2008-10-16, 01:16
Medlem
Hejsan, jag har nu köpt en ny dator, Packard bell ixpower någonting, dubbla SLI grafikkort och grejor. Men det är så att i princip allting funkar på datorn.
Förrutom en grej och det är att jag inte kan installera nedladdningsprogram och tankar ner musik och sånt, kommer hela tiden upp ett felmeddelande när jag ska starta programmet :S
Limewire, utorrent, azureus, dc++ o.s.v. Direkt så kommer felmeddelande rutan upp och då måste man klicka avsluta program, så ska datorn leta igenom vad felet var och skicka felmeddelande, men inget sådant får jag.. Väntar hur länge som helst. Har avinstallerat och installerat igen flera gånger, startat om datorn som en tok, men det total vägrar... Någon som har en lösning? Kanske finns en spärr eller liknande på något ställe? :S
Citera
2008-10-16, 01:18
Medlem
det låter ju jävligt stört... exakt hur lyder felmeddelandet?
Citera
2008-10-16, 02:04
Medlem
joo det gör ju det, LimeWire har slutat att funger
"Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet".
[Stäng program]

Det är de jag får... Stör mig som satan på det.. Kan inte ladda ner min musik
Citera
2008-10-16, 02:22
Medlem
Hydroliciouss avatar
Gäller detta endast p2p program? Allt annat funkar? Winamp, VLC, msn etc etc?
Citera
2008-10-16, 03:20
Medlem
jopp, allting annat fungerar :S
Citera
2008-10-16, 03:32
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt3n
jopp, allting annat fungerar :S

Det var verkligen ovanligt. Nästan så att man får konspirationstankar om att antipiratbyrån tvingar datortillverkare att sätta in spärrar mot fildelningsprogram

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med detta. Googla, pilla rundor.. Försök något. Jag vet inte. Tyvärr
Citera
2008-10-16, 10:30
Medlem
Amantes avatar
har du provat att stänga av windowsbrandväggen? det KAN vara den som blockar p2p-programmen, men jag är inte helt säker.
Citera
2008-10-16, 20:12
Medlem
mjaa jag kan ju testa, funderade på att formatera datorn, men jag vet inte.. Har sparat så mycket bilder och skit på datorn, så jobbigt att fixa med det, sen om det inte funkar då är allt i onödan.
Vet inte riktigt vad jag ska googla efter, har redan sökt lite överallt, mja jag vettefan egentligen..
Citera
2008-10-16, 21:04
Medlem
DiviCs avatar
Har du ett USB-minne:

Gå hem till en polare, skolan/jobbet tanka Partition Magic där om det är möjligt. Dela upp hårddisken i 2 partitioner, lägg över bilderna och det du vill spara på den nya och formatera den andra.

Inget USB-minne:
Ärligt så är jag helt värdelös på problemlösningar, men du kan ju skicka in en hijackthislog. Kanske är någonting där som inte stämmer, kanske är något litet malware som ligger och gnager. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad programmet heter men titta runt i trådarna så får du fram vad programmet heter (säkert en länk också) för att ta bort sånna där busterroristvirus
Men det finns nästan alltid någon snäll person som kommer och hjälper dig med logen, t o m jag har fått hjälp med sånt
Senast redigerad av DiviC 2008-10-16 kl. 21:07.
Citera
2008-10-16, 21:22
Medlem
mjaa, ett usb minne på 1 GB, vet inte vad det ska hjälpa men :P

fan vad jobbigt allting ska vara haha ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in