• 1
  • 2
2008-10-17, 13:17
Medlem
SpiceITs avatar
Ok, så här är det.
Gym råttan som gymmar 4-5 ggr i veckan kör sina varierande perioder med 6 upp till 12 reps. blir stor som en oxe. Tar i så han (nästan) Skiter på sig i varje pass.
Att träna/ tävla i konditions grenar är ingenting jämför med en kille som tycker han är grym efter lyft sina 100 kg 6 ggr.
Sammanfatta min åsikter. Konditions träning är så J*vla mycket svårare än att gå och köra sina gym pass. Anser att gymråttorna bara har fastnat i vår Ideal klistrande värld och tränar därför men har varken hjärta eller mental styrka för ett riktigt träningspass.
Citera
2008-10-17, 13:23
Medlem
försök få ut 20 reps på en vikt som du egentligen bara klarar 5 raka på i benpress. Det handlar endast om hur mycket du går in för nåt inte vad det är för gren.

Jag kan få tandborstning att vara mentalt påfrestande.
Citera
2008-10-17, 13:26
Medlem
pzbes avatar
Jag skulle vilja se TS testa ett riktigt tungt benpass med massa knäböj ända ner till golvet. Då ska du se att det är både mentalt och fysiskt påfrestande.

Jag förstår dock vad du menar, men tyvärr går det inte att jämföra eftersom styrketräning och konditionsträning är så pass olika. En balans mellan båda tycker jag är idealt. Ett riktigt hård kondtionspass är inte heller att leka med för den delen.

P.S. Du behöver inte använda nedvärderande ord som "gymråttor" nästa gång.
Citera
2008-10-17, 13:28
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
försök få ut 20 reps på en vikt som du egentligen bara klarar 5 raka på i benpress. Det handlar endast om hur mycket du går in för nåt inte vad det är för gren.

Jag kan få tandborstning att vara mentalt påfrestande.

Javisst, bara att forsätta träna så klarar man ju det tillslut. thats it. att styrke träna menar jag inte är mentalt svårt. men slutspurten på en 5km då du knappt vet vem du är, det är mental syrka.
Citera
2008-10-17, 13:29
Medlem
Drooms avatar
Jag går ju 100 ggr hellre ut och springer 60 minuter mitt i vintern och pressar mig till max än kör ett ordentligt benpass på 60 minuter.

(Ja, självklart finns ni som äskar att träna ben också.)
Citera
2008-10-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceIT
Javisst, bara att forsätta träna så klarar man ju det tillslut. thats it. att styrke träna menar jag inte är mentalt svårt. men slutspurten på en 5km då du knappt vet vem du är, det är mental syrka.
jag menar inte att du ska utvecklas så du klarar 20 reps, jag menar att efter de fem första så kör du en till, tar några andetag, biter ihop, och en till, och en till, och en till, i slutet kanske det tar 10 s mellan varje rep. så kallad widowmaker, pröva det. jag har prövat slutspurt på 1 milslopp, visst e man crazy men om du klarar en 20 reppare som jag just beskrev så är du minst lika crazy.
Citera
2008-10-17, 13:37
Medlem
Själv gymmar jag 4-5 dagar i veckan samt spelar jag innebandy med korpen 3 dagar i veckan från 21-23. Jag kan ju säga att man blir mycket, mycket tröttare av att spela innebandy. Gymma är inte så jäkla jobbigt, man återhämtar sig mycket fortare där. Efter innebandyn ska man vara uppe klockan halv 8 på morgonen för att jobba/gå i skolan.
Citera
2008-10-17, 13:47
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pzbe
Jag skulle vilja se TS testa ett riktigt tungt benpass med massa knäböj ända ner till golvet. Då ska du se att det är både mentalt och fysiskt påfrestande.

Jag förstår dock vad du menar, men tyvärr går det inte att jämföra eftersom styrketräning och konditionsträning är så pass olika. En balans mellan båda tycker jag är idealt. Ett riktigt hård kondtionspass är inte heller att leka med för den delen.

P.S. Du behöver inte använda nedvärderande ord som "gymråttor" nästa gång.

Ok, kom nyss från ett tungt ben pass (med benböj och ben press! ) men är riktigt kobent efter det
Citera
2008-10-17, 13:51
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyabbe
Själv gymmar jag 4-5 dagar i veckan samt spelar jag innebandy med korpen 3 dagar i veckan från 21-23. Jag kan ju säga att man blir mycket, mycket tröttare av att spela innebandy. Gymma är inte så jäkla jobbigt, man återhämtar sig mycket fortare där. Efter innebandyn ska man vara uppe klockan halv 8 på morgonen för att jobba/gå i skolan.

Jo men hade du gått in för gymmet så hade det varit grymt jobbigt.
Citera
2008-10-17, 13:52
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
jag menar inte att du ska utvecklas så du klarar 20 reps, jag menar att efter de fem första så kör du en till, tar några andetag, biter ihop, och en till, och en till, och en till, i slutet kanske det tar 10 s mellan varje rep. så kallad widowmaker, pröva det. jag har prövat slutspurt på 1 milslopp, visst e man crazy men om du klarar en 20 reppare som jag just beskrev så är du minst lika crazy.

visst mer mentalt jobbigt. kör nästa alltid supersets. men tycker ändå det är Nothin jämfört med ett konditions pass. Körde beep testet, sprang ut det faktiskt. men ia.f. grymt mycket tyngre än nått gym pass jag nåsin gjort.
Citera
2008-10-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunema
Jo men hade du gått in för gymmet så hade det varit grymt jobbigt.

jo i för sig, jag tränar inte så mycket ben på gymmet. Aldrig kört så jag är helt slut i benen iaf. kankse testa det någon gång
Citera
2008-10-17, 13:57
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyabbe
jo i för sig, jag tränar inte så mycket ben på gymmet. Aldrig kört så jag är helt slut i benen iaf. kankse testa det någon gång

Japp, kör stenhårt benpass med knäböj, utfall, benpress, benspark, lårcurl, sittande och stående vadpress och lite sånt så ska du se att du kommer vara helt slut. Du ska helst ha så ont efter passet så att du inte kan gå ur sängen ens om du måste på toa på kvällen. Annars har du tatt det för lugnt på gymmet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in