Citat:
Ursprungligen postat av GoodfeIIa
Det är så här att när någon laddar upp en bild på ett forum laddas bilden inte upp. Därför får jag högerklicka, trycka sen på Egenskaper, kopiera länken, öppna en ny flik, klistra in länken för att kunna se bilden. För en latmask/perfektionist som mig så är det här lika besvärligt som en pungspark.
När jag testar med Firefox så funkar det konstigt nog perfekt och alla bilderna laddas upp. Jag har därför använt Firefox den senaste veckan. Men för en van Internet Explorer 7 användare så är det bedrövligt och det känns som om jag aldrig kommer bli van vid Firefox. Därför har jag bytt tillbaks till IE7 igen.
Jag undrar, vad kan det vara som gör att bilderna inte laddas upp på IE medan de gör det på Firefox?
En annan fråga jag har är om jag är den ende som inte kan gå in på YouTube ibland, på IE? Sidan kommer helt enkelt inte upp, medan jag aldrig haft detta problemet med Firefox.
(Brukar testa på Firefox direkefter, och då kommer sidan upp.)
YouTube-problemet har jag haft de senaste 8-9 månaderna..trots att jag formaterat om datorn åtskilligt många gånger under denna tiden.
Bild-problemet är bara 2 veckor gammal.
Vad tycker du är så "konstigt" med Firefox? De är inte _SÅ_ stor skillnad mellan dem.
Om du nu är en sådan perfektionism sitt då vid Firefox där de aldrig är några problem....
Svaren på dina frågor vet jag faktiskt inte, bara att IE strular alltid med ett eller annat, därav finns de dem som sitter med bla. FireFox, Opera osv.
Om du tittar på "gammla" IE, så som 4-5 så ser du att IE7 använder samma system som Firefox. Så som New Tab osv.
// New