2008-10-19, 21:54
Medlem
mohnomishes avatar
Jo, det r s att jag har en Casio Exilim Z4... den har ju ngra r p nacken, men rcker gott fr mina behov. Fr att tanka ver bilderna till datorn anvnds programmet Photo Loader (versionen r 2.1.8E). Tidigare har det inte varit ngra problem, men sen jag uppgraderade till Windows Vista funkar det inte lngre. Datorn har registrerat att kameran r phakad via en USB-port, men nd tycks inte Photo Loader hitta kameran... fr felmeddelandet "Could not find images to load" nr jag ska brja tanka. r det ngon drivrutin som mste uppgraderas, eller ngot annat tips?
Citera
2008-10-19, 23:49
Medlem
503s avatar
Har du prvat kra programmet i kopatibilitetslge fr windows XP?

Edit:
Eller detta kanske kan vara till ngon nytta?
http://world.casio.com/qv/download/en/pl301_win/

Citat:
Before installing and using this version upgrade software, you must first have the Jet40SP8 and/or MDAC2.8 database component installed on your computer. Photo Loader 3.0 will not run if you install it on a computer that does not have Jet40SP8 and/or MDAC2.8 installed.
If your computer is running any operating system other than Windows XP SP2, you must go to one of the Microsoft pages below to download Jet40SP8 and/or MDAC2.8, and install it on your computer before installing Photo Loader 3.0.
*Operation is not supported under Windows Vista.

Lngst ner p denna sidan verkar det finnas en version som r kompatibel med vista.
http://world.casio.com/qv/support/en...oft_vista.html
Senast redigerad av 503 2008-10-19 kl. 23:54.
Citera
2008-10-21, 21:09
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Lngst ner p denna sidan verkar det finnas en version som r kompatibel med vista.
http://world.casio.com/qv/support/en/info/soft_vista.html

Tack fr svaret! Jag har varit inne och skrotat runt p Casios sidor tidigare, och ven installerat den dr versionen som psts vara Vista-kompatibel. Tyvrr fick jag det nd inte att fungera. Antar att jag fr ta och slnga ivg ett mail till deras support och be om hjlp.
Citera
2008-10-21, 21:17
Medlem
Farbror Sallads avatar
Om du inte anvnder programmet fr att sortera bilder eller liknande s finns det egentligen ingen anledning att ens bry sig. ppna kameran nr den r inkopplad som USB-enhet direkt i utforskaren istllet, och bara fr ver filerna som frn vilken extern (eller intern) enhet som helst.
Citera
2008-10-22, 12:12
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Om du inte anvnder programmet fr att sortera bilder eller liknande s finns det egentligen ingen anledning att ens bry sig. ppna kameran nr den r inkopplad som USB-enhet direkt i utforskaren istllet, och bara fr ver filerna som frn vilken extern (eller intern) enhet som helst.

Den tanken har slagit mig ocks. Nr jag klickar p kameraenheten (F: i det hr fallet) fr jag dock upp en varningsruta dr det str "Disken i enhet F: behver formateras innan du kan anvnda den. Vill du formatera?" och d vljer jag att avbryta. Om jag istllet frsker frflytta mig till F: via kommandotolken str det att "Volymen innehller inget knt filsystem". S det verkar inte bttre n att den vgen ocks r stngd.
Citera
2008-10-22, 13:39
Medlem
Kimees avatar
Torde vara det inbyggda minnet som krnglar till det d.

(ang. att du inte kan lsa direkt frn utforskaren)

Kp en minneskortslsare fr en hundralapp s ska du se att
det kommer fungera sen.

Lycka till!
Citera
2008-12-08, 14:57
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimee
Torde vara det inbyggda minnet som krnglar till det d. (ang. att du inte kan lsa direkt frn utforskaren)
Kp en minneskortslsare fr en hundralapp s ska du se att det kommer fungera sen.
Lycka till!
Japp, det slutade med att jag gick till MediaMarkt och kpte en minneskortslsare fr 199:- och nu fungerar det perfekt. Slutet gott, allting gott. Tack till er som engagerade er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in