2009-01-18, 03:36
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vore trevligt om han släppte en ny, "episk" vuxenroman igen. Känns som om han enbart fokuserat på barn- och ungdomsböcker på senare år.
Du kan fortsätta läsa Bukowski istället, det passar bättre. Clive Barker borde rimligtvis hålla sig till att ordna fram någon form av ny Hellraiserfilm. Basta.
Citera
2009-01-18, 03:40
Medlem
Tritecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Du kan fortsätta läsa Bukowski istället, det passar bättre. Clive Barker borde rimligtvis hålla sig till att ordna fram någon form av ny Hellraiserfilm. Basta.

Han ska göra en remake på Hellraiser http://www.imdb.com/name/nm0000850/

Det blir svårt att slå orginalet hoppas den blir cool
Citera
2009-01-18, 06:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tritec
Han ska göra en remake på Hellraiser http://www.imdb.com/name/nm0000850/

Det blir svårt att slå orginalet hoppas den blir cool
Ja, men en remake blir ju inte lika intressant som en helt ny film vore.
Citera
2009-01-18, 14:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ja, men en remake blir ju inte lika intressant som en helt ny film vore.

Med tanke på kvaliteten på de alla de uppföljare som släppts väljer jag att betvivla det påståendet.
Citera
2009-01-18, 23:54
Medlem
snapcases avatar
Jag börjar inse att jag nog är värdekonservativ när det gäller skräck
Barker var helt klart bäst i början i min mening. För den som är intresserad av att dyka ner i hans mörka och blodiga värld rekomenderar jag främst Books of blood, The damnation game, Weaveworld och The great and secret show. Efter dessa böcker tycker jag han tappade bort sig en smula.
Citera
2009-01-19, 00:01
Medlem
Kundalinis avatar
Jag läste Damnation game vid ett par tillfällen, men jag minns absolut ingenting av den (jag har ändå läst den kanske tre ggr...). Var den bra? Ja, det tror jag faktiskt!

Weaveworld gillade jag - fick skumma drömmar av den boken! Vilket inte är så vanligt.
Citera
2009-01-19, 00:10
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag läste Damnation game vid ett par tillfällen, men jag minns absolut ingenting av den (jag har ändå läst den kanske tre ggr...). Var den bra? Ja, det tror jag faktiskt!
Mina starkaste minnen från Damnation game är inledningen med helvetesscenerna från warzava strax efter krigsslutet. Bland det starkaste Barker skrivit anser jag. I övrigt så är nog DG hans mest mainstream roman. DEn påminner mer om t.ex James Herbert än om Barker i books of blood eller hans senare mer episka romaner.
Citera
2009-01-19, 01:09
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Mina starkaste minnen från Damnation game är inledningen med helvetesscenerna från warzava strax efter krigsslutet. Bland det starkaste Barker skrivit anser jag. I övrigt så är nog DG hans mest mainstream roman. DEn påminner mer om t.ex James Herbert än om Barker i books of blood eller hans senare mer episka romaner.

det är länge sen jag läste den, men visst, de scenerna fastnade. Jag minns ruiner, nån hund som irrar omkring, och så nåt hus huvudpersonen kommer till...
Citera
2009-01-19, 18:43
Medlem
Rakiis avatar
Hittade Damnation Game som snapcase pratade om på SF Bokhandeln för 79:-, är den så pass värd att lägga en slant på som ni säger?
Citera
2009-01-19, 18:46
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hittade Damnation Game som snapcase pratade om på SF Bokhandeln för 79:-, är den så pass värd att lägga en slant på som ni säger?

Definitivt, men inget slår hans noveller.
Citera
2009-01-19, 18:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Definitivt, men inget slår hans noveller.

Gött, men köper den antagligen samtidigt som jag köper The Hellbound Heart som vi diskuterade om tidigare. Hoppas bara att novellerna lever upp till en bättre standard än de som King levererat de senaste femton åren.
Citera
2009-01-19, 18:50
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gött, men köper den antagligen samtidigt som jag köper The Hellbound Heart som vi diskuterade om tidigare. Hoppas bara att novellerna lever upp till en bättre standard än de som King levererat de senaste femton åren.

Det kan jag nästan garantera.

En vacker dag ska jag ge mig på hans mastodontopus (Imajica) också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in