2008-10-16, 15:31
Medlem
rooys avatar
Jag tror att brottning kan vara ett grymt bra komplement till gymet om det är något som tilltalar dig.
Citera
2008-10-16, 15:48
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
Jag är 190 cm och väger 80 kg.
Ska söka upp en atletisk kropp.
Men om jag tränar på gym borde jag bli biff, men nästan ingen kondis och inte alltför vig?. Brad pitt fast kanske lite mer biff antar jag...

Aerobox kanske är något bra komplement?

Brad Pitt har nog spenderat en hel del timmar på gymmet vill jag påstå. Att gå från att inte ha så mycket muskler till hans kropp kräver mycket träning.
Citera
2008-10-16, 16:00
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Brad Pitt har nog spenderat en hel del timmar på gymmet vill jag påstå. Att gå från att inte ha så mycket muskler till hans kropp kräver mycket träning.

Brad Pitts muskelmassa kräver som du säger definitivt träning. Vissa mer tränade individer på forumet pratar om att han ser ut som en 14-åring eller att man får hans kropp genom att börja röka och sluta äta. Idiotier och avundsjuka.

Måste också göra som andra och understryka att man inte precis blir biff genom att gymma hårt. Det tar MÅNGA ÅR av HÅRD träning innan man blir "biff". Muskler kan bara bli större eller mindre, inte formas. Musklerna blir inte heller mindre smidiga av att träna på gym.
Citera
2008-10-16, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX
Brad Pitts muskelmassa kräver som du säger definitivt träning. Vissa mer tränade individer på forumet pratar om att han ser ut som en 14-åring eller att man får hans kropp genom att börja röka och sluta äta. Idiotier och avundsjuka.

Måste också göra som andra och understryka att man inte precis blir biff genom att gymma hårt. Det tar MÅNGA ÅR av HÅRD träning innan man blir "biff". Muskler kan bara bli större eller mindre, inte formas. Musklerna blir inte heller mindre smidiga av att träna på gym.

Dock så är konditonsträning bra och bra för kroppen genom mindre puls och liknande...

Kan nog säga att jag vill ha all-around kropp....bra flås men inte alltför svag....dock är det mer inriktat på gymträning.
Citera
2008-10-16, 16:30
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiq
De där är ganska mycket skitsnack. Simmar man 500 meter bröst en gång i veckan så ger det fan ingenting, men simmar man ett flertal gånger 3000 meter crawl så ska du se att det syns!

Ja, simmare brukar ju vara sådär fint välpumpade
Citera
2008-10-16, 16:32
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Ja, simmare brukar ju vara sådär fint välpumpade

Driver du med oss?
Simmare är ofta sinnebilden för många vad en atletisk kropp är. Atletisk, inte bodybuilder. Bredaxlade, välutvecklade bröstmuskler etc. Atletiskt är något som oftast förknippas med de gamla grekiska kroppsidealen eller personer som Brad Pitt.
Citera
2008-10-16, 16:34
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Driver du med oss?
Simmare är ofta sinnebilden för många vad en atletisk kropp är. Atletisk, inte bodybuilder. Bredaxlade, välutvecklade bröstmuskler etc. Atletiskt är något som oftast förknippas med de gamla grekiska kroppsidealen eller personer som Brad Pitt.

Nu reflekterade jag mer över att han påpekade att man byggde muskler genom att simma mycket, visst bygger det muskler, men långt ifrån som att träna på gym.

Är killen tanig som en sparris så kan du ju glömma att han får en kropp som Brad pitt av att simma
Citera
2008-10-16, 16:41
Bannlyst
Citat:
Nu reflekterade jag mer över att han påpekade att man byggde muskler genom att simma mycket, visst bygger det muskler, men långt ifrån som att träna på gym.

Är killen tanig som en sparris så kan du ju glömma att han får en kropp som Brad pitt av att simma

Simma kanske är uteslutet då? tänkte dock på kondtions aspekten...
Citera
2008-10-16, 16:52
Medlem
Citat:

Jag skulle säga att en blandning ger en atletisk-kropp, kolla på en 100 meters löpare, löpträning + styrketräning + steroider = Grym atletisk-kropp . Nej men en blandning tror jag ger en bra atletiskkropp och inte som ett monster som bara tränar gym.
Citera
2008-10-16, 16:53
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:

Nej , simning är bra träning, om du nu ger allt när du simmar. men komplettera med cardio, och du måste gymma. det är det som ger muskler. och kollar man på simmarna eller brottarna så kompletterar alla med gymträning.
Citera
2008-10-16, 17:04
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Vill du har Brad Pitts kropp så är all möjlig träning bra. Du ska absolut inte enbart ägna dig åt muskelbyggande. Att träna upp kondition är bra då sådana aktiviteter även förbränner.
Citera
2008-10-16, 18:42
Medlem
xiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det ger knappast resultat i nivå med hård gymträning. Det TS nämner med atletisk kropp tror jag förutsätter ganska hård gymträning. Du har inget exempel på vad du eftersträvar med din träning, t.ex. en bild på någon vars kropp du skulle vilja ha?
Eh?, kör 1000 meter fjärilsim, och 2000 meter crawl så ska du se att han blir athletisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in