2008-10-22, 11:41
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LB542
Jag är också lite nyfiken på hur "oskyldig" definieras enligt Islam. Ett ledarskägg i England, Anjem Choudary, menade ju att definitionen av oskyldig var att man var troende muslim. Han vägrade ju också fördöma terrorattackerna i England och vek undan på frågan om huruvida icke-muslimer var rättfärdigade "mål" för terrorattacker.

Men han verkar lite smått galen, så om nån mer "moderat" muslim här kunde klargöra hur en oskyldig definieras så vore jag tacksam.
Jag håller inte med om den förklaringen. För det är absolut ingen garanti att en muslim är oskyldig bara för h*n kallar sig muslim. Det vore som att gömma sig och sina handlingar bakom en titel som man kanske inte är värd. Vem som i slutändan är oskyldig kan bara Allah avgöra, eftersom det endast är Han som kan se vad som finns i vårt inre.

Terrorattacker hör inte hemma i England eller på andra håll. Den som anser att spridande av Islam ska ske via terror och tvång, och först döda de som ska ta emot vad Islam lär, då verkar man inte riktigt fatta vad man håller på med. Längre från logiskt tänkande går det knappast att komma.
Citera
2008-10-22, 14:26
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaheed
Alltså ge dig. Du och jag vet att Islam skyddade minoriteter. DU och jag vet att oskyldiga betyder de som inte bär vapen mot ISlam eller försöker bekämpa islam.
Man får inte ens skada ett träd i ett krig, inte barn, inte kvinnor inte gamlingar och inte obeväpnade. Visa mig den regel från 600 talet i Europa som visade på den tolerans som Islam och Koranen påvisade?
Medans ni brände folk på bål, så gav Islam både judar och kristna rättigheter. Medans era förfäder mördade tiotusentals Kristna, judar och Muslimer i mellanöstern, så tog Muslimska ottomanskariket emot 500 000 judar när spanjorerna slängde ut dem efter 1492
Men du glömmer att vi befinner oss i nutid - det är den som gäller nu!

P.S.
Eftersom du inte kan hitta något enda positivt exempel i nutid, blir det till att referera historiskt (500 år bakåt i tiden). Du visar allt tydligare Islams problem i modern tid.
Senast redigerad av Nickep 2008-10-22 kl. 14:36.
Citera
2008-10-22, 22:09
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Terrorattacker hör inte hemma i England eller på andra håll. Den som anser att spridande av Islam ska ske via terror och tvång, och först döda de som ska ta emot vad Islam lär, då verkar man inte riktigt fatta vad man håller på med. Längre från logiskt tänkande går det knappast att komma.

Ändå finns det så många muslimer som ger sig fan på att de är muslimer.
Och som skulle döda för sin religions okränkbarhet?

Har alla dessa människor fått allt om bakfoten?
Isåfall kanske man måste börja fråga sig om den här boken/religionen verkligen är så ofelbar.
När man tydligen kan tolka det som står svart på vitt på
så allvarligt olika sätt.
Citera
2008-10-23, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Men du glömmer att vi befinner oss i nutid - det är den som gäller nu!

P.S.
Eftersom du inte kan hitta något enda positivt exempel i nutid, blir det till att referera historiskt (500 år bakåt i tiden). Du visar allt tydligare Islams problem i modern tid.

I Iran har judar zaraostras och kristna permanenta säten i riksdagen. Jag tror det visar klart hur Islam ser på saken? Problemet i den Muslimska världen är att de flesta av dem är korrumperade och om du vill tro det eller ej, så har dessa stater USAs backande bakom sig. Det är därför det är stora oroligheter i de Muslismka länderna mot ledarna som säljer ut länderna och religionen. Det var faktistk ni som tog upp Islamisk historia och försökte visa att den var grym mm
Citera
2008-10-23, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Muslimska extremister motiverar sitt handlande med sin religion och hänvisar till sina tolkningar av Koranen. Det kanske inte är Islam för dig men det är Islam för dem. Det enda vi ickemuslimer kan förväntas göra är att nämna att det är en extrem tolkning. Du ser islam som en identitet men för alla oss andra är det bara en livsåskådning bland alla andra. Nazister som planerar terrordåd föraktas för att de är nazister, vad har deras etnicitet med saken att göra?

