2008-10-15, 22:41
Medlem
Scheikes avatar
Kanske en skum rubrik men jag kom inte på något bättre.

Till saken. Jag är väl i stort sett nybörjare på det här med solon och ofta när jag gör någon "bending-grej" så råkar mina fingrar slå till, eller få med sig, någon annan sträng i rörelsen vilket ofta skapar ett hemskt ljud. Någon som har några tips på hur man undviker detta? Eller är det bara jag som har det här problemet? Tacksam för hjälp.
Citera
2008-10-15, 23:18
Medlem
The Meatballs avatar
Samma sak hände mig i början, fortsätt bara att öva så kommer problemet att försvinna.
Citera
2008-10-15, 23:28
Medlem
Whitesnakes avatar
se till att göra bendsen långsamt, och se till att du träffar rätt sträng bara! Lär dig rätt från början! instämmer f.ö. med föregående skrivare.
Citera
2008-10-16, 10:27
Medlem
Scheikes avatar
Mjo men ibland uppstår problemet när jag "tar ner" strängen igen. Fingret hamnar liksom på en annan sträng samtidigt och tar med sig den också en bit för att sedan släppa den och det hemska ljudet uppstår. Men det är kanske, som ni säger, bara att fortsätta öva.
Citera
2008-10-16, 10:48
Medlem
Axeluss avatar
Du kan ju dämpa ljudet med högerhanden. Man vilar handen över strängarna när man slår an, och dämpar ljudet från de strängarna som inte ska låta.
Citera
2008-10-16, 13:03
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Du kan ju dämpa ljudet med högerhanden. Man vilar handen över strängarna när man slår an, och dämpar ljudet från de strängarna som inte ska låta.

I solon tror jag att det är lättare att använda ett av de fingrar som för tillfället inte används på vänsterhanden för att dämpa de strängar som man kan råka komma åt när man spelar. För solon låter ju inte allt för bra dämpade i de flesta fallen.
Citera
2008-10-17, 19:15
Medlem
Stugboendes avatar
händer alla, även riktigt grymma gitarrister.

är nog egentligen bara att träna mer och mer och försöka dämpa av strängar man inte lirar på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in