2008-10-17, 19:37
Medlem
Lånade min brors dator och satt och surfa runt då hans antivirusprogram avira reagerade och en ruta poppade upp att den hittat en trojan och frågade vad jag ville göra.
Deny var redan ikryssat men jag tänkte att det är väl bäst att ta delete eftersom det är en trojan och kryssade i det istället och tryckte på ok.
Windows stänge av sig själv efter det och när man startar datorn är det som det brukar tills den här windows xp ska börja ladda, istället för den så står det bara invalid system disk please replace and press any key.

Jag minns inte va avira sa att filen hette men den slutade på .dll och antagligen så var den väldigt viktig eftersom datorn inte vill funka nu.

Nån som har en ide om hur man ska fixa det här på ett smidigt sätt?

Finns det något program som kan söka efter dll filer på en annan disk?
finns det något sätt att få reda på vilken dll fil jag tog bort?
Senast redigerad av yawer 2008-10-17 kl. 20:10.
Citera
2008-10-17, 21:21
Medlem
927s avatar
detta låter mycket märkligt, jag hittar iaf inga liknade problem i antivirs forum.
testa att se om det går att reparera windows, du startar alltså med windows cd och väljer att starta med den

du kan se detta i under administration (tror jag det heter)
Senast redigerad av 927 2008-10-17 kl. 21:23.
Citera
2008-10-17, 23:10
Medlem
Germanias avatar
en saknad dll ger inte meddelande om saknad systemdisk
Citera
2008-10-18, 09:38
Medlem
927s avatar
precis, låter snarare att som att den inte är inkopplad.
det enda jag kan komma på är att antivir tagit bort raid drivaren men jag tror inte att det är en dll fil och jag tror inte att man får upp detta felmeddelande då. de scenarion jag kan kommer att tänka på känns väldigt långsökta

du har väl ingen diskett i floppyn?
Senast redigerad av 927 2008-10-18 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in