2008-10-20, 13:09
Medlem
har en asus x51rl laptop hr och behver lite hjlp.

Ni frstr datorn kommer med vista och alla skivor med drivrutiner som fljer med r enbart fr vista.

S jag installerade XP p datorn fr att ja gillar inte vista nog mycket.

Nu r det dock ett problem. Det gr inte f tag p drivrutiner till grafikkortet!?

Kortet r ett ATI Radeon xpress 1100.

Problemet r att jag hittar massa med drivrutiner till det, men bara fr AMD processorer. Denna dator anvnder sig av Intel Celeron.

S om det finns ngon vnlig sjl som vet vart jag kan f tag p fljande:

Grafikkortsdrivrutiner till WINDOWS XP fr ATI Radeon xpress 1100 som r kompatibel med INTEL CELERON

Det vore vldigt uppskattat! jag har letat i flera dagar utan att lyckats.

MVH EL
Citera
2008-10-20, 14:13
Medlem
kvints avatar
Kollat hr?
Citera
2008-10-20, 14:21
Medlem
Jajjamen. Eftersom det r AMDs sida s finns det verkligen inga fr Intel tyvrr.
Citera
2008-10-20, 15:44
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Kollat hr?
G till den sidan. Sen vljer du Windows XP Home/Pro -> Integrated/Motherboard -> Radeon Xpress 1100
Citera
2008-10-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
G till den sidan. Sen vljer du Windows XP Home/Pro -> Integrated/Motherboard -> Radeon Xpress 1100

Men de drivrutinerna r fortfarande fr AMD processorer och INTE FR INTEL CELERON. Det r Intel Celeron jag r ute efter!
Citera
2008-10-20, 17:57
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgenerico
Men de drivrutinerna r fortfarande fr AMD processorer och INTE FR INTEL CELERON. Det r Intel Celeron jag r ute efter!
Var p sidan str det att de drivrutinerna r till AMD processorer?? De r ju till grafikkort och inte till nn srskild CPU.
Citera
2008-10-20, 18:01
Medlem
Andreasvbs avatar
AMD kpte upp ATi, det r drfr det str AMD verallt.
Citera
2008-10-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Var p sidan str det att de drivrutinerna r till AMD processorer?? De r ju till grafikkort och inte till nn srskild CPU.

Fr att det r AMDs sida?
Jag tycker ocks det inte borde bero p vilken cpu man har men allt jag testat p amd sidan funkar icke.
Citera
2008-10-20, 20:20
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgenerico
Fr att det r AMDs sida?
Jag tycker ocks det inte borde bero p vilken cpu man har men allt jag testat p amd sidan funkar icke.
Att det str AMD verallt beror p de som Andreasvb sa. Att ATI blivit uppkpta. Men vilken processor du har ska inte spela nn roll. Finns ju tex inget snt val hos nVidia om att du ska vlja en srskilt processor. Det nda som spelar nn roll r ju att du vljer rtt grafikkort s ska det fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in