2008-10-19, 02:03
Medlem
Ålder: 18
erfarenheter: inga
Vikt: 72
längd: 182

hej jag käkade ett 40 tal av dessa svampar(toppisar)(toppslätsskivling)
jag la ut länken innan och rådfrågade och fick en del svar att det var toppisar.

http://img221.imageshack.us/my.php?i...a160165nj9.jpg

jag vet inte riktigt om jag fick en tripp men jag tänkte ta mig tiden att förklara hela förloppet.

det hela började kl 12:00 då jag satt med min kompis ( vi kallar honnom puff)
och degade lite framför några riktigt usla filmer.
vi kände att allt började bli lite tråkigt och vi höll på att slummra till då jag fick iden att äta upp svamparna vi plockat dagen innan.
Jag tvekade ett tag och sa till sist att puff skulle dela de 40 svamparna vi plockat för att jag ville ju såklart inte dö själv
men i allafall så blev inte fallet utan jag fick ta mig an telefonen och slå en pling till (vi kallar dom bill och bull) bull och bad dom komma över och äta svamp med mig efter som att puff var en sådan fegis enligt min åsikt.

vi tog bilen ner för att hämta dom lite längre ner i området.

kl blev var nu runt 01:00 och vi anlände hos mig igen. där satt vi puff, bill och bull och jag i soffan och mina tre kompisar såg lite skärrade ut lite smått förvånade ut över att äta svamp, svamp man ska bli hög på:S låter sannolikt i mitt huvud men tydligen inte i deras. så efter ett bra tags försök att få bill eller bull att dela svamparna med mig gav jag upp.

kl var nu runt 02:00 och jag orkade inte ta diskution mer och hälde upp ett glas apelsinjuce samt slängde i ett 15 tal svampar i glaset tittade lite skeptiskt på det samtidigt som puff, bill och bull hetsade mig i vadera öra. jag tog steget och öppna munnen tvekade lite men sen var det gjort svamparna låg nu och kliade lite i strupen dom ville inte åka ner hämtade lite vatten och svalde. jag blev nu lite rädd för ett ögonblick och började fundera på vad som händer ifall det är giftiga svampar men skit samma gjort e gjort händer det något så jag ju trots allt 3 banvakter tänkte jag och fortsatte titta lite på tv.

jag tittade otåligt på klockan ett par gånger och kl hade nu gått från 02:00 till 02:20 och jag började fundera på när det skulle komma något då jag hade läst att det skulle börja värka efter 30 min, tiden gick och inget hände jag började bli otålig och rådfårågade mina kompisar " ska jag äta resten?" "JA, för fan käka nu du har ju redan ätit 15" jaja tänkte jag och hälde upp yttligare ett glas med resterande 25 svampar. slängde i mig dom runt 02:30 och väntade yttligare 15 min. inget hade hänt. 5 minuter senare tycktes jag inbilla mig att en vägg var lite rund den kändes bara almänt konstig jag frågade puff "ser inte den väggen rund ut för dig?" fick svaret "nej" hmm tänkte jag och fortsatte titta på tv. jag började bli lite stissig och otålig ställde mig upp och gick runt en stund då jag såg en fluga som hade flugit framför tv ett antal gånger under kvällen jag blev ltie smått irriterad och jagade den en stund fick till slut död på den och satta mig i soffan.

alla började bli lite små irriterade och trötta eftersom att klockan var nu runt 03:00 vi bestämde oss för att åka till preem och köpa lite gott. jag vägrade köra eftersom att jag var lite små rädd för att trippen skulle komma förr eller senare. vi kom fram till preem puff, bill och bull köpte lite mat, jag som nu blev mer och mer otålig hade ju läst att man inte skulle äta så jag bangade de.
äfter maten bestämde vi oss för att åka upp till en sjö, vi tog bilen dit och nu var kl runt 03:30 och vi började gå längs stigen som skulle leda oss till sjön. jag kände fortfarande ingen ting och vi kom fram till sjön jag la mig ner på marken och tittade upp på den stjärnklara himmlen låg där en stund och chillade tänkte inte så mycket under den stunden vi låg där. vi bestämde oss för att dra oss tillbaka till bilen, ochd et gjorde vi, påväg mot bilen ville jag värkligen börja hallunicera men det ville sig inte inget hände jag såg inget men nästan försökte. vi kom fram till bilen då vi satte oss för att köra iväg så började jag få konstiga tankebanor jag minns inte riktigt vad det var men gåot i denna stilen, "varför har han en sådan frisyr vad tjänar han på det?" som i sin följd lädde till " om han nu tjänar på det vad har den för mening?" osv osv.
tills jag insåg vad jag höll på med och berättade för mina kompisar.

