2008-10-15, 20:30
Medlem
Crimxons avatar
Hej, har en liten frågetecken jag behöver reda ut.
Jag tänkte skaffa mig SIBA-Kortet, dvs ett Mastercard som ger mig bonuspoäng som går att använda på SIBA, även delbetalning är möjlig.

Nu till min fundering:
Jag fyllde förra veckan i en intresseanmälan för SIBA-Kortet, och fick den här veckan hem ett brev från "Resurs Bank AB", där jag ska sätta min signatur på ett avtal och sen skicka tillbaka med posten.
Nu är det så att jag är lite osäker vad som gäller. Jag har just nu Swedbank och ett Visa Electron, Är det på nåt sätt möjligt att använda kontot jag har på Swedbank till SIBA-Kortet? Eller är jag tvungen att skaffa mig ett konto hos "Resurs Bank AB"?, känns väldigt krångligt.
Så vad är det som gäller? hjälp en newbie!
Citera
2008-10-15, 20:34
Medlem
spliffsters avatar
Du behöver inte skaffa något nytt konto, det kort du får är ett kreditkort. Så med andra ord betalar du en faktura varje månad. Går inte att använda ditt Swedbank-konto till siba-kortet med andra ord.
Citera
2008-10-15, 23:59
Medlem
pysokats avatar
Det hade väl inte spelat någon roll om det var kredit eller inte, Resurs Bank är utställaren av kortet, dvs den samarbetspartner som Siba använder och betalar för. Så nej, Swedbank går inte. Men som tidigare talare säger så får du ju räkningar på det istället.
Citera
2008-10-16, 00:15
Bannlyst
det startas ett nytt konto i resursbank åt dej
Citera
2008-10-16, 00:20
Medlem
pysokats avatar
echo echo
Citera
2011-03-13, 13:57
Medlem
Säg upp det så snabbt du kan
Citera
2011-03-13, 14:10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raduki
Säg upp det så snabbt du kan

Bästa rådet i denna tråd.
Citera
2011-03-14, 16:07
Medlem
toby79s avatar
Varför vill man ha sibakort? Rabattens skull? Då kan man ju lika gärna handla med sitt riktiga visakort någonstans där varorna redan är billiga.
Kreditkort riktat till konsumenter är för fattiga människor som inte kan vänta med sina inköp till dess att de har råd. Dessutom är det ytterligare ett kort att hålla reda på så det inte hamnar på avvägar.

Blev pålurad ett sibakort för många år sedan. Klippte det och sa åt dem att skicka fakturan på totalbeloppet omedelbart och sen ta bort mig ur registret. Efter det tog det många år innan jag ens gick in i en sibabutik igen.
Citera
2011-07-09, 18:40
Medlem
Har också blivit pålurad ett kort nu även fast jag inte ens handlade.
Frågade endast om deras betalningsmöjligheter och sedan sa den lilla damen att hon minsann redan hade skickat iväg en ansökan om ett siba kort och att jag blivit beviljad en kredit på 3000:-.

Nu till min fråga: Kan jag bara klippa kortet direkt då det kommer och sen skita i det eftersom jag ändå inte kommer använda det? Eller lär jag kontakta Resurs Bank och säga upp det på nåt vänster?
Citera
2011-07-09, 20:00
Medlem
Blocket.ses avatar
Klipp kortet och ring och säg upp det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in