2008-10-17, 00:17
Bannlyst
Hejsan jag har ett litet annorlunda "problem".
Det är nämligen så att jag köpte ett nytt grafik kort idag till min dator, men frågan är vad som stämmer.

Jag har kollat med Everest Home Edition, där står det att jag har 1GB i minne på kortet, även i System inne i kontrollpanelen står det likadant, likaså om man högerklickar och går in på Catalyst Control Center även där 1GB.

Men när laddade hem GPU-Z står det dock att det är 512MB vilket förbryllar mig en del, visserligen köpte jag ett 512MB kort med DDR3, men kan det vara ett annat kort med större minne bara eller vad kan felet ligga någonstans?

Laddar med en bild eftersom att jag anser att jag inte är den bästa människan på att förklara saker och ting:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-BUGG.JPG

Hoppas på svar

/Mvh Lundborg
Citera
2008-10-17, 11:13
Medlem
Sikkans avatar
All mjukvara kanske inte identifierar all hårdvara korrekt alla gånger, därav felet..

hur mycket minne du har på kortet borde framgå på kartongen om inte annat..

kolla vad dxdiag säger..
Citera
2008-10-17, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
All mjukvara kanske inte identifierar all hårdvara korrekt alla gånger, därav felet..

hur mycket minne du har på kortet borde framgå på kartongen om inte annat..

kolla vad dxdiag säger..

Det framgår utav kortet jag köpte att det skall vara 512MB men det kan ju hända att fel kort hamnar i fel kartong.

Ska kolla med dxdiag, men vilket av allt tror du stämmer? =)

Tack för svaret!
Citera
2008-10-17, 20:31
Medlem
Såg att det stod Hypermemory som typ där, är det inte den beteckningen man brukar använda på kort som nyttjar det generella ramminnet utöver sitt eget?
Citera
2008-10-17, 22:14
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Såg att det stod Hypermemory som typ där, är det inte den beteckningen man brukar använda på kort som nyttjar det generella ramminnet utöver sitt eget?

ingen aning faktiskt.. men det kan mycket väl vara så..när jag kör dxdiag på min dator så står det uppskattat minne 1500 mb ca..men då är det nått som fuckar med mina grafikkortsdrivare jag har 256 MB på det men vet att datorn kan allokera upp till 1,5 GB.. troligen för att det är en laptop :P

jag tror iaf att du har 512 MB..

edit1: det jag menade var att dxdiag förut har visat 256 MB på grafikkortet men sen stog det nått mer att det kunde allokeras 1,5 GB... gick åt helvete med den infon när jag skulle "uppdatera" drivarna
Citera
2008-10-25, 22:19
Medlem
larsen1s avatar
har också en fråga om grafik kort.

GeForce 8600GS 512MB eller ATI Radeon HD3650 med 512MB dedikerat grafikminne, upp till 1919 MB delat med internminnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in