2025-10-28, 15:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det här är en diskussionstråd på flashback, inte din blogg eller en diskussion mellan dig och mig på tu man hand. Här har du chansen att framföra vad en vilja är och hur ond vilja uppstod. Om du inte vill göra detta, varför deltar du i diskussionen?

Du har nu kommit med en mängd i mina ögon motstridiga påståenden, och därför förstår jag inte vad det är du framför. Istället för att förklara dig i en diskussion börjar du yra om svin. Jag skulle rekommendera dig att byta nick, för ditt nuvarande är en skymf.
Jag har redan förklarat att det är Guds verk men du vill att jag ska hjälpa dig att se människan ur Guds perspektiv. Det kommer inte att hända. Du kan läsa allt i evangelierna.

Sluta med definierandet! Orden är inte definierade. Det är vetenskapen som definierar för att syntetisera verkligheten.
Citera
2025-10-28, 15:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har redan förklarat att det är Guds verk men du vill att jag ska hjälpa dig att se människan ur Guds perspektiv. Det kommer inte att hända. Du kan läsa allt i evangelierna.

Sluta med definierandet! Orden är inte definierade. Det är vetenskapen som definierar för att syntetisera verkligheten.
VAD är Guds verk?

Vad du har förklarat är att Gud inte vill ha ondskan, att Gud styr, att Gud låter människor välja.

Den här viljan att välja är ju kärnan i din teodice, eller vad annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in