Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
jag har funderingar på att låta spå mig. Är naturligt skeptisk till sådant, men anser att jag bör prova det innan jag helt avfärdar idén.
Hur är det med er som provat: Slog spådomarna in?
Min uppfattning är att spådomar ofta är så generella att de kan passa in på många händelser och det är i efterhand lättare för oss att leta upp och pussla ihop händelser i enlighet med spådomarna.
Om jag nu ska låta spå mig, vart vänder man sig? Hur finner jag en värdig spådam att vända mig till?
Jag har blivit spådd genom tarotkort av min moster. Mycket, om inte allt, stämde in på mig och har även slagit in.
Jag tror absolut inte på spådom utan gjorde det mer som en plojgrej, dock var spådomarna så generella att man kan tolka dem på så många olika sätt att de faktiskt slår in.
Några av spådomarna var: "Du kommer göra nya kontakter" (flyttade till en ny stad, började studera och engagerade mig i kårverksamheten, så klart jag gör nya vänner/kontakter), "Du kommer få ett tillskott i din ekonomi" (från arbetslös utan a-kassa som bodde hemma hos sina föräldrar -> studerande med 8600 kr i månaden, klart man räknar detta som ett tillskott i sin ekonomi), "Du kommer hitta någon, men det är inte den rätta" (klart som fan man hittar någon som inte är den rätta, det kallas att gå ut på krogen).
Min moster hittade inte på detta utan använde sig utan en handbok när hon spådde mig, jag fick själv blanda kortleken men hon lade ut korten.