• 1
  • 2
2008-10-20, 01:51
Medlem
charlieparkers avatar
Såg denna modell som åtminstone jag aldrig sett förut. Är det ett skämt eller...? Kan inte påminna nmig någon artist eller musiker med den.

Ser inte så bekväm ut. Är det någon som testat?

http://www.thomann.de/se/gibson_reve...limited_eb.htm
Citera
2008-10-20, 01:55
Medlem
Franke5s avatar
Tycker dock inte vanliga V-modeller är varken bekväma eller lättspelade (sittandes) för den delen, men nog såg den udda ut.
Ser jag fel eller är den enda knappen den har en volymkontroll?
Citera
2008-10-20, 02:02
Medlem
Ösps avatar
Hahaha! Fy fan vad ful, jag skulle skämmas om jag satt med en sån bland folk, säkert när jag är helt ensam också. Psykbryt, hjärnsläpp, sne-tripp, ja.
Citera
2008-10-20, 02:26
Medlem
Barbafettos avatar
Inte den snyggaste man sett iofs..

Men Välj Style till vänster och ta bort valet för tillverkare så finns det allt såna som ser värre ut, imo!

Men smaken är ju olika som tur är
Citera
2008-10-20, 03:17
Medlem
Ingen nyhet direkt, dem har tillverkat den förr. Och ja den ser för jävlig ut.

Men nu ska jag tala om deras riktiga hjärnsläpp dom har fått.

Dom slutar tillverka, Les Paul Standard, Les Paul Classic, Les Paul BFG, SG-3, Explorer Pro & Firebird Studio, Det är sjukt. Samtidigt så dem behåller Reverse V och en jävla massa robotmodeller (Les Paul, SG, V, Explorer i jäkligt många färger).

Sen finns det Reverse Explorer och Holy V också, som även dom ser riktigt fula ut.

Reverse Explorer: http://www.gibson.com/en-us/Division...verseExplorer/

Holy V: http://www.gibson.com/en-us/division...gotm/theholyv/

Ja det är hål i den
Citera
2008-10-20, 03:19
Medlem
Ösps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Ja det är hål i den

Man blir uppriktigt ledsen
Citera
2008-10-21, 01:15
Medlem
kaspens avatar
Att Gibson sugit rov den senaste tiden ar ingen hemlighet. De satsar numera pa stuntgitarrer med kul gimmicks och deras vanliga gitarrer ar av kass kvalitet och hogt pris. Deras enda vettiga gitarrer ar Custom och de har ett sa sjukt overpris att man ar knapp om man valjer att kopa den (om man inte gor det for andrahandsvardet). Nagot sager mig att deras varumarke ar pa vag nedat.
Citera
2008-10-21, 08:07
Medlem
wzbzs avatar
Har de inte en såndär i papp i Breaking The Law-videon?
Citera
2008-10-21, 08:22
Medlem
Mysonoxens avatar
Jo, de har tillverkat den där Reverse Flying V ett tag nu, och det är den fulaste gura jag sett i kamp med den där skolådan Bo Diddley hade som Gretsch tillverkade samt en gitarr en gammal punkare hade där gitarrkroppen var formad som en kuk.

Les Paul Classic var den sista riktiga rockguran de gjorde med sina fina 500T och 496R-mickar. Är lycklig ägare till en.

R.I.P.
Citera
2008-10-21, 10:17
Medlem
Gibson har ju haft hjärnskäpp ganska länge.
Alla otroligt fula reverse modeller.
Gibson X-shred eller vad den nu heter. Explorer med Kahler UTAN möjlighet att låsa vid sadeln = Bye bye stämning.
Att dom lägger ner tillverkningen av vissa Les Paul modeller är också helt sinnessjukt.

Och så håller jag med kaspen i varenda punkt han har.
Citera
2008-10-21, 11:52
Medlem
vnc-s avatar
Har dom lagt ner standard & classic LPs ?

Trodde det var storsäljare.
Citera
2008-10-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Har dom lagt ner standard & classic LPs ?

Trodde det var storsäljare.
Jopp det var storsäljare. Dom har ersatt standard med "2008 standard" som har vissa "uppgraderingar" vissa gillar det vissa hatar det. Men att dom slutar med Classic fattar jag absoult inte. Som Mysonoxen skrev "Les Paul Classic var den sista riktiga rockguran de gjorde med sina fina 500T och 496R-mickar".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in