Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-21, 19:23
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Men är du dum i huvet på riktigt eller? Startar du datorn i felsäkert läge så behöver du inget lösenord
Vafan tror du man behöver instalera om windows så fort man har glömt lösen eller?

Det stämmer väl ändå inte?
Testa sätt ett lösenord på ditt nuvarande konto och starta datorn i felsäkert läge, då kommer du vara tvungen att fylla i lösenordet för att kunna komma in i kontot, så är det iaf på vista, xp sp2 och sp3.
2008-10-21, 19:28
Medlem
Citat:
Men är du dum i huvet på riktigt eller? Startar du datorn i felsäkert läge så behöver du inget lösenord
Vafan tror du man behöver instalera om windows så fort man har glömt lösen eller?

du vet inte mycket om datorer va?
otrevliga lilla barnunge!
Senast redigerad av krom 2008-10-21 kl. 19:31.
2008-10-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Testa sätt ett lösenord på ditt nuvarande konto och starta datorn i felsäkert läge, då kommer du vara tvungen att fylla i lösenordet för att kunna komma in i kontot, så är det iaf på vista, xp sp2 och sp3.
Funkade sist jag provade det, och gången innan det och gången innan det osv osv.
Och då använde jag xp men vet inte om de sp2 eller sp3.

Ska prova senare men har inte tid nu för min dator startar upp så jävla segt.

Citat:
Ursprungligen postat av krom
Jag vet att ramminnet sitter i skärmen.. eller?
2008-10-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
Hejsan

Ska hjälpa min bror med en datorn som han har fått av farsan, problemet är att han komme rinte ihåg lösenordet.

Finns det något enkelt sätt att gå förbi detta?

Tack på förhand.

Inte läst alla posts då jag inte har tid men här har du mitt svar.

Starta datorn - då laddningen börjar håller du in powerknappen tills det att datorn stängs av. - starta datorn igen och välj att starta datorn i felsäkert läge. - Härifrån kan du då gå in på kontrollpanelen och välja att ta bort lösenordet, ändra lösenordet, ta bort användarkontot etc. Vad du nu väljer att göra är ditt val

Lycka till!
2008-10-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janda90
Inte läst alla posts då jag inte har tid men här har du mitt svar.

Starta datorn - då laddningen börjar håller du in powerknappen tills det att datorn stängs av. - starta datorn igen och välj att starta datorn i felsäkert läge. - Härifrån kan du då gå in på kontrollpanelen och välja att ta bort lösenordet, ändra lösenordet, ta bort användarkontot etc. Vad du nu väljer att göra är ditt val

Lycka till!
Japp de funkar. Precis som jag skrev i tidigare posts. Ett smartare sätt är att trycka på F8 knappen under uppstart dock (som nån skrev) detta fungerar dock inte med vissa trådlösa keyboards.

Provade det nyss och de funkade perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av w580i

Har funkat på alla versioner av windows xp jag kört iaf. Har gått på alla mina tidigare datorer och provade nyss på sp2.

Citat:
Ursprungligen postat av krom
Känner du dig inte väldigt dum nu? När du sitter och käftar emot fast du har fel?
2008-10-26, 23:39
Medlem
Citat:
Japp de funkar. Precis som jag skrev i tidigare posts. Ett smartare sätt är att trycka på F8 knappen under uppstart dock (som nån skrev) detta fungerar dock inte med vissa trådlösa keyboards.

Har funkat på alla versioner av windows xp jag kört iaf. Har gått på alla mina tidigare datorer och provade nyss på sp2.

Känner du dig inte väldigt dum nu? När du sitter och käftar emot fast du har fel?
det amatörtipset fungerar bara om administratör har blankt lösenord vilket ingen normal människa har.
2008-10-26, 23:49
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:

Du är ju ute och seglar nu! Finns det ett administratörskonto som är lösenordslöst förutom det kontot som kräver lösen så kan man göra så men det är knappast troligt scenario. sluta kalla folk för dumhuvud när du inte har på fötterna.
2008-10-27, 14:29
Medlem
X_surfers avatar
Citat:

Det där funkar bara om administratörskontot saknar lösenord.
Testa o sett ett adminlösenord på din dator så får du själv se...
2008-10-27, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det där funkar bara om administratörskontot saknar lösenord.
Testa o sett ett adminlösenord på din dator så får du själv se...
Pricis om den gömda admin inte har lösen så är det felsäkert läge som gäller å ta bort lösen därifrån som är det lätta sättet om admin har lösen så blir det lite mer jobb ja hitta ett program som man brände av en windowsskiva på nått sätt så fick man en hacking skiva... Var bara att stoppa i datorn å boota med den sen fråga den villka lösen jag ville nollställa Med den gick det inte att misslyckas å den går att hitta på pirate i ett cracking packet..
2008-10-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfacc
.... ja hitta ett program som man brände av en windowsskiva på nått sätt så fick man en hacking skiva... Var bara att stoppa i datorn å boota med den sen fråga den villka lösen jag ville nollställa Med den gick det inte att misslyckas å den går att hitta på pirate i ett cracking packet..

Om du kollar inlägg 11 så har jag länkat till en sida där du kan ladda ner och göra en bootskiva just för att fixa det du säger.. Du behöver inte alls ladda ner nåt pirat crack-paket, eller vad det är du menar.
2008-10-27, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Om du kollar inlägg 11 så har jag länkat till en sida där du kan ladda ner och göra en bootskiva just för att fixa det du säger.. Du behöver inte alls ladda ner nåt pirat crack-paket, eller vad det är du menar.
hmm måste ha missat inlägg 11
2008-10-27, 23:16
Medlem
Majakovskis avatar
Vet du inte adminlösenordet måste du helt enkelt byta lösenord på något av dina konton.

För att göra det behöver du något program som kan boota som OS utan att installera sig och som dessutom har något verktyg i sig som knäcker Windowslösenord.

ERD Commander är ett sådant program:
http://www.youtube.com/watch?v=BUnbwsyzupk&fmt=18

Kom bara ihåg att ställa in datorn på att boota från skiva.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in