2008-10-21, 22:21
Medlem
http://www.flashback.se/artikel/292/...-lidl-tavling/

Blir så trött när jag ser sånt,varför tillåter de då stora reklamkampanjer från t.ex. Falcon,Norrlands Guld etc. på riks-tv,nån som vet varför dessa (att det är förbjudet att marknadsföra alkohol och tobak på tv) regler inte gäller alla företag? Kryphål etc. kände att jag behövde skriva av mig lite :P
Citera
2008-10-21, 22:41
Medlem
tja, det är väl ganska strikta regler - men exempelvis alkohol, där gäller det bara för specifika produkter som exempelvis starköl och sprit. Företagen kan dock pumpa ut sitt varumärke genom att sälja folköl... effekten blir ju densamma hos konsumenten - de blir sugna på öl och går till systemet.

Håller med dig, det är knasigt - fast å andra sidan så hatar jag ju reklam rent allmänt så...
Citera
2008-10-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumm
tja, det är väl ganska strikta regler - men exempelvis alkohol, där gäller det bara för specifika produkter som exempelvis starköl och sprit. Företagen kan dock pumpa ut sitt varumärke genom att sälja folköl... effekten blir ju densamma hos konsumenten - de blir sugna på öl och går till systemet.

Håller med dig, det är knasigt - fast å andra sidan så hatar jag ju reklam rent allmänt så...

okey,då tror jag att jag förstår lite mer nu..Om företaget har en produkt som är alkoholfri/låg alkoholvolym får de annonsera fritt? (dock inte till minderåriga :P )

hehe,viss reklam är bra i mina ögon,fast mestadels är det skit xD
Citera
2008-10-22, 10:04
Medlem
Rivendares avatar
Naturligtvis annonserar de endast för sitt stora alkoholfria sortiment...
Citera
2008-10-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivendare

har för mig att det är ok att annonsera för både lättöl och folköl?
Citera
2008-10-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivendare

eller hur liksom,inte alls för att få ut sitt varumärke *ironi*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in