2008-10-18, 22:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Har gjort några MIDI-filer som skulle kunna bli finfina låtar med lite specialeffekter och givetvis sång, så nu undrar jag om det går att importera MIDI-filer i Cubase så att varje MIDI-instrument blir ett eget spår??
Citera
2008-10-18, 23:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Om du har en fil som är .MIDI så borde det bli egna spår för varje instrument när du importerar.

Säg inte att du inte provat innan du frågar bara
Citera
2008-10-18, 23:08
Medlem
Boits avatar
Om inte annat kan du väl placera om det när du väl importerat den till fler kanaler om du vill det?
Citera
2008-10-19, 19:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Om du har en fil som är .MIDI så borde det bli egna spår för varje instrument när du importerar.

Säg inte att du inte provat innan du frågar bara
Nä, jag provade faktiskt innan, och då blev MIDI-filen bara ett enda spår...
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Om inte annat kan du väl placera om det när du väl importerat den till fler kanaler om du vill det?
Alltså, den importerades som en enda kanal... Däremot har jag tänkt på att man förstås kan exportera MIDI-filen från NoteWorthy Composer som flera kanaler och sen importera dem enskilt, men det blir ju väldigt omständigt och jobbigt...
Citera
2008-10-20, 19:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Hjälp!
Citera
2008-10-20, 21:55
Medlem
Boits avatar
Använder bara FL så de jag skrev kanske inte hjälper dig som sitter med cubase
Citera
2008-10-20, 23:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Använder bara FL så de jag skrev kanske inte hjälper dig som sitter med cubase
FL Studio är väl helt olikt Cubase?? Eller tja, klart att de har likheter men Cubase är ju ändå mer riktat till folk som spelar in spår efter spår och mixar ihop dem medan FL är riktad till folk som programmerar elektronisk musik??
Citera
2008-10-20, 23:31
Medlem
Om det bara blir ett spår så kan du högerklicka på det och välja nåt i stil med "split" så det blir fler spår..
Citera
2008-10-21, 07:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbjoorn
Om det bara blir ett spår så kan du högerklicka på det och välja nåt i stil med "split" så det blir fler spår..
Jag har fått det att bli flera spår nu, men dessa spår är fortfarande bara MIDI-spår i Cubase och det gör ju att jag inte kan lägga på några trevliga specialeffekter... Finns det något smidigt sätt att göra MIDI-filerna till .wav- eller .mp3-filer, förutom att hålla på och bounca varje spår enskilt?? Finns det nån "bounce all channels as separate files"-funktion?? Hittade ingen sån funktion i den version av Cubase som jag använde (2.2.0)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in