2010-01-24, 07:20
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte nog med det har författaren i sitt sjuka undermedvetande fått fram att Charlie Chaplin var hebefil och en del andra kända ansikten gillade det ena och det andra sjuka i sexuell väg. Dock, en riktigt jävla bra och otäck bok som man inte gärna lägger ifrån sig.
Charlie Chaplin inledde år 1918 ett förhållande med den 14-åriga Mildred Harris. Han var i och för sig bara 19 år då, men två år senare gjorde han henne gravid och de åkte till Mexico så att hon kunde göra abort. Deras förhållande slutade här, efter att ingen mindre än Loius B. Mayer slog ner Chaplin mitt inne i en fullsatt restaurang och kallade honom en "filthy pervert".

Chaplin fortsatte att träffa yngre kvinnor under ett par år, och när han var 22 så inledde han ett förhållande med den 12-åriga Lilita McMurray, som han träffade för första gången när hon var sju år gammal; hon var dotter till en servitris på ett kafé som Chaplin besökte, och han övertalade mamman att låta Lilita provspela för olika roller.

När Lilita var 15 så var det dags även för henne att följa med Chaplin till Mexico, men denna gång så att de kunde gifta sig, hon var nämligen gravid.

Äktenskapet höll bara i ett par år, men Chaplins smak för yngre kvinnor höll i sig; han gifte sig för fjärde och sista gången år 1943, då med den 17-åriga Oona. Chaplin var då 54 år gammal.
Citera
2010-01-24, 08:41
Medlem
Barker äger
Citera
2010-01-24, 10:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannibalclownz
Barker äger

Har du några favoriter?
Citera
2010-01-24, 16:32
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du några favoriter?
"The Great And Secret Show" tycker jag är riktigt bra. Konstig, men väldigt bra.
Citera
2010-01-24, 16:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
"The Great And Secret Show" tycker jag är riktigt bra. Konstig, men väldigt bra.

Tyckte också att den var bra.
Citera
2010-01-24, 20:14
Medlem
ElakPistols avatar
Innehåller samtliga av Barkers böcker övernaturliga inslag eller finns där någon som saknar detta?
Citera
2010-01-24, 20:35
Medlem
Rakiis avatar
Av det som jag har läst så är det övernaturligheter i de flesta, men jämfört med King så beskriver han dessa segment riktigt bra och "trovärdig".
Citera
2010-01-24, 23:42
Medlem
ElakPistols avatar
Okej, tack för svaret. Jag får ge någon av hans böcker ett försök när det passar in. Vem vet, kanske blir jag omvänd?
Citera
2010-01-24, 23:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Okej, tack för svaret. Jag får ge någon av hans böcker ett försök när det passar in. Vem vet, kanske blir jag omvänd?

Gör du det! Mitt förslag är att du börjar med någon av hans lättsammare böcker, som The Hellbound Heart eller Cabal, för att få en försmak. Båda böckerna har även blivit film i regi av Barker i form av Hellraiser och Nightbreed. I annat fall finns alltid de sex delarna av Books of Blood, riktigt bra novellsamlingar.
Citera
2010-01-25, 13:10
Medlem
Affelindos avatar
Spelar det någon roll i vilken ordning man läser novellerna i Books of Blood? Jag köpte Boks of Blood Omnibus http://www.bokus.com/b/9780751512250.html?pt=search_result&search_term=Bo oks%2520Of%2520Blood%2520Omnibus i tron att det var en samling med alla men det var bara volymerna 4-6. Går man miste om något om man börjar med denna?
Citera
2010-01-25, 13:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Går man miste om något om man börjar med denna?

Det tror jag inte att man gör i och med att böckerna ifrån början var separata novellsamlingar i sex delar, och nu har man tryckt upp samtliga i två band. Alla novellerna är fristående så man missar inte mycket antar jag, men de tre första delarna innehåller åtminstone dom mer kända novellerna.
Citera
2010-01-25, 18:21
Medlem
NoTruces avatar
Books of Blood har en ramhandling också, men den är så pass fristående att det går att läsa novellerna som de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in