aldrig provat annat än citodon men då bara för smärtlindring, har aldrig känt något rus på det.

Håll dej till xanor och alprazolam (samma sak men olika namn)
Eller kanske flunitrazepam (rohypnol), ytterst behagligt rus, "kungen av sverige skiter i vilket" typ av drog. Man sover också väldigt bra på den.
Man slåss bra och gärna också om man redan har lite sån läggning.

EDIT:
Zolpidem är sömnmedicin som bäst tas i sängen medans man redan blundar.
Annars finns risk för dej eller alla andra i din omgivning.
Det är kul rus en farligt.
Senast redigerad av Robbadobb 2008-10-22 kl. 16:32.
Citera
2008-10-22, 18:20
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
många här, inklusive mej håller verkligen inte med där. Iktorivil är fan d bästa benzot. Det är ju valium man bygger tollerans fort på ju. har du verkligen inte blandat ihop de båda nu ???

Blanda ihop valium och ikto för att iktorivil suger? Nej, det behöver man inte göra, ikto är kasst.
Citera
2008-10-22, 18:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpitz
Tjenare, jag som bara har provat på Xanor skulle vilja några andra. Hur skiljer sig ruset emellan de olika?
Skulle vilja ha kortfattat mellan några olika, tex:

§ Iktovril:
§ Valium:
§ Kodein:
§ Tramadol:
§ Zolpidem:

Om man nu kan klassa dom som benzo..

Jag har sökt, men alla verkar ha samma rus fast med små olika skillnader. Så om ni är snälla människor så kan ni väl berätta eller hänvisa mig någonstans, tack!
Kodein är en morfinbas, tramadol är en smärtstillande morfinliknande tablett, och zolpidem är en sömntablett, men mest lik benso av dessa tre för den lugnande effekten. Zopiklon däremot har ett väldigt liknande bensorus.
Citera
2008-10-24, 09:47
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
många här, inklusive mej håller verkligen inte med där. Iktorivil är fan d bästa benzot. Det är ju valium man bygger tollerans fort på ju. har du verkligen inte blandat ihop de båda nu ???

jag käkar inte valium nuförtiden så du kan mycket väl ha rätt (kan inte minnas sista gången jag åt diazepam) men min sista och förrförra erfarenhet av ikto (då jag åt många) är att man bygger upp tolerans extremt snabbt och jag vet många som säger likadant.
Jag köpte 200 ikto 2mg och det tog inte många dagar innan jag ätit upp alla.
Jag kunde smälla i mej 12 st innan jobbet och inte känna ett skit.
Jag var tvungen att boosta med 3-4 starköl och käka 20mg och röka en joint för att bli flummig!
En annan biverkning är att man inte kan knulla på skiten!!! inte jag iallafall!!!
Hade jag köpt 200 xanor hade jag klarat mej 2-3 månader. och inget röka eller dricka!

Men visst, flummet är mysigt på ikto, det har du alldeles rätt i

Och som Alprazolam säger, vad fan ligger denna tråd under opiater för?!?!
Citera
2008-10-24, 13:09
Medlem
mr.falkens avatar
smaken är som baken, vilket e jävligt tur för skulle alla älska samma benzo skulle det vara dyrare å svårare att fixa :=)
12 st 2mg med en bira slog bra för mej & valium hände det knappt nånting på.

men håller med, xanor är oxå riktigt fina. köp dej några 2mg stavar å några bira till det så blir jag fan impad om det inte tar (ellr kanske lider med dej)
Citera
2008-10-24, 19:17
Medlem
Ett Hunds avatar
Flyttar den här från Opiater och andra opioider till Övriga droger.

/Kalaspuffsmoderatorn

♫ ♫ Tut tut, här kommer vi med puffar som är rostade i hoooonung.♫ ♫
Senast redigerad av Ett Hund 2008-10-24 kl. 19:19.
Citera
2008-10-24, 22:48
Medlem
pebs avatar
§ Iktovril: Fett bäng, länge. För mig påminner det om xanor
§ Valium: Suger
§ Kodein: Bäst i test
§ Tramadol: Nice
§ Zolpidem: Ingen aning
Citera
2008-10-26, 06:45
Medlem
gått på ikto ett bra tag och har inte ökat över 40mg per dag så fattar inte vad tjaffset är att man går in sig på dom så snabbt, det som är soft ju.

F.ö skippa diazepamet det är slöseri på pengar man blir bara trött
Citera
2008-10-26, 06:56
Medlem
CpGurrAs avatar
Alla benso sorter som finns, typ 20st kända som fungerar någolunda ger lugnande och avslappnande efftekt, vissa påverkar psyket mer än andra och påverkar en fysiskt olika också.
Diazepam är lämpligast om man har spänningar i kroppen, ryggen som ex än Xanor för Xanoren är kraftigare men påverkar psyket mer än diazepam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in