Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-21, 15:52
Medlem
Hejsan

Ska hjälpa min bror med en datorn som han har fått av farsan, problemet är att han komme rinte ihåg lösenordet.

Finns det något enkelt sätt att gå förbi detta?

Tack på förhand.
2008-10-21, 16:13
Medlem
Ratchers avatar
klart det finns, tex google.se och sökfuntionen här inne, finns många bra verktyg på TPB.

Den gemensamma nämnaren heter SÖK!
2008-10-21, 16:24
Medlem
men vad är SÖK då? var hittar man det? vad står det för?
2008-10-21, 16:30
Medlem
Man våldtar datorn genom att dra ut kabeln där bak tills datorn frågar om du vill ''starta i felsäkert läge'' vid uppstart. Är du i felsäkert läge är de bara att ta bort det gammla lösenordet.

obs.: Skyll inte på mig om datorn pajjar men så här brukar jag göra och det funkar ALLTID.
Säkert nån som kallar mig retard nu haha.
2008-10-21, 16:37
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Man våldtar datorn genom att dra ut kabeln där bak tills datorn frågar om du vill ''starta i felsäkert läge'' vid uppstart. Är du i felsäkert läge är de bara att ta bort det gammla lösenordet.

obs.: Skyll inte på mig om datorn pajjar men så här brukar jag göra och det funkar ALLTID.
Säkert nån som kallar mig retard nu haha.

Hahaha
2008-10-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Hahaha
Vadå har du aldrig provat det där? Är ju en självklarthet på lan då man inte har en dator och måste ta en polares dator när han sover bara att starta och stänga tills den startar i felsäkert läge.
2008-10-21, 17:26
Medlem
ant's avatar
Citat:
Vadå har du aldrig provat det där? Är ju en självklarthet på lan då man inte har en dator och måste ta en polares dator när han sover bara att starta och stänga tills den startar i felsäkert läge.

Inte enklare att trycka på F8 när Windowsloggan kommer upp?
2008-10-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Inte enklare att trycka på F8 när Windowsloggan kommer upp?
jo självklart men hur kul är det då? båda sätten fungerar haha och gör man de på brorsans dator väljer man ju mitt sätt.
2008-10-21, 18:39
Medlem
trodde nästa att jag skulle få svar som dessa pallade inte söka ...måste säga att jag fick mej ett gott skratt.

någon som pallar ge mej ett seriöst svar? annars fixar jag bara en windows skiva.
2008-10-21, 19:02
Medlem
koZmos avatar
Citat:
bästa avataren ever!
2008-10-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
trodde nästa att jag skulle få svar som dessa pallade inte söka ...måste säga att jag fick mej ett gott skratt.

någon som pallar ge mej ett seriöst svar? annars fixar jag bara en windows skiva.

Eftersom ingen verkar ha nåt bättre svar så kan du ju prova det här, det har jag använt själv några gånger:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
2008-10-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke

Men är du dum i huvet på riktigt eller? Startar du datorn i felsäkert läge så behöver du inget lösenord
Vafan tror du man behöver instalera om windows så fort man har glömt lösen eller?

Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
bästa avataren ever!
Tack, ingen som sagt de förr värmde.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in