2005-11-06, 22:14
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Undrar om jag inte sett julmust på 33cl burk? Kan bara inte komma ihåg vart, typ nått gatukök kanske...

Nej, du har inte sett en 33cl-julmust. Sådana existerar då inte.
(Eller? NEJ!).
Citera
2005-11-06, 22:23
Medlem
Queen Ls avatar
Citat:
Undrar om jag inte sett julmust på 33cl burk? Kan bara inte komma ihåg vart, typ nått gatukök kanske...
de fanns när Queen L var liten.Nu har hon inte sett nån på tio-femton år.
Citera
2005-11-06, 23:30
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Nej, du har inte sett en 33cl-julmust. Sådana existerar då inte.
(Eller? NEJ!).

Citat:
Skrivet: Sön Nov 28, 2004 3:52 am Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Julmust är ett område jag kan alldeles för lite om. Får försöka ge smaklökarna en omgång nu i Jul så jag kan uttala mig om det.

Vad jag däremot kan säga är att den sämsta julmust jag druckit nog är Light-Julmust på burk!!! Borde vara kriminellt att över huvud taget få släppa något så dumt. Hur det smakade kan ni nog föreställa er...

Taget från;

http://www.retrobutiken.se/forum/viewtopic.php?t=703&view=previous&sid=43899c4e94af 3d3aef65e7e1ec8dd6df

SÅ helt fel ute är jag nog inte?
Citera
2005-11-07, 17:50
Medlem
MataGringoss avatar
jag vill àterigen pàpeka hur bögigt det är att dricka jumust pà PETflaska. Riktiga män bär hem en back och öppnar kapsylen med tänderna....
Citera
2005-11-07, 22:32
Medlem
Citat:

Du har rätt, det har funnits på burk, men jag vet inte om dom förekommer idag.

Tunnbrödsrulle med grillad & rödbetssalad & jumust!
Citera
2005-11-09, 12:29
Medlem
Rans avatar
Citat:
Taget från;

http://www.retrobutiken.se/forum/viewtopic.php?t=703&view=previous&sid=43899c4e94af 3d3aef65e7e1ec8dd6df

SÅ helt fel ute är jag nog inte?

Det var väl flera år sedan den fanns som 33cl?
Citera
2005-11-09, 12:52
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Eftersom det fortfarande verkar vara aktivitet i tråden ligger jag nu på runt 15liter julmustsintag sedan 31/10.
Citera
2005-11-09, 17:06
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Eftersom det fortfarande verkar vara aktivitet i tråden ligger jag nu på runt 15liter julmustsintag sedan 31/10.

Jag var nere på IKEA här i Boston idag, och fick tag i julmust, två små halvlitersflaskor! Ska avnjutas till middagen idag!
Citera
2005-11-09, 18:32
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevypower
Julmust är riktigt gott, men den ska drickas till jul, och inte närhelst på året det behagas. Vi måste behålla våra traditioner, anser jag.
Kan bara hålla med, i år ska jag vara extra konservativ och inte dricka en droppe julmust innan julaftons eftermiddag. Det blir mycket större njutning då, har aldrig druckit julmust innan luciadagen i hela mitt liv, där är jag ultrakonservativ..

Det blir desto godare och desto mer drickande dom två veckor jag dricker julmust om året. Fast mer än 1 liter om dan skulle jag inte kunna dra i mig... vill gärna behålla tänderna i några år till.
Citera
2005-11-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Kan bara hålla med, i år ska jag vara extra konservativ och inte dricka en droppe julmust innan julaftons eftermiddag. Det blir mycket större njutning då, har aldrig druckit julmust innan luciadagen i hela mitt liv, där är jag ultrakonservativ..

Det blir desto godare och desto mer drickande dom två veckor jag dricker julmust om året. Fast mer än 1 liter om dan skulle jag inte kunna dra i mig... vill gärna behålla tänderna i några år till.

Jag kan hålla med om att hålla sig till Lucia, men eftermiddagen på Julafton! Vi snackar mycket förlorad julmust för din del.
Citera
2005-11-09, 20:14
Medlem
Bråkmakarns avatar
Billig apotekarnes julsmust på willys, 8:98:- i jämförelse mot ica som tar 12-13:- flaskan.
Citera
2005-11-10, 08:29
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Billig apotekarnes julsmust på willys, 8:98:- i jämförelse mot ica som tar 12-13:- flaskan.

Julmust ska kosta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in