2008-10-17, 08:24
Medlem
Beethovanias avatar
Att fisa i min partners närhet är accepterat, dock vill jag alltid av princip gärna gå in i ett annat rum, te.x toaletten om det är så att jag måste släppa gas.

Min flickvän blir knappast arg om jag släpper mig i samma rum som henne, men jag anser själv att risken för obehaglig doft alltid finns, och därför skulle jag känna mig väldigt obekväm om jag släppt en riktig suring.

Men fisar är ju ganska naturligt så egentligen bör det aldrig vara några problem att släppa sig. När man sover tillsammans händer det säkerligen flertalet gånger.
Citera
2008-10-17, 08:36
Moderator
blomvattnares avatar
Jag tycker faktiskt att det är ganska äckligt att fisa i närheten av andra människor. Min sambo tycker dock inte att det gör något, åtminstone inom familjen.

Han går inte undan, jag gör det. Ändå har vi varit ihop i många år.

Jag tror att det är lite skillnad mellan killar och tjejer. Tjejer är mer benägna att hålla det privat. Generellt sett har ju killar alltid "gjort det i grupp", ända sedan skoltiden. Det är åtminstone min erfarenhet.

Jag pratar sällan om sådant här med tjejkompisar, men en sak har jag lagt märke till; Det är mer accepterat att killar gör det än att tjejer gör det. En tjejkompis kille lade av en rejäl brakare hemma i soffan. En stund senare gjorde hon likadant. Han reagerade starkt, och tyckte att hon var äcklig!
Citera
2008-10-17, 08:36
Medlem
Har ni ingen stil eller?
Citera
2008-10-17, 08:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge..
Helt underbart inlägg av TS. Måste kännas gött att fisa en halvtimme i snålblåsten..

Själv så tog det inte lång tid innan jag började fisa högt inför min sambo. Vi har varit ihop i 8 år nu så...Å hon gör samma sak.

Helt plötsligt när man minst anar det så lägger hon av riktig brakare , låter ungefär som när man river isönder gmala linnedukar..

Ibland brukar jag överraska med en lång och varm fis på morgonen.
Citera
2008-10-17, 08:59
Medlem
J.Perssons avatar
Minns inte när jag började släppa väder. Men minns mycket väl att min flickvän släppte lös en rap som jag trodde skulle få resturangen att välta första gången vi "dateade". Men då är hon från det skogigaste norrland med, så det var väll något man fick med på köpet. Nu vädras det friskt i vårat förhållande efter 2.5 år En fis på morgonen är bättre än sex
Citera
2008-10-17, 09:14
Medlem
Seriouskais avatar
En fis är en fis, alla har dom liksom.

Jag ser inget datum på när det är ok att fisa inför ens partner, kommer det en fis ibland så kommer det och det är inget magiskt eller hemskt med det. Sen att doften kanske kan mörda är en annan femma. Plus att det är stor skillnad att sitta i soffan och glo på tv när man släpper av en och att släppa en sur en vid matbordet. Bedöm själva i vilken situation det är lämpligt, inte NÄR det är det.

Tycker jag låter vettigt iaf.
Citera
2008-10-17, 09:54
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
massa text
Men hörru, ska vi bli ihop? Så kan vi prutta ikapp på morgnarna. Jag slår dig, jag lovar.
Citera
2008-10-17, 10:03
Medlem
krafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Alla relationer har olika stadier. Det börjar kanske med kontakt på jobbet, i plugget eller på någon kontaktsida. Sen blir det msn, följt av sms, telefonsamtal, träff, sex etcetera. Sen kommer det gulliga ord och kärleksförklaringar och så där fortsätter det in i äktenskapets varma sköte. Någonstans på vägen ska dock steget tas till att våga fisa för sin älskade. Det är möjligt att det finns folk som efter tjugo års äktenskap går undan till toaletten för att släppa lite väder men såna kan inte vara helt normala i skallen så att säga. "Sånt där sköter man privat" har jag hört som argument. Visst, men det gör man med onani också, ändå så är det många män som avslutar sexakten med att onanera i tjejens ansikte. Inte fan finns det någon som efter en timmes knullande artigt ber om ursäkt för att sen smyga till toaletten och dra av sin salva?

