2008-10-29, 00:31
Medlem
nevads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SfinxBlackmage
Jag menar försvinner inte sexlusten om man inte har kulorna kvar?
Nej, inte alltid. Det har funnits fall där kastrerade hanhundar har parat tikar, utan resultat såklart.
Citera
2010-04-11, 20:36
Medlem
Är lite kluven, tror många av de mänskliga hanarna skulle må objektivt bättre av att slippa sexualdriften. men vafan, sex är juh kul. Tror det är detsamma för hundar. Men å andra sidan får de inte knulla de får bara titta på potentiella sliddjur medans de står där i koppel. Så jag har funderat lite på det och kommit fram till att skaffa en tik till min okastrerade hane kanske skulle generera en hel del hundlycka. Och jepp, då blir det det här problemet med puppies. Får väl ta och sterilisera en av dem.

Då får de knulla av sig lite och alla är lyckliga.

Vad säger ni?
Citera
2010-04-12, 00:40
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, på hund...på människor tar man inte bort kulorna.
En hund utan sexualdrift SAKNAR inte den!
Dessutom, som vår dominante herre är han fortfarande "kung", annars är det så att de sjunker i rang, något man ska tänka på när man har flera hannar.
Notera att tidigare i tråden så förklarades de olika begreppen "kastrering" och "sterilisering" åt. Har dock för mig att du sa att din man kastrerades, något som betyder att han visst har väldigt dämpad sexlust.

Nej, du kan prata på om hur stark sexdrift din make har även om han är kastrerad, jag kommer ändå inte tro på dig eftersom du antingen blandat ihop begreppen eller är dåligt och korkat troll á la Pascalidou som inte kan försöka få fram en poäng utan att ljuga och hitta på.
Citera
2010-04-12, 22:23
Medlem
snarare egoistisk att låta djuren lida igenon som hos katt ibland mycket täta löp som tär på konditionen. Fertila hankatter blir magra skriker och gapar, min hane som va avelskatt va totalt förvirrad och stressad som okastrerad nu är han lugn och harmonisk.

Dessutom en kastrerad hona slipper livmodersinflamation.
Citera
2010-04-12, 22:46
Medlem
Avva66s avatar
Husdjuret är helt ovetande om vad som ska hända/har hänt,
och dessutom så bestämmer ju vi oftast allt annat
åt djuret också. Dessutom så slipper djuret en massa
problem relaterat till hormoner.

Hur kul är det för en hanhund som aldrig får komma till
egentligen?
Och allt annat som tillkommer, sjukdomar, för tidig död.

Att kastrera sexbrottslingar har jag fö inga som helst problem med.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in