2008-10-20, 13:09
Medlem
har en asus x51rl laptop här och behöver lite hjälp.

Ni förstår datorn kommer med vista och alla skivor med drivrutiner som följer med är enbart för vista.

Så jag installerade XP på datorn för att ja gillar inte vista nog mycket.

Nu är det dock ett problem. Det går inte få tag på drivrutiner till grafikkortet!?

Kortet är ett ATI Radeon xpress 1100.

Problemet är att jag hittar massa med drivrutiner till det, men bara för AMD processorer. Denna dator använder sig av Intel Celeron.

Så om det finns någon vänlig själ som vet vart jag kan få tag på följande:

Grafikkortsdrivrutiner till WINDOWS XP för ATI Radeon xpress 1100 som är kompatibel med INTEL CELERON

Det vore väldigt uppskattat! jag har letat i flera dagar utan att lyckats.

MVH EL
Citera
2008-10-20, 14:13
Medlem
kvints avatar
Kollat här?
Citera
2008-10-20, 14:21
Medlem
Jajjamen. Eftersom det är AMDs sida så finns det verkligen inga för Intel tyvärr.
Citera
2008-10-20, 15:44
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Kollat här?
Gå till den sidan. Sen väljer du Windows XP Home/Pro -> Integrated/Motherboard -> Radeon Xpress 1100
Citera
2008-10-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Gå till den sidan. Sen väljer du Windows XP Home/Pro -> Integrated/Motherboard -> Radeon Xpress 1100

Men de drivrutinerna är fortfarande för AMD processorer och INTE FÖR INTEL CELERON. Det är Intel Celeron jag är ute efter!
Citera
2008-10-20, 17:57
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgenerico
Men de drivrutinerna är fortfarande för AMD processorer och INTE FÖR INTEL CELERON. Det är Intel Celeron jag är ute efter!
Var på sidan står det att de drivrutinerna är till AMD processorer?? De är ju till grafikkort och inte till nån särskild CPU.
Citera
2008-10-20, 18:01
Medlem
Andreasvbs avatar
AMD köpte upp ATi, det är därför det står AMD överallt.
Citera
2008-10-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Var på sidan står det att de drivrutinerna är till AMD processorer?? De är ju till grafikkort och inte till nån särskild CPU.

För att det är AMDs sida?
Jag tycker också det inte borde bero på vilken cpu man har men allt jag testat på amd sidan funkar icke.
Citera
2008-10-20, 20:20
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgenerico
För att det är AMDs sida?
Jag tycker också det inte borde bero på vilken cpu man har men allt jag testat på amd sidan funkar icke.
Att det står AMD överallt beror på de som Andreasvb sa. Att ATI blivit uppköpta. Men vilken processor du har ska inte spela nån roll. Finns ju tex inget sånt val hos nVidia om att du ska välja en särskilt processor. Det ända som spelar nån roll är ju att du väljer rätt grafikkort så ska det fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in