Själv har jag i många år lidit av att ha mycket gaser på morgonkvisten. Med mycket gaser menar jag inte att jag behöver släppa av två småpruttar, det handlar alltså om mellan 15 och 20 rejäla brakskitar. Såna som får täcket att förvandlas till en flygande matta under några sekunder. För mig är det skönt när man kommit förbi alla jävla dejtingstadier och annat och kommit in i fis-stadiet. När man kan dra av några rejäla på morgonen och kanske också lyfta lite på täcket så att lukterna letar sig uppåt mot ansiktena, varvid man glatt ropar "Frukost!". Det brukar resultera i snabb förflyttning från sängen och med lite tur går hon och fixar frukosten.

Jag har nog provat alla varianter som finns för att dölja min mages oro de tidiga timmarna. Några gånger när det varit första eller andra träffen har jag erbjudit mig att sticka iväg och "fixa lite gott bröd till frukosten", sen stått ute i snålblåsten i nån förort och fisit i en halvtimme innan jag kunnat återvända med en fralla från statoil. Många bor i små ettor med lyhörda toaletter så det är inte så enkelt som att bara ta sig till toaletten och göra det men såklart har jag gjort det också. En tjej undrade om jag hade urinvägsinfektion när jag för femte gången sprang till toan för att dra av några brakare, bara det att ladda magen och sen när spolningen går igång trycka på är en mental prövning. En gång tog jag en lång dusch och så vred jag hälen mot en torr del av badkaret och fick det där pruttliknande ljudet samtidigt som jag tryckte på. Det kändes lite ansträngt.

Så hur gör ni? När är det dags att gå in i fis-stadiet av relationen och hur inleder ni det? Är det med en liten luktande smygfis eller med en rejäl brakare och någon skämtsam kommentar typ "Luftwaffe!!!" Hur har ni reagerat när partnern har varit den första att ta steget?

Kan ju annars vara en idè att kolla upp magen.
Citera
2008-10-17, 10:29
Medlem
Kelseys avatar
Min mage kan ibland reagera konstigt på olika maträtter så ibland blir jag OTROLIGT fisig, som resulterar i massa högljuda fisar. Tur i oturen är att de sällan luktar. När jag väl får fisar som luktar, försöker jag hitta på ursäkter att gå ut ur rummet när jag behöver fisa dem, fast det funkar inte alltid.

Sen brukar jag och min pojkvän skojar om att soffan knarrar eller stolen håller på att gå sönder när vi fiser.
Citera
2008-10-17, 10:41
Medlem
Janne-Taikons avatar
Det där går bort av ett flertal orsaker, det må vara hur naturligt som helst att släppa väder, men det är också helt naturligt att skita - båda gör jag helst privat och frugan är tack o lov likadan.

Sen har man ju knoddar med och visst händer det att farsgubben släpper av ett dån lite titt som tätt med grabbarna men jag poängterar alltid att jag inte hann springa till muggen, jag skulle porta den snorungen som kom hem till oss och satt och fes hela tiden, på ställen där alla är samlade och jag skulle tro att de flesta föräldrar skulle reagera likadant, så därför fostrar jag grabbarna att de ska dra till muggen när de ska fisa och föregår allt som oftast med gott exempel.
Citera
2008-10-17, 10:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Det finns alltså folk som går in på dass bara för att fisa? Hur går denna procedur till? Stänger ni bara dörren om er ock släpper ut gasen? Sätter ni er på toaletten? Ställer ni er i duschen? Hur går ni tillväga?
Citera
2008-10-17, 11:30
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
Men hörru, ska vi bli ihop? Så kan vi prutta ikapp på morgnarna. Jag slår dig, jag lovar.

En doft av romantik spred sig just över flashback

Här verkar finnas några ytterligheter. De som gärna på första träffen bränner av det tyngsta artilleriet för att liksom visa sitt rätta jag. Jag har lite svårt att förstå situationen när de som till exempel träffats genom internet har sin första träff på ett fik och killen sitter och fiser innan kaffet ens har blivit svalt nog att dricka. Sen den andra falangen som efter tio års förhållande hellre sitter och riskerar att tarmarna exploderar än att släppa sig lite, eller som skamfyllda smyger undan till toaletten för att släppa en liten prutt. Hur är kommunikationen i övrigt i ett sånt förhållande? Vet er partner ens om att ni har ett fungerande tarmsystem eller tror de att de har mött ett unikt exemplar av homo sapiens som står över dylika behov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in