2008-10-19, 15:24
Medlem
Hallå

Jag har ett litet problem: datorn startar om av sig själv efter "ett allvarligt systemfel", när jag försöker flytta en viss mapp. Datorn har startat om sig själv ett par gånger förut, men då var det ganska långa mellanrum mellan omstarterna och då kom de lite när som helst...

Det konstiga började för en sisådär 20 min sedan, när datorn bara stängde av sig själv, sen när den startade igen så hade vissa "ändringar" jag gjort på skrivbordet försvunnit, aktivitetsfältet bytt tema till "klassiskt", men det konstigaste av allt (vilket gör mig orolig och därför startar en tråd) är att en undermapp i "Mina dokument" har flyttats in i en helt annan mapp, som också låg i mina dokument..

Inga filer är borta eller så, men det märkliga är just att det plötsligt hamnade där, och sedan när jag försöker flytta ut mappen därifrån startar datorn om sig igen.

Felmeddelandet som kommer upp när datorn startar igen säger att följande filer är inblandade: mini101908-02.dmp och sysdata.xml .

Någon som kanske har en aning om vad som har hänt här?
Citera
2008-10-19, 15:34
Medlem
Pratbubblans avatar
Testat systemåterställning?

Vad är det för mapp du försökt flytta?
Citera
2008-10-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Testat systemåterställning?

Vad är det för mapp du försökt flytta?
Nej.

Det är en mapp med allt viktigt jag har på hårddisken, den mappen jag tar backup på..

Jag är inte så mkt intresserad av "lösningen" då jag tror jag kan fixa det själv ganska lätt, det är bara det att jag verkligen vill veta vad som kan ha hänt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in