Det hat mot alla muslimer du pratar om finns inte. Islam är en livsåskådning bland alla andra och det är inte respektlöst att kritisera den. Många muslimer verkar dock ha uppfattningen att just deras tro har någon särställning och känner sig automatiskt kränkta när någon ifrågasätter den.

Jag tycker inte att det var rätt att publicera muhammedkarikatyrerna och jag förstår upprördheten. Men när reaktionerna övergår till dödshot och våldsamheter och krav på att strypa yttrandefriheten får man ingen sympati av mig längre.

I vissa europeiska länder är det straffbart att ha åsikten att judeutrotningen aldrig skedde. Där mördar man inte dem som har en annan åsikt men man sätter dem i fängelse. Islam är hotad. Islam är angripen och beviset för det är inte bara krigen mot de Muslimska länderna, utan också de åsikter som visats på detta forumet.
Du menar att du inte avskyr islam? Är inte det hat då? Här har jag hört allt från att det är en perverterat religion till att muslimer och Islam är sjuk. Etniciteten skulle visa dig att ni drar alla muslimer över en kam för något som ett fåtal gjort. Finns många galningar i världen som tolkar saker och ting efter eget behag, inte ränner jag runt och dömer deras föräldrar, släktingar, länder eller deras religion för det. Kristna mördade miljoner muslimer, menar du att jag ska anklaga Kristendomen för det? Nej. Det är inte kristendomens fel att vissa tolkar saker och ting som de önskar.
Samma gäller Islam. Islam behandlas sämre och det vet du, om du inte vet det så beror det på att du inte vill öppna dina ögon. Förbud mot slöja? Alltså allvarligt talat..det är ett klädesplagg..det visar vilken fruktan man har för Islam och muslimerna...
Citera
2008-10-23, 02:35
Medlem
Citat:
Vad lever du i för värld där USA:s handlande inte kritiseras dagligen? Förstår bara inte vad det har i den här diskussionen att göra. "USA är också jättedumma varför klagar ni inte dom lika mycket" är vad man förväntar sig av någon på mellanstadiet. Din tolkning av att mohammeds flickfru var mellan 9-18 är btw bara ett lamt försök att slippa uppenbar kritik. Samtidigt säger du att man ska få ha sex med flickor så fort de är könsmogna för att gardera sig.

Sa jag det? du får gänra quota mig
Jag frågade varför man valde just 15 år som gräns. Fakta är ju att flickor som är under 15 år redan har sex i dagsläget. Du sitter här och beklagar dig över några muslimers illdåd..och jag försökte förklara för dig att det beror på USAs och västs handlande. Att du inte kan se sambandet är din ensak. Du tror väl inte att en kille som sitter i Sverige, och ser Muslimer mördas, Muslimer hånas, Islam vanhedras, Muslimska klädesplagg förbjudas, kan sitta och tänka, hmm det är inget hat mot oss nej.
Vi har en president i USA som talar med gud och säger att han utför Guds verk när han angriper (han även nämnde korståg) muslimerna.
Citera
2008-10-23, 02:38
Medlem
Citat:
Vad lever du i för värld där USA:s handlande inte kritiseras dagligen? Förstår bara inte vad det har i den här diskussionen att göra. "USA är också jättedumma varför klagar ni inte dom lika mycket" är vad man förväntar sig av någon på mellanstadiet. Din tolkning av att mohammeds flickfru var mellan 9-18 är btw bara ett lamt försök att slippa uppenbar kritik. Samtidigt säger du att man ska få ha sex med flickor så fort de är könsmogna för att gardera sig.

