2008-10-21, 23:00
Medlem
Så jag och en vän hade precis sett klart en film och gick ut för att ta en rökpaus, vi stod på min balkong och tittar upp mot himlen som var lätt täckt av små tunna moln
då vi ser något som lyser starkt vitt, det rör sig genom luften med en sådan hastighet att det efterlämnar fartränder från ljuset, det rör sig helt rakt hela tiden, höjden det
rörde sig på är svår att avgöra då det bara var tunna moln ute så svårt att säga om det var under eller över molnhöjden.

Det riktigt märkliga var att det hördes ingenting från det när det passerade, absolut ingenting. Hördes heller inget "efterljud" eller vad man skall kall det, under
de 2-3 min vi stod och WTF-was-that-stirrade på varandra.

För er som känner till staden så kan man säga att precis efter man passerat Tullamotet på väg ut ur stan på motorvägen mot Göteborg så passerade föremålet över motorvägen i riktning Kl 10.

Om jag skall beskriva hur föremålet verkade se ut så hade det formen av en Sidewinder missil.

Hursomhelst... någon mer som såg det?
någon som har en aning om vad i HE det var?
Kulblixt?
Citera
2008-10-22, 11:23
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosen
Så jag och en vän hade precis sett klart en film och gick ut för att ta en rökpaus, vi stod på min balkong och tittar upp mot himlen som var lätt täckt av små tunna moln
då vi ser något som lyser starkt vitt, det rör sig genom luften med en sådan hastighet att det efterlämnar fartränder från ljuset, det rör sig helt rakt hela tiden, höjden det
rörde sig på är svår att avgöra då det bara var tunna moln ute så svårt att säga om det var under eller över molnhöjden.

Det riktigt märkliga var att det hördes ingenting från det när det passerade, absolut ingenting. Hördes heller inget "efterljud" eller vad man skall kall det, under
de 2-3 min vi stod och WTF-was-that-stirrade på varandra.

För er som känner till staden så kan man säga att precis efter man passerat Tullamotet på väg ut ur stan på motorvägen mot Göteborg så passerade föremålet över motorvägen i riktning Kl 10.

Om jag skall beskriva hur föremålet verkade se ut så hade det formen av en Sidewinder missil.

Hursomhelst... någon mer som såg det?
någon som har en aning om vad i HE det var?
Kulblixt?

Ett tips. Rapportera till UFO-Sverige är ni snälla. De kommer att kolla med radarn på landvetter om de finner rapporten intressant. Varför inte ringa själv och kolla med landvetter i fall det förkom någon flygtrafik där ni observerade föremålet.

Eftersom jag har bott i Borås så vet jag hur det ser ut där. Var föremålet på väg i riktning mot landvetter? Det där med frånvaron av ljud säger tyvärr inte så mycket då väderleken lätt kan spela spratt med ljudet.
Citera
2008-10-24, 16:55
Medlem
Tilllägg

Måste bara tillägga, då jag ser att det inte framkom tydligt nog, att hastigheten föremålet höll vida överstiger något jag sett tidigare,
om föremålet låg på normal passagerarflygplans-höjd så rörde det sig 10-15 gånger snabbare än vad de planen rör sig på himlen.
Finner det inte särskilt troligt att det befann sig mycket lägre för då borde man ha hört något då det var lugnt ute annars.

Tillägg 2. Skall väl också tillägga att detta inte var en liten ljusprick som rörde sig uppe bland alla andra små stjärnor,
utan föremålet var tillräckligt stort för att man skulle se formen av det tydligt. kändes som det var tillräckligt ljusstarkt
för att få marken det flög över att bli lätt upplyst. Mao även ifall jag inte hade stått och tittat upp på himlen utan istället
ner på marken så hade det märkts att nånting lyste upp stället lite lätt.
Senast redigerad av Goosen 2008-10-24 kl. 17:16.
Citera
2008-10-24, 17:45
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosen
Måste bara tillägga, då jag ser att det inte framkom tydligt nog, att hastigheten föremålet höll vida överstiger något jag sett tidigare,
om föremålet låg på normal passagerarflygplans-höjd så rörde det sig 10-15 gånger snabbare än vad de planen rör sig på himlen.
Finner det inte särskilt troligt att det befann sig mycket lägre för då borde man ha hört något då det var lugnt ute annars.

