• 1
  • 2
2008-10-19, 21:25
Medlem
Trillade över detta i ett annat forum. Har det skett eller är det en skröna.Har googlat men hittar ingen info,,,,,,

""Bjarne Reuter, som både skrivit förlagan 7A samt det briljanta manuset, fick idén till den här historien då en svensk skolklass försvann spårlöst under en utflykt till Gotland på 60-talet. Vad som hände klassen vet än idag ingen, men spekulationerna är många."

/B
2008-10-19, 21:27
Medlem
Tazquas avatar
Det där låter onekligen intressant.
Nu blir det fan att googla satan.

Ingen på forumet som hade mer information om det?
2008-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tazqua
Det där låter onekligen intressant.
Nu blir det fan att googla satan.

Ingen på forumet som hade mer information om det?
'
Jag hittar inget,,,
det enda jag får fram på det andra forumet är följande:

När jag satt och läste en recension av en TV-serie (Skuggornas Hus, en riktigt bra serie för övrigt) läste jag att skaparna inspirerats av en verklig händelse. Det skall alltså någon gång på 60-talet ha försvunnit en skolklass på utflykt på Gotland, för att sedan aldrig ha återfunnits. Men när jag googlar hittar jag inget om det. Är det någon här som känner till något om händelsen"

Undrar bara ifall det ligger någon sanning i det påståendet?
/B
2008-10-19, 21:31
Medlem
CommonKnowledges avatar
Blev också intresserad men låter som en skröna. Skulle nog varit lite mer känt, lite mer common knowledge
2008-10-19, 21:36
Medlem
Tazquas avatar
Kan inte hitta nåt om det heller.

Låter som en skröna som CommonKnowledge sa.
Med tanke på att det borde varit en stor sak borde det inte vara svårt att hitta information genom google.
2008-10-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babe2
Trillade över detta i ett annat forum. Har det skett eller är det en skröna.Har googlat men hittar ingen info,,,,,,

""Bjarne Reuter, som både skrivit förlagan 7A samt det briljanta manuset, fick idén till den här historien då en svensk skolklass försvann spårlöst under en utflykt till Gotland på 60-talet. Vad som hände klassen vet än idag ingen, men spekulationerna är många."

/B

Hittade också sidan där detta stod, länken är följande:

http://www.dvdforum.nu/recension/sku...e=py&data=1996

Funderar om det kan menas att det var i eftertexten detta stod att det var en klass som försvunnit i verkligheten, och då kan det mycket väl vara författaren som skrivit detta för att det ska kännas extra raffinerat för läsaren/tittaren. När man googlar på boken/författaren annars så hittar man inget som säger att det är taget från en verklig händelse. Dessutom skulle det vara ett av de mest exceptionella händelserna i svensk historia, så vi kan nog med mycket stor säkerhet säga att det är en fiktiv bok/film och ingen annat.l
2008-10-19, 22:52
Medlem
Dreamwahs avatar
intressant, googlar som en tok
2008-10-19, 23:27
Medlem
LeonVances avatar
Kom igen nu gott folk! Hade det inträffat så hade det inte bara varit en av Svergies största gåtor, utan en av världens största gåtor.

Det har helt enkelt inte inträffat!
2008-10-20, 00:16
Medlem
Instämmer med föregående talare. Hade detta hänt hade det varit världskänt. Vi hade inte ens behövt ställa oss frågan om det hänt, för vi hade alla känt till det redan.
2008-10-20, 14:17
Medlem
Troians avatar
Nej, det där stämmer ju inte.
2008-10-21, 19:22
Medlem
BillyMorgans avatar
Det lät lite "otroligt", men spännande.

Troligtvis inte, man skulle hört mer om det isåfall. Konstigt är att det bara nämns lite casual i texten, som att alla borde veta det.

Mejla honom och fråga?
2008-10-21, 20:33
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babe2

/B

Jag stämmer bara in:

Men vafaaan. Vad har folk för världsbild och hur naiv kan man vara? Självklart har detta inte hänt. Det hade isåfall varit dagligt uppmärksammat sen dess i alla världens tidningar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in