2008-10-20, 19:46
Medlem
Jag använder Messenger:mac 7.0.0 och det är bara bland vissa av mina kontakter jag kan se deras bild. Vad beror det på? Jag tycker det är mycket besynnerligt. De flesta kontakter visar i stället den gröna standardgubben.
Citera
2008-10-20, 23:29
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Jag använder Messenger:mac 7.0.0 och det är bara bland vissa av mina kontakter jag kan se deras bild. Vad beror det på? Jag tycker det är mycket besynnerligt. De flesta kontakter visar i stället den gröna standardgubben.

Hört flera med problemet men ingen lösning, Adium funkar utmärkt för mig dock.
Citera
2008-10-20, 23:36
Medlem
Citat:

Saken är den att Messenger for MAC är värdelöst, jag har kört det och bara haft en massa problem, just nu kör jag aMsn och Adium. Adium är klart bästa programmet om du kör mac
Citera
2008-10-20, 23:37
Medlem
Som sagt:

Skaffa Adium...
Citera
2008-10-20, 23:41
Medlem
Ja det är rätt kasst tyvärr. :-( Kruxet är att jag använder hotmail och uppskattar verkligen att få veta när jag får ett mail. Så vitt jag vet måste jag ha Messenger för det.

På vilket vis är Adium bättre?
Citera
2008-10-20, 23:44
Medlem
smurfehs avatar
Att kunna se visningsbild verkar ligga högt för dig, så, där har du något.

Jag kör AIM, MSN, och Bonjour i Adium, helt underbart.
Citera
2008-10-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Att kunna se visningsbild verkar ligga högt för dig, så, där har du något.

Jag kör AIM, MSN, och Bonjour i Adium, helt underbart.

Nja, det skulle jag inte säga. Jag tycker bara att det är lite underligt och undrade om någon vet vad det beror på.

Jag får väl ge Adium en chans få se vad jag tycker.
Citera
2008-10-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ja det är rätt kasst tyvärr. :-( Kruxet är att jag använder hotmail och uppskattar verkligen att få veta när jag får ett mail. Så vitt jag vet måste jag ha Messenger för det.

På vilket vis är Adium bättre?

Du kan ställa in att Adium kollar din mail också. Det är bara att kolla under inställningarna, så hittar du det. Funkar fint för mig iaf.
Citera
2008-10-21, 00:34
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
aMSN är bäst om du ska köra MSN på Mac. Microsofts klient suger.
Citera
2008-10-21, 19:09
Medlem
SnuFFs avatar
Har aldrig fastnat för adium, ifall man ändrar namnet så står det fortfarande samma sak som förut, samma är det med kontaktbilderna.

Amsn är laggigt och när man skriver så segar det, det som är bra med det är att det stödjer webcam och att det går fortare att skicka grejer fram och tillbaks.
Citera
2008-10-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Du kan ställa in att Adium kollar din mail också. Det är bara att kolla under inställningarna, så hittar du det. Funkar fint för mig iaf.

Hm, det funkar inte för mig. "Visa namn i dock-ikonen och visa ett Growl-meddelande" har jag aktiverat under meddelande om ny e-post.
Citera
2008-10-22, 10:14
Medlem
nsbmras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
aMSN är bäst om du ska köra MSN på Mac. Microsofts klient suger.

Kan hålla med om det. aMsn har fungerande webcam-funktion + att man ser mailen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in