2010-12-10, 10:38
Medlem
zachs avatar
Du låter inte farligt bitter, Brille... Håller dock helt med, så vi kan gå och sura ihop.

Dom här jävla omröstningarna är ett jävla skämt. För nåt år sen så offentliggjordes vem som hade röstat på vem, och va ju rena jävla sandlådan ju. Kan varit Offside som hade en genomgång av rösterna, men vet inte. Och är säkert inte bättre idag. Dvs, många som fått röster från början är spelare vi inte ens hört talas om.
Och hela den här globala Barca-febern är väl anledningen till resultatet som vi nu ser. Spelade ju ingen roll Inter vann CL - Barca var ju ändå bäst. Lite som när Real galacticos-värvade. Stora namn, många mål, sportsändningar, highlights, röster. Känns billigt.

Annars... Sneijder sett till meriterna i Inter och Holland. Annars Messi. Bara för att han är bäst, även om han inte va sååå framstående i VM (men för mig är inte ordet framstående enbart ett resultat av antal gjorda mål, och om man bortser från att han inte lyckades pilla in bollen så va han jävligt bra överlag).

Sägs ju från flera håll att det är Iniesta som får priset, och kan ändå kännas rätt ok det med. Men mest för att jag gillar honom som person.
Citera
2010-12-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Du låter inte farligt bitter, Brille... Håller dock helt med, så vi kan gå och sura ihop.

Dom här jävla omröstningarna är ett jävla skämt. För nåt år sen så offentliggjordes vem som hade röstat på vem, och va ju rena jävla sandlådan ju. Kan varit Offside som hade en genomgång av rösterna, men vet inte. Och är säkert inte bättre idag. Dvs, många som fått röster från början är spelare vi inte ens hört talas om.
Och hela den här globala Barca-febern är väl anledningen till resultatet som vi nu ser. Spelade ju ingen roll Inter vann CL - Barca var ju ändå bäst. Lite som när Real galacticos-värvade. Stora namn, många mål, sportsändningar, highlights, röster. Känns billigt.

Annars... Sneijder sett till meriterna i Inter och Holland. Annars Messi. Bara för att han är bäst, även om han inte va sååå framstående i VM (men för mig är inte ordet framstående enbart ett resultat av antal gjorda mål, och om man bortser från att han inte lyckades pilla in bollen så va han jävligt bra överlag).

Sägs ju från flera håll att det är Iniesta som får priset, och kan ändå kännas rätt ok det med. Men mest för att jag gillar honom som person.

Haha... ja, jag blev nog lite bitter då jag inte riktigt kunde förklara för min lille son varför hans två favoriter (i den ordningen) Forlan och Sneijder inte fanns med. Han har en hel päm med CL-kort och har under året följt Europacuperna och VM på ett nästan skrämmande fanatiskt vis.

Jag är betydligt mer selektiv och följer i princip endast Serie A, så han har bättre koll på sådana här saker.
Citera
2011-01-12, 00:02
Medlem
Konzens avatar
Har man inte glömt någon i den här diskussionen? Cambiasso? Enligt mig bättre än Sneijder/Xavi/Messi/Iniesta förra säsongen, han var ett djur på mitten.

Jag är juventino.
Citera
2011-01-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konzen
Har man inte glömt någon i den här diskussionen? Cambiasso? Enligt mig bättre än Sneijder/Xavi/Messi/Iniesta förra säsongen, han var ett djur på mitten.

Jag är juventino.

Tycker tyvärr att de 4 som du nämner alla glänste bra mkt mer än cambiasso.
Citera
2011-01-12, 00:29
Medlem
Konzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBanan
Tycker tyvärr att de 4 som du nämner alla glänste bra mkt mer än cambiasso.

Det är just som du säger, de glänste mer. Cambiasso jobbade i det tysta.
Citera
2011-11-01, 09:48
Medlem
erikbes avatar
De nominerade till årets Guldboll

Eric Abidal Barcelona/Frankrike
Sergio Agüero Man City/Argentina
Karim Benzema R Madrid/Frankrike
Iker Casillas Real Madrid/Spanien
Cristiano Ronaldo Real Madrid/Portugal
Dani Alves Barcelona/Brasilien
Samuel Eto'o Anzji/Kamerun
Cesc Fabregas Barcelona/Spanien
Diego Forlan Inter/Uruguay
Andrés Iniesta Barcelona/Spanien
Lionel Messi Barcelona/Argentina
Thomas Müller B München/Tyskland

Nani Man United/Portugal
Neymar Santos/Brasilien
Mesut Özil Real Madrid/Tyskland
Gerard Piqué Barcelona/Spanien
Wayne Rooney Man United/England
B Schweinsteiger B München/Tyskland
Wesley Sneijder Inter/Holland
Luis Suarez Liverpool/Uruguay
David Villa Barcelona/Spanien
Xabi Alonso Real Madrid/Spanien
Xavi Barcelona/Spanien
Citera
2011-11-01, 10:03
Medlem
Zog Ruless avatar
Finns tråd om årets Guldboll

https://www.flashback.org/t1695972
Citera
2011-11-01, 10:12
Medlem
Ett skämt att Fabregas är med men inte van Persie imo. Neymar?
Citera
2011-11-01, 10:20
Medlem
Thiago Silva? Och vad Neymar gör på den där listan är obegripligt, mer överhypad spelare finns inte.

Pajaslista till ett pris som blev ett pajaspris sedan FIFA tog över det.
Citera
2011-11-01, 13:17
Medlem
Vem bryr sig ens längre?
Citera
2011-11-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Finns tråd om årets Guldboll

https://www.flashback.org/t1695972

Jag tycker trådarna tjänar sitt syfte. Medan man här nyktert kan konstatera att ett tidigare någorlunda aktat pris numera har försvunnit, så kan man i den andra tråden tjattra med en massa la liga-nissar om årets utdelning.
Citera
2011-11-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker trådarna tjänar sitt syfte. Medan man här nyktert kan konstatera att ett tidigare någorlunda aktat pris numera har försvunnit, så kan man i den andra tråden tjattra med en massa la liga-nissar om årets utdelning.
Frågan är dock om Brille68 haft en lika negativ inställning ifall det var italienska lag och spelare som dominerade omröstningen istället Man börjar skönja en trend, CL är bara plast, Ballon d'Or har blivit ett skämt, VM 2010 saknade all form av magi... Det skulle inte kunna ha något alls att göra med Italiens bristande framgångar att göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in