2008-10-16, 20:08
Medlem
DarkPrincesss avatar
Slingshot: Har ätit Efexor förr och då var det inga problem att sluta. Trappade inte ens ner utan slutade tvärt. SÅ det är nog väldigt olika från person till person.
Citera
2008-10-16, 20:46
Medlem
Alltså, Citalopram då? Började med det igår. Men en utav mina absoluta ljuspunkter är att kröka ner mig. Ngn gång i veckan sådär. Ibalnd bara nåra öl, ibland hårt krök fredag och lördag. Gärna med sprit. Vad säger ni om det? Vill VERKLIGEN inte missa dessa kvällar/utgångar. Min ljuspunkt på veckan ungefär...
(Jag är inte alkoholist )
Citera
2008-10-16, 20:52
Medlem
DarkPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Alltså, Citalopram då? Började med det igår. Men en utav mina absoluta ljuspunkter är att kröka ner mig. Ngn gång i veckan sådär. Ibalnd bara nåra öl, ibland hårt krök fredag och lördag. Gärna med sprit. Vad säger ni om det? Vill VERKLIGEN inte missa dessa kvällar/utgångar. Min ljuspunkt på veckan ungefär...
(Jag är inte alkoholist )

Läs vad som står på FASS. Risken för förgiftning med SSRI (ocn SNRI)-preparat är inte särskilt hög i samband med alkoholintag. Men samtidigt funderar jag på hur man som en person som medicinerar med anti-depressiva ändå kan känna sådana ljuspunkter att de vill ut och festa. Nåväl, alla är vi olika. Mitt råd är att du håller dig undan alkoholen tills depression vänt. Alkohol i stora mängder och depression är ingen bra kombo.
Citera
2008-10-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkPrincess
Läs vad som står på FASS. Risken för förgiftning med SSRI (ocn SNRI)-preparat är inte särskilt hög i samband med alkoholintag. Men samtidigt funderar jag på hur man som en person som medicinerar med anti-depressiva ändå kan känna sådana ljuspunkter att de vill ut och festa. Nåväl, alla är vi olika. Mitt råd är att du håller dig undan alkoholen tills depression vänt. Alkohol i stora mängder och depression är ingen bra kombo.

Jag förstår ditt resonemang. Men jag gillar att vara full med kompisarna. De få kompis jag har kvar. Det är nästan enbart helger jag umgås med polare nämligen, och de är glada i spriten, liksom jag. Annars sitter jag hemma om vardagarna, dels för att jag inte orkar vara social, dels för att det blivit en sorts rutin
tro det eller ej, men min bakfylla hämmar ångesten till stor del och jag är oftast glad och uppåt när jag är bakis. Antar att de beror på att alkoholen sitter kvar i kroppen och jag är berusad/under påverkan även dagen efter.
Citera
2008-10-16, 21:14
Medlem
DarkPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Jag förstår ditt resonemang. Men jag gillar att vara full med kompisarna. De få kompis jag har kvar. Det är nästan enbart helger jag umgås med polare nämligen, och de är glada i spriten, liksom jag. Annars sitter jag hemma om vardagarna, dels för att jag inte orkar vara social, dels för att det blivit en sorts rutin
tro det eller ej, men min bakfylla hämmar ångesten till stor del och jag är oftast glad och uppåt när jag är bakis. Antar att de beror på att alkoholen sitter kvar i kroppen och jag är berusad/under påverkan även dagen efter.

Okej, jag förstår ditt resonemang också. Men jag tror inte du har en riktig depression fast jag är inte läkare så det kan jag inte avgöra. Men det låter mer som ditt problem är ångesten.
Citera
2008-10-22, 20:42
Medlem
Har tagit SSRI i snart i totalt över två år och festat på ganska ordentligt de flesta helger. Upplever det inte som några större problem. Vid vissa tillfällen har jag dock blivit lite aggresivare än vanligt eller fått för mig diverse konstiga saker. Men prova du och se vad som händer
Citera
2008-10-22, 21:11
Medlem
Lifelovers avatar
Käkar Cipralex och har aldrig brytt mig om bieffekter och än mindre fått några. Dricker precis så mycket jag känner för utan problem alls.
Citera
2008-10-22, 22:57
Medlem
Haha, på antidepp och alkohol blir jag helt psykad i huvudet.
Citera
2008-10-23, 12:10
Medlem
Jag har ätit både olika sorter av SSRI och ett SNRI och druckit alkohol samtidigt. Inga problem. Nu äter jag abilify (som kallas antingen tredje generationens neuroleptika eller antipsykotikum) och dricker alkohol varje helg. Som liten tjej dricker jag en flaska vin och om jag går ut efteråt blir det någon drink med. Har aldrig varit några som helst problem.
Citera
2008-10-24, 21:45
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepasartre
Kan man alls blanda s.k. lyckopiller och alkohol? Är det helt uteslutet.. eller?

Alltså att äta SSRI-preparat och gå ut och festa. Inte bli dyngrak men att dricka sådär 3-4-5 starköl/cider. Måste man lägga ner allt som har med festande att göra bara för att man får medicinering med SSRI-preparat?

Mig veterligen påverkar intag av SSRI-preparat och alkohol tillsammans inte hjärnan på något avogt vis. Tänk på doseringen bara!
Citera
2008-11-09, 05:44
Medlem
Mina 2 senaste utgångar har jag blivit aprak!
Jag tar Citaolopram och i samband med shottar och Champagne har jag blivit heeeeeelt fuckad i skallen. Muckat med aggresiva blattar, frågat tjejer om de ska följa med hem och knulla röv, skrikit massa dumma brutala saker. Slagit mig blodig, tappat iPhone... Håller mig borta ett tag.

Måste vara jäkligt individuellt dock, men jag blir iaf en sjukt aggresiv/konstig person som jag aldrig annars blir vid spritintag
Citera
2008-11-09, 11:29
Medlem
skurkans avatar
Jag tar själv flera olika sorters SSRI, och har druckit en hel del, det händer att det spårade ur när man dricker stora mängder, om det var för ssri tabletterna eller för att jag drack för mycket kan jag inte riktigt säga. Men att dricka i lagom mängd är ska inte vara någon fara om inte den som skrev ut medicinen sa något annat.

Tänk bara på att inte dricka om du inte är i ett stabilt tillstånd, då kan det bli riktigt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in