2008-10-20, 08:57
Medlem
MonkeyWizs avatar
Har idag fortfarande problem trots ny dator, nytt moderbord, ny processor, nytt grafikkort. Samma installation av OS dock.

Problemet ligger snarare i att FF stjäler åt sig all CPU, snarare än RAM.
Av och till, ganska ofta, börjar FF jobba mot hårddisken och tar upp runt 50% av processorkraften vilket resulterar i att hela internet dör och FF 'hänger sig'.
Detta händer för ofta för att vara charmigt.

Vi har avinstallerat och ominstallerat FF, tagit bort samtliga add-ons och har för skojs skull kollat om det är ett TCP/IP-problem genom att använda IE. Tyvärr fungerar IE så bra som IE kan fungera...

Vad kan vara fel? Det börjar bli riktigt irriterande och vi måste antagligen avinstallera FF.
Citera
2008-10-20, 09:02
Medlem
pyro860s avatar
Det händer faktiskt mig med, inte jätteofta dock... Det hände inte i FF2 men när jag installerar det kan jag inte ens öppna startsidan.
Citera
2008-10-20, 11:55
Medlem
MonkeyWizs avatar
Stor bug i FF3? Frugan har problemet men inte jag.
Vi har samma version med samma add-ons.
Citera
2008-10-20, 12:00
Medlem
swebarbs avatar
låter mer som att du har massa spyware installerat som ligger å drar cpu kraft för ff drar fan inte 50% cpu för ingenting.
Citera
2008-10-20, 13:01
Medlem
Dalajjilamans avatar
Kör du windows?

Kör en spyware check som nån sa, och sen tycker jag du ska prova att nedgradera till en annan "stabil" 2.x version av Firefox. Du kan även pröva swiftfox som ska vara mer anpassad efter CPU.

Annars tycker jag att Firefox tar ganska mycket resurser, visst smidigare än IE men cpun går lätt upp. Därför har jag kört en del med Opera, tar mer minne men mindre CPU när du kör tex flashmedia och många flikar, med andra ord kraschar Opera mer sällan.

Only my fem cents..

Lycka till!
Citera
2008-10-20, 17:55
Medlem
MonkeyWizs avatar
Yes, kör windows XP med sp3.

Vilket antispyware rekommenderar ni?
Citera
2008-10-20, 23:59
Medlem
"Quote monkeywiz"
Har idag fortfarande problem trots ny dator, nytt moderbord, ny processor, nytt grafikkort. Samma installation av OS dock.

Menar du att du inte installerat om operativsystemet när du bytt alla delarna?
Kan nog ha nåt med det att göra isåfall.
Citera
2008-10-21, 08:37
Medlem
MonkeyWizs avatar
Problemet började innan och var orsaken till nyköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in