• 1
  • 2
2008-10-18, 15:11
Moderator
Humbugs avatar
jag har funderingar på att låta spå mig. Är naturligt skeptisk till sådant, men anser att jag bör prova det innan jag helt avfärdar idén.
Hur är det med er som provat: Slog spådomarna in?

Min uppfattning är att spådomar ofta är så generella att de kan passa in på många händelser och det är i efterhand lättare för oss att leta upp och pussla ihop händelser i enlighet med spådomarna.

Om jag nu ska låta spå mig, vart vänder man sig? Hur finner jag en värdig spådam att vända mig till?
Citera
2008-10-18, 15:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Om du går och blir spådd, se till att du är förberedd. Ge inte feedback på ledande frågor. Be om exempel på en eller ett par konkreta händelser som kommer att inträffa i ditt liv och när. Var på din vakt mot Barnum-uttalanden.
Vore ju jäkligt roligt om du tog med dig mp3-spelaren i fickan och bandade spåsessionen också.
Citera
2008-10-18, 15:37
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Om du går och blir spådd, se till att du är förberedd. Ge inte feedback på ledande frågor. Be om exempel på en eller ett par konkreta händelser som kommer att inträffa i ditt liv och när. Var på din vakt mot Barnum-uttalanden.
Vore ju jäkligt roligt om du tog med dig mp3-spelaren i fickan och bandade spåsessionen också.

Jo, det vore ju faktiskt en idé att spela in det hela. Någon form av anteckning eller förevigande måste ju föras så att det blir lättare att följa upp sedan.
Citera
2008-10-18, 15:40
Medlem
Buddahns avatar
Jag har hört att Anette Bengtsson är väldigt bra, men mkt upptagen.
Jag ska ev nästa vecka gå och spå mig.
Väldigt ofta får man med sig ett band med hela sessionen inspelad just för att man inte ska glömma vad det var dom sa osv.
Men själv ska jag träffa en man som heter Jörgen. Det ska bli så otroligt spännande.
Citera
2008-10-19, 00:42
Medlem
jagvillhas avatar
aldrig blivit spådd, kanske ska testa nån gång
Citera
2008-10-19, 08:21
Medlem
Audacias avatar
Jag har aldrig blivit spådd i händerna, eller med tarot kort eller liknande. Däremot har jag genomgått en session med Jörgen "cry me a river" Gustafsson och jag skulle vilja påstå att han fick in fullträffar på cirka 8/10 saker. Med andra ord så sa han saker till mig som han ALDRIG kunnat veta, men som stämde till 100%!
Citera
2008-10-19, 13:54
Medlem
leg0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag har aldrig blivit spådd i händerna, eller med tarot kort eller liknande. Däremot har jag genomgått en session med Jörgen "cry me a river" Gustafsson och jag skulle vilja påstå att han fick in fullträffar på cirka 8/10 saker. Med andra ord så sa han saker till mig som han ALDRIG kunnat veta, men som stämde till 100%!

Exakt vad sa han då?
Citera
2008-10-19, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
[...]jag skulle vilja påstå att han fick in fullträffar på cirka 8/10 saker. Med andra ord så sa han saker till mig som han ALDRIG kunnat veta, men som stämde till 100%!

Var det högst personliga saker han tycktes veta om dig, eller rörde det sig om den typen av information som skulle kunna passa in på många andra människor? Jag påstår inte att det du upplevde skulle vara osant/felaktigt, men det hade ju varit intressant att få reda på lite mer i sammanhanget - speciellt då jag personligen har svårt att ta Jörgen och hans gelikar på allvar efter reportaget som sändes i "Insider" för några år sedan.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-10-19 kl. 14:02.
Citera
2008-10-19, 18:01
Medlem
Janos avatar
Brukar själv spå. Har spått mig själv några ggr. Varje gång har allt gått i uppfyllelse.
Citera
2008-10-19, 18:15
Medlem
Evil_the_Cats avatar
Dom på http://www.mandalacirkelcenter.com/ ska vara bra har jag hört. Har två vänner som har blivit spådda där och allt har stämt in än så länge iaf. De var hos hon som heter Liselott tror jag.

Den ena vännen undrade till exempel om han skulle stanna kvar i sin lght eller flytta. På det svarade hon att han redan hade en vän vars lght han skulle få flytta till.
Bara någon dag efter så berättade en vän till honom att hon skulle flytta och han bor nu i hennes gammla lght.

Jag har aldrig blivit spådd själv mer än på skoj av vänner. Lite nyfiken blir man ju att testa =)
Citera
2008-10-19, 22:58
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
jag har funderingar på att låta spå mig. Är naturligt skeptisk till sådant, men anser att jag bör prova det innan jag helt avfärdar idén.
Hur är det med er som provat: Slog spådomarna in?

Min uppfattning är att spådomar ofta är så generella att de kan passa in på många händelser och det är i efterhand lättare för oss att leta upp och pussla ihop händelser i enlighet med spådomarna.

Om jag nu ska låta spå mig, vart vänder man sig? Hur finner jag en värdig spådam att vända mig till?

Jag har blivit spådd genom tarotkort av min moster. Mycket, om inte allt, stämde in på mig och har även slagit in.

Jag tror absolut inte på spådom utan gjorde det mer som en plojgrej, dock var spådomarna så generella att man kan tolka dem på så många olika sätt att de faktiskt slår in.

Några av spådomarna var: "Du kommer göra nya kontakter" (flyttade till en ny stad, började studera och engagerade mig i kårverksamheten, så klart jag gör nya vänner/kontakter), "Du kommer få ett tillskott i din ekonomi" (från arbetslös utan a-kassa som bodde hemma hos sina föräldrar -> studerande med 8600 kr i månaden, klart man räknar detta som ett tillskott i sin ekonomi), "Du kommer hitta någon, men det är inte den rätta" (klart som fan man hittar någon som inte är den rätta, det kallas att gå ut på krogen).

Min moster hittade inte på detta utan använde sig utan en handbok när hon spådde mig, jag fick själv blanda kortleken men hon lade ut korten.
Citera
2008-10-20, 13:29
Medlem
Nagas avatar
var hos en spådam, blev väldigt chockad av hur pricksäkert hon visste en del ytterst specifika saker ur mitt förflutna hon omöjligt kunde ha vetat om. Men jag upplevde det som att en del av sakerna hon sa om framtiden snarare var mina förhoppningar om att vissa saker skulle hända, än saker som faktiskt hände, även här var det en hel del väldigt specifikt.

Verkade som hon på något sätt plockade ut information från mig, har ingen aning om hur det går till, men var oerhört imponerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in