Hej!
Har haft min MacBook Pro sen sen 10:e December så garantin är snart slut så tänkte ta tag i detta problemet jag haft nån månad nu.
Brända och köpte skivor läser datorn utan problem men tomma skivor är det en helt kört med.
När jag stoppar in en skiva så börjar den snurra, för att sedan sluta snurra, börja igen, sluta och sen spotta ut den. Har provat olika märken och både DVD-R och CD-R.
Ibland så spottar datorn inte ut skivan utan den snurrar på som om allt var ok, förutom att inget syns i Finder. Skivverktyg och Toast känner av att en skiva är i men dock inte vilken typ, modell eller hastigheter den klarar så får alltid felmeddelanden när jag börjar bränna.
http://img151.imageshack.us/img151/9343/bild2kz4.jpg
Där märker den att en skiva är i men den ska klara 16x och syns inte i Finder.
Har märkt att folk på forum har liknande problem men det är nog inget hårdvarufel då jag kan starta Windows XP med BootCamp och då fungerar allt perfekt.
Någon som vet vad som kan vara fel eller vad man kan göra, har provat att startat i säkert läge och resettat NVRAM men utan förbättring. Har kunnat bränna flera skivor med samma märke innan.
Tack på förhand!
/Durkslag