Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du behöver ju inte ha en riktig ring när du friar. Antingen har du ingen alls eller så har du bara köpt en billig symbolisk som du ger henne när du friar. Sen när du har friat så tittar ni ut ringar tillsammans. Förmodligen vet din tjej vad hon vill ha för någon sorts ring och det är inte alls säkert att hon vill samma som du tycker om du skulle välja ut den.
Agree. Tycker att du kan fria utan ring. Köp sedan ringarna tillsammans med henne, då får hon får en ring hon vill ha

alternativt kan ni titta på ringar i förväg, men då anar hon nog dina avsikter...
Min älskling frågade om jag ville förlova mig med honom på ett för oss romantiskt ställe, sedan gick vi och tittade på ringar. Vi hittade inte ringar direkt samma dag, utan andra gången vi tittade på ringar (tre dagar efteråt) hittade vi ringar som vi ville ha. Sedan tar det tid att gravera ringarna, så om man vill det får man räkna med tre-fem dagar innan man kan hämta ringarna. Det är bra att flickvännen provar ut sin ring så den passar ordentligt, så hon inte tappar den (vilket hon lätt kan göra om den är för stor).