kl var nu 04:15 och vi kom nu fram till skolan vi hade bestämt oss för att chilla en stund på. vi körde in på skolgården och dom satte sig på ett par bänkar medans jag la mig på marken bredvid ett stort träd. jag började titta på himmlen och alla stjärnor då jga fick konstiga tankebanor återigen ´fast nu kändes allt helt underbart jag låg helt still aoch bara väntade på att något skulle hände en hallis va fan komigen var det jag tänkte ungefär. fast mina konstiga tankebanor gick mestadels ut på vad är livet? varför ligger jag här? vad tjänar mina kompisar på att sitta där? varför gör dom som dom gör? varför gör männsikor som dom gör? varför kan man inte bara leva i harmoni? osv osv det ena ledda till det andra men fick inget svar på något jag komm ingen vart inten logik i någt. jag började fundera på hur många männsikor det igentligen fanns på jorde osv.
jag började störa mig grymt på mina kompisar som gick runt och tjötade skit då jag försökte koncentrera mig och ba till slut dem att lägga sig bredvid mig.
jag har tappat tidsuppfattnigen (kan bero på att jag inte titta på klockan eller frågat någon) men iallafall så höll min kropp på att domna bort det kändes som om jag svävade där jag låg på marken.
trädet hade många olika goa färger men det har det nog imorgon också.
iallafall så kändes allt underbart och vi bestämde oss för att dra oss hemmåt.

kl var nu runt 05:00 och jag och puff släppte av bill och bull hos bill samt fortsatte hem till puff för att släppa av honom också. då vi stannat hos puff så började vi tjöta och jag förklarade hur bra jag mådde om och om igen. jag hade under hela kvällen varit almämnt sur på ordet svamp så fort någoin nämde magic mushroom eller infected eller svamp i almänhet blev jag sur.
iallafall så släppte jag av puff och drog mig hemmåt när jag väl kom hem satt jag kvar i bilen en stund och lyssnade på mikeal ohldfield, underbar musik tyckte jag. sen gick jag fram till ytterdörren uppnade den försiktigt och klev in
samtidigt som jag hörde mamma ropa lite lätt "calle var du vid( vi kallar detta förrådet) förrådet?" jag svarade "nej, hurså" då sa hon " för larmet har gott och securitas åkte dit". inte mer med det och jag tog mig uppåt för trappan hade med mig skivan jag lyssnat på i bilen gick in till mamma där hon låg och hon frågade lite smått "var har ni varit" jag förklarade allt förutom att jag ätit svamp. la mig i sängen och förklarade mina tankar. hon svarade "tänkt inte så du kan bli psykistkt sjuk." jag skrattade lite och fortsatta tänka men insåg att jag var tvungen att sova då jag skull jobba kl 10:00 låg en stund och tänkte tills jag gick ut och la mig soffan och försökte sova tog la en kvart och sen slocknade jag kl var då runt 06:30.

jag vet inte om detta var en tripp eller om jag bara var trött men det som skrämmer mig lite är varför kände jag inget då jag ätit 40 svampar?
Citera
2008-10-19, 13:57
Medlem
adequates avatar
Har jag rätt i att du bara svalde ner svamparna, utan att tugga dem?
Citera
2008-10-19, 14:31
Medlem
Nooomys avatar
jag tror du trippade men alla kanske inte få hallisar på den dosen svamp...

testa mer nästa gång och alla på samma gång och på tom mage..
Citera
2008-10-19, 15:02
Medlem
helt rätt jag tuggade INTE svampan är det orsaken till att inget hände??
Citera
2008-10-19, 15:18
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitesurfer1058
helt rätt jag tuggade INTE svampan är det orsaken till att inget hände??
Mycket möjligt.
Citera
2008-10-19, 16:35
Medlem
PsYcs avatar
Jag har märkt en stor skillnad på tuggad svamp istället för att bara skölja ner, Ta och köp en Proviva Svartvinbärsjuice nästa gång, tugga svamparna och skölj ner, då kommer du nog åka iväg en bit. Och testa med att ta 50-60 svampar nästa gång.

Av din tripprapport så får du 2/5. Den var jobbig att läsa också en hel del stavfel var det.
Senast redigerad av PsYc 2008-10-19 kl. 17:33.
Citera
2008-10-19, 21:31
Bannlyst
hallow :P

skulle man inte kunna slänga ner dom i en Drinkmixer och mixa skiten och dricka de? skulle de ge bra effeckt? //Mushroom Noob,
Citera
2008-10-19, 22:40
Awaiting Email Confirmation
lerris avatar
Ah, jag har alltid hört att man ska tugga svamparna en liten stund.
Jag har dock endast testat svamp en gång och käkade då 50 st.
Dom var torkade när jag åt dom och jag tänkte inget på att blanda ut dom me något. Bara slängde in allt och tuggade en liten stund och sedan svalde.
Jag hade den dagen också bara ätit 2 mackor innan så jag var på ganska tom mage men iaf så fick jag en riktigt härlig resa.

Så mitt förslag är att du nästa gång tuggar svamparna och tänk på att inte äta så mycket innan du käkar dom. Annars tror jag inte att antalet svampar va något större problem. Har polare som har fått sköna trippar på 40 st svampar.

-lerri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in