Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Muslimska extremister motiverar sitt handlande med sin religion och hänvisar till sina tolkningar av Koranen. Det kanske inte är Islam för dig men det är Islam för dem. Det enda vi ickemuslimer kan förväntas göra är att nämna att det är en extrem tolkning. Du ser islam som en identitet men för alla oss andra är det bara en livsåskådning bland alla andra. Nazister som planerar terrordåd föraktas för att de är nazister, vad har deras etnicitet med saken att göra?
Det hat mot alla muslimer du pratar om finns inte. Islam är en livsåskådning bland alla andra och det är inte respektlöst att kritisera den. Många muslimer verkar dock ha uppfattningen att just deras tro har någon särställning och känner sig automatiskt kränkta när någon ifrågasätter den.
Jag tycker inte att det var rätt att publicera muhammedkarikatyrerna och jag förstår upprördheten. Men när reaktionerna övergår till dödshot och våldsamheter och krav på att strypa yttrandefriheten får man ingen sympati av mig längre.
I vissa europeiska länder är det straffbart att ha åsikten att judeutrotningen aldrig skedde. Där mördar man inte dem som har en annan åsikt men man sätter dem i fängelse. Islam är hotad. Islam är angripen och beviset för det är inte bara krigen mot de Muslimska länderna, utan också de åsikter som visats på detta forumet.
Du menar att du inte avskyr islam? Är inte det hat då? Här har jag hört allt från att det är en perverterat religion till att muslimer och Islam är sjuk. Etniciteten skulle visa dig att ni drar alla muslimer över en kam för något som ett fåtal gjort. Finns många galningar i världen som tolkar saker och ting efter eget behag, inte ränner jag runt och dömer deras föräldrar, släktingar, länder eller deras religion för det. Kristna mördade miljoner muslimer, menar du att jag ska anklaga Kristendomen för det? Nej. Det är inte kristendomens fel att vissa tolkar saker och ting som de önskar.
Samma gäller Islam. Islam behandlas sämre och det vet du, om du inte vet det så beror det på att du inte vill öppna dina ögon. Förbud mot slöja? Alltså allvarligt talat..det är ett klädesplagg..det visar vilken fruktan man har för Islam och muslimerna...