Sen var det du som tog upp att vi hade konspirationer mot USA sen säger du att USA kritiseras alltså bestäm dig? När har du sett Sveriges politiker kritisera Israel eller USA? Jag försökte förklaqra för dig varför det finns folk som är hatfyllda mot väst och det har med USA och Israel att göra. Jag försökte förklara för dig också varför du inte ser "islam" fördöma onda muslimers handlingar, och delvis beror det på att de kanaler (al jazeera tex) som är negativa mot USA bekämpas eller tystas ner av väst.
Hizbollahs kanal är förbjuden att visas på EU område tex mm
Citera
2008-10-23, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Vem fan har sagt något sådant? Kan du sluta att lägga ord
i mun på folk!

Gör en ny tråd om du vill diskutera vilket offer du är!

Vet inte vem av er stollar som sa det, men någon sa att jag tror på en stor sionistisk konspiration mm..så jag gav exempel
Den som inte tror på att väst och vissa intressen i världen styr åt ett visst håll missade dokumentären på tv nån dag sedan då man klart och tydligt sade att man måste stoppa mellanöstern från att ta kontroll över sin egen olja. Hur tror du det görs?
Ni startade tråden här och jag svarar på den..jag känner mig inte som ett offer, även efter allt klankande
Du föredrar nog att ajg är ett offer..för offer ger inte motstånd och mitt motstånd tystnar inte i första taget :P
Citera
2008-10-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Blå
Hans val av nick pekar mot att du träffade rätt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Martyrdom_in_Islam

Shaheed är ytterligare en i den långa raden av patetiska muhammedaner som saknar förmåga till verklighetsanalys.

Med en kväljande offer- och kränkningsretorik, förtränger de absoluta faktum som att tusentals barbarer bestialiskt mördar oskyldiga människor, varje dag, i islams namn.

De är så präglade av sin inbyggda våldsmentalitet så att de inte ser den som onormal på något sätt.

Islam är den värsta farsot som har drabbat mänskligheten och de infödda islammissionärer som i Europa försöker sprida dimridåer över radikala muslimers agenda, är inget annat än lands- och mänsklighetsförrädrare.

wow..jag har hört talas om såna som dig..men det är första gången jag ser en sån. Grattis du har förgyllt min dag
I vems namn mördar Amerikaner då? I vems namn mördar Israeler? Om du jämför siffrorna så ser du nog att USA och Israel leder stort...lands och mänsklighetsförrädare? lol..this is a keeper.
Snälla du, tala inte om verklighetsanalys...gå ta din medicin och lugna ner dig innan du får en hjärtattack...
Citera
2008-10-23, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
Självklart ska man kunna rita Muhammed som man önskar. Varför ska man respektera en mördare och pedofil?

Jag har läst det där av dig rätt ofta..tröttnar du aldrig på att sprida lögner?
Citera
2008-10-23, 02:48
Medlem
Citat:
Du gillar alltså pedofiler? Skulle själv velat gifta dig med en gammal gubbe när du var nio år?

Suck...

Jag vet inte vilka tankar hon hade och som jag redan nämnt hennes ålder är, enligt historiska källor allt mellan 9 och 18. Det jag undrar över är varför du hakat dig fast vid att hon var 9 och inte 18? Bevis har du knappast, så det har nog med ditt ogillande av Islam att göra och det hör inte hit då vi försöker komma fram till bevis och fakta.
Citera
2008-10-23, 02:49
Medlem
Citat:
Du gillar alltså pedofiler? Bra då har vi klargjort det. Vedervärdigt enligt mig, men du ser väl inte barn på samma sätt som jag, att de ska slippa bli våldtagna och att de ska ha rätt att slippa knulla med gamla gubbar under äktenskapets fana......

Och du bor i västvärlden, varför? När du verkar känna dig som ett offer, och hata allt som har med frihet att göra...

Varför inte flytta till Afghanistan? Du kan gifta dig med en taliban och hjälpa till med att gräva ner levande kvinnor och stena unga flickor till döds.

Märkligt..det är ju jag som försvarar friheten att tro på vad man vill medans du klankar ner på att vi ska ha den friheten? *suck*

Föredrar lätta svenska tjejer för min del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in