2008-10-15, 10:09
Medlem
jepasartres avatar
Kan man alls blanda s.k. lyckopiller och alkohol? Är det helt uteslutet.. eller?

Alltså att äta SSRI-preparat och gå ut och festa. Inte bli dyngrak men att dricka sådär 3-4-5 starköl/cider. Måste man lägga ner allt som har med festande att göra bara för att man får medicinering med SSRI-preparat?
Citera
2008-10-15, 10:16
Medlem
DarkPrincesss avatar
Enligt egen erfarenhet, nej. Det är inga problem att drick alkohol under kontrollerade former och det har t o m min psykiater sagt.

Vilket SSRI-preparat är det du äter?
Citera
2008-10-15, 10:28
Medlem
Bagus avatar
Det ska inte vara någon fara att ta några öl när man går på ssri. Anledningen till att läkare brukar avråda från att ta alkohol när man äter ssri är att alkoholen dämpar effekten av medicinen. Men så länge du inte kör en 7 dagars race på vodka ska det inte vara några problem.
Citera
2008-10-15, 10:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Ska inte vara ngn fara som sagt. Man tar ju dem oftast antingen på morgonen eller på kvällen och jag vet inte när du brukar göra det du frågar om men jag antar att du kommer att göra det på kvällen, så lämpligtvis så kan du ju ta piller på morgonen och bira på kvällen
Citera
2008-10-15, 15:53
Medlem
jepasartres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkPrincess
Vilket SSRI-preparat är det du äter?
Efexor (kanske) (Tydligen ett SNRI-preparat, inte SSRI)
Senast redigerad av jepasartre 2008-10-15 kl. 15:55.
Citera
2008-10-15, 17:59
Medlem
Slingshots avatar
Så länge du inte dricker dig aspackad varje gång så är det chill med några öl.
Citera
2008-10-15, 19:28
Medlem
DarkPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepasartre
Efexor (kanske) (Tydligen ett SNRI-preparat, inte SSRI)

Jag äter efexor själv och har intagit moderata mängder alkohol vid flera tillfällen utan problem. Det enda jag märkt är att jag inte lika lätt blir berusad men det kanske bara är en tillfällighet och inte beror på medicinen.
Citera
2008-10-16, 00:16
Medlem
jepasartres avatar
Citat:
Jag äter efexor själv och har intagit moderata mängder alkohol vid flera tillfällen utan problem. Det enda jag märkt är att jag inte lika lätt blir berusad men det kanske bara är en tillfällighet och inte beror på medicinen.

Tack för svaret! Ännu inte bestämt mig om jag ska börja.. nojig för biverkningar. Men, men..
Citera
2008-10-16, 00:43
Bannlyst
jävlar, för mig blir jag helt beroende av spriten.
blir bara gladare och det boostar min lycka som pillrena ger mig.

Så mitt råd är o passa dig mer än vanligt.
Citera
2008-10-16, 11:24
Medlem
DarkPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepasartre
Tack för svaret! Ännu inte bestämt mig om jag ska börja.. nojig för biverkningar. Men, men..

Jag har inga direkta biverkningar av Efexorn själv, förutom att ångesten och de andra depressionssymptomen förvärras de första 1-3 veckorna. Man börjar ju med en låg dos i en vecka som sedan trappas upp.
Citera
2008-10-16, 16:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag har inga direkta biverkningar av Efexorn själv, förutom att ångesten och de andra depressionssymptomen förvärras de första 1-3 veckorna. Man börjar ju med en låg dos i en vecka som sedan trappas upp.

Vänta tills den dagen du ska sluta med efexor, usch o fy.
Citera
2008-10-16, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vänta tills den dagen du ska sluta med efexor, usch o fy.

Den minns jag !
hahahahhahaha, fy fan !!!

Går på en ordentlig hästkur Cipralex nu, vågar man sluta ens med den ?

Någon som vet det, förlåt för off topic.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in