Tillägg 2. Skall väl också tillägga att detta inte var en liten ljusprick som rörde sig uppe bland alla andra små stjärnor,
utan föremålet var tillräckligt stort för att man skulle se formen av det tydligt. kändes som det var tillräckligt ljusstarkt
för att få marken det flög över att bli lätt upplyst. Mao även ifall jag inte hade stått och tittat upp på himlen utan istället
ner på marken så hade det märkts att nånting lyste upp stället lite lätt.

Wow grattis du har sett ett ufo. Nå har du anmält det till UFO-Sverige som TEO skrev eller var det bara ett tricks för att få lite onödig uppmärksamhet på FB?
Citera
2008-10-25, 09:10
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
eller var det bara ett tricks för att få lite onödig uppmärksamhet på FB?

Vad är det för fråga egentligen? Han kanske tycker att UFO-Sverige suger rövbög? Jävla onödigt påhopp alltså. Sieg Heil!
Citera
2008-10-25, 13:36
Medlem
KungRumpes avatar
Jag tycker att det låter som om ufot kan vara av typen utomjordiskt. Hör med UFO-Sverige som sagt, och rapportera sedan i tråden om vad de sade.
Citera
2008-10-25, 15:45
Medlem
Har väl nästan dragit slutsattsen att det kan tänkas vara ett nattlandande segelflygplan, de är ju ganska tysta.
Vad som uppfattades som extremt hög hastighet skulle ju då kunna förklaras med att "det" befann sig på väldigt låg höjd.
Trodde dock inte att Viareds flygfält var utrustat för sådana stunts.

Hursomhelst så kan det inte skada att rapportera det till Ufo-Sverige ändå.

Och ang uppmärksamhetstricket så förstår jag inte hur jag skulle kunna stå ut från mängden så mycket att jag får
uppmärksamhet då även jag har 25cm kuk, hatar invandrare och slänger i mig alla droger jag kan hitta

Inget ont menat, gillar verkligen FB.
Citera
2008-10-26, 02:18
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Vad är det för fråga egentligen? Han kanske tycker att UFO-Sverige suger rövbög? Jävla onödigt påhopp alltså. Sieg Heil!

Ja eller så säger vi att allt är sant istället för det är ju mycket bättre. Om du är så jäkla på att träffa aliens och spöken så är det väl det bästa om det bevisas att de existerar och då är det väl en jävla bra början att starta hos UFO-sverige?

Varför sieg heilar du? Har du läst min signatur och har läsförståelse som en mellanstadieelev så borde du kunna utläsa att det inte är jag som påstår det som står i signaturen, idiot.
Citera
2008-10-26, 08:05
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Ja eller så säger vi att allt är sant istället för det är ju mycket bättre. Om du är så jäkla på att träffa aliens och spöken så är det väl det bästa om det bevisas att de existerar och då är det väl en jävla bra början att starta hos UFO-sverige?

Varför sieg heilar du? Har du läst min signatur och har läsförståelse som en mellanstadieelev så borde du kunna utläsa att det inte är jag som påstår det som står i signaturen, idiot.

Jag snackar inte om att bevisa eller motbevisa något. Jag snackar om dina påståenden: "bla bla TS söker uppmärksamhet bla bla"

Sieg Heil.
Citera
2008-10-26, 14:59
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag snackar inte om att bevisa eller motbevisa något. Jag snackar om dina påståenden: "bla bla TS söker uppmärksamhet bla bla"

Sieg Heil.

Ja precis som du gör ditt lilla troll. Men du är ju typen som lyssnar på Blossom Goodchild så jag förstår att du har problem med att ta in fakta. Så länge någon kan förklara ett fenomen på rationellt sätt är de fienden. Du tror på kreationism också va? Du verkar vara urtypen för fundamentalistiskt tänkande.

Idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in