Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-17, 20:11
Medlem
Måste dock rätta rubriken på artikeln. Att kalla det Windowsdatorer är ju helt fel och missvisande. PC vore en rättare benämning.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8410-windowsdatorer_mer_prisvarda_an_mac

http://www.sweclockers.com/imagebank/200810/Msapplediagram_l001.jpg

Själv har jag lite svårt att förstå varför inte MAC sänker sina priser. Exempelvis:
  • Om det är för att göra MAC mer exklusiva så är det idiotiskt. Det är ju lite som att säga att Porsche 944 är exklusivare än Porsche 911.
  • Det kan ju inte vara utvecklingskostnader som gör dom dyrare. Designen har egentligen inte ändrat sig så särskilt mycket dom senaste 10 åren. Och dom utvecklar ju ingen hårdvara själva längre
Senast redigerad av DrKrall 2008-10-17 kl. 20:27.
2008-10-17, 20:22
Medlem
Jaaa? De e ju de ja försöker säga medan macfolk försöker stå bakom
"men de finns inte virus.. "

macanvändare är som folk som trodde på Blossom Goodchild. Att utomjordingar skulle visa sig världen över den 14 Oktober 2008. Nu när vi vet sanningen att inget hände så springer dessa bakom henne. Vissa är irriterade men andra skyddar Blossom.

Exakt sånna är ni macanvändare. Nu har man fanumig bevisat, mer hårddisk, mer portar, mer RAM m.m på PC datorer, eller "Windows datorer" och spara iallafall 4000kr på det. Inte fan kan ni komma och säga;

men mac e fin utanpå som inuti, som om ja köper dator för att knulla den eller smeka den. Ja vill ha hårddisk, ram.. inte nån smek-produkt.

Så va säger ni nu, nu när man bevisat det klart och tydligt.
2008-10-17, 20:26
Medlem
systems avatar
Men det är OS X vi vill ha. Pulse82, du är ett misstag.
2008-10-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om det är OS X man är ute efter är då inte PC + EFI-X vara ett bättre köp.
2008-10-17, 20:31
Medlem
Citat:

Ta och lär dig något innan du babblar,
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/datorer/article414682.ece

Man kan köra OSX på PC. Så där va de avklarat. Din släkt är ett misstag.
2008-10-17, 20:40
Medlem
systems avatar
Visst kan man köra OS X på en vanlig PC, men det funkar sådär. Eller?
2008-10-17, 20:43
Medlem
Citat:
Visst kan man köra OS X på en vanlig PC, men det funkar sådär. Eller?
Beror helt på hårdvaran. Har man exakt samma hårdvara som en "äkta MAC" är det inga som helst problem. Och med EFI-X funkar det utmärkt med OS X originalskiva vid installation.
2008-10-17, 20:47
Medlem
Itmans avatar
Är dessa priser inklusive OS?

Förresten: Är det någon som hävdar att mac är billigare än PC? Sen den eviga frågan vilket som är bäst, Mac eller PC, så är det väldigt svårt att få ett vettigt svar då det är en högst subjektiv bedömning. Jag har valt att betala mer för min Mac för att jag anser att den är värd det, sen kan ju PC-killarna sitta där med sina fula HPs och tycka att jag är dum i huvudet.
Senast redigerad av Itman 2008-10-17 kl. 20:52.
2008-10-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Är dessa priser inklusive OS?

Förresten: Är det någon som hävdar att mac är billigare än PC? Sen den eviga frågan vilket som är bäst, Mac eller PC, så är det väldigt svårt att få ett vettigt svar då det är en högst subjektiv bedömning. Jag har valt att betala mer för min Mac för att jag anser att den är värd det, sen kan ju PC-killarna sitta där med sina fula HPs och tycka att jag är dum i huvudet.
Men vad är det du tycker är mer värt med en MAC egentligen. Designen eller OS X? Jag vet att många trycker på just designen när det gäller MAC. För mig personligen är ändå hårdvaran det viktigare kriteriet av dom två. Designen har man ju ingen egentlig användning av. Sen ser ju inte alla PC fula och tråkiga ut. Det existerar det ju faktiskt även design inom PC sfären.

Min personliga favorit är Antecs P180 låda. Den stämmer väldigt bra överens med min personliga smak. Enkel och snygg. Nästan lite klassiskt engelskt.

http://www.antec.com/images/400/P180.jpg
2008-10-17, 21:25
Medlem
effses avatar
Kan inte alla PC-användare inse att vi skiter fullständigt i vilket som är mest prisvärt. Vi vill ha OSX för att vi älskar det, vi gillar inte windows.

Kan inte alla machatare hålla sig i sin del av forumet, eller göra slut på alla sina aggressioner i Mac vs PC tråden.

Snälla?!
2008-10-17, 21:27
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrall
Men vad är det du tycker är mer värt med en MAC egentligen. Designen eller OS X? Jag vet att många trycker på just designen när det gäller MAC. För mig personligen är ändå hårdvaran det viktigare kriteriet av dom två. Designen har man ju ingen egentlig användning av. Sen ser ju inte alla PC fula och tråkiga ut. Det existerar det ju faktiskt även design inom PC sfären.

Min personliga favorit är Antecs P180 låda. Den stämmer väldigt bra överens med min personliga smak. Enkel och snygg. Nästan lite klassiskt engelskt.

http://www.antec.com/images/400/P180.jpg
Både designen och OS X lockar. Men också enhetligheten med Apples produkter (om man har flera) och program och hur de samverkar. Eftersom jag sitter på en bärbar Mac så tycker jag att trackpaden är viktig och där, tycker jag baserat på de jag testat, är Macen överlägsen.

"It just works" stämmer väl inte alltid men när jag gick från Ubuntu till OS X så var det ju så klart mycket mindre pill.

Om du har en stor plånbok kanske den här:
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/mac_pro?mco=NzY2NzAz är något för dig
2008-10-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Kan inte alla PC-användare inse att vi skiter fullständigt i vilket som är mest prisvärt. Vi vill ha OSX för att vi älskar det, vi gillar inte windows.

Kan inte alla machatare hålla sig i sin del av forumet, eller göra slut på alla sina aggressioner i Mac vs PC tråden.

Snälla?!
Seså, var inte så paranoid.
Det här är inget mac-hat inlägg.

Själv tycker jag att det är synd att Macintosh har sin attityd och policy. Det gagnar varken dom eller andra. Och Jobs är nog en stor del av problemet. Tror det skulle gynna Macintosh en hel del om han vart utkickad igen.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig OS X som operativ. Men jag skulle aldrig köpa hårdvara värd 6000:- för 10000:-, bara för att någon bestämt att det ska vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Om du har en stor plånbok kanske den här:
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/mac_pro?mco=NzY2NzAz är något för dig
Frågan är om jag ens har behov av 8 kärnor.
Senast redigerad av DrKrall 2008-10-17 kl. 21:36.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in