2008-10-15, 06:29
Jag söker förslag på olika jobb och/eller utbildningar som gör att man känner sig lite mer levande! Jag är inte typen som kan stå vid ett löpande band eller sortera skruv på ngt unket lager.. jag är snart 26 år gammal och har varit arbetslös i ca ett halvår. Innan dess har jag jobbat på lager, i butik och lite andra knasiga jobb!
Grejen är den att jag ser mig själv som en sökare tills dess att jag funnit det jag söker
låter väl ganska logiskt, men det känns som om jag aldrig kommer finna vad jag vill göra med mitt liv! Dessutom utöver det här tänket om vad jag ska göra eller inte göra så är utbildning uteslutet för tillfället pga skulder (ca 100000 kr) nästan varenda krona där krav från fogden!
Så jag har funderat på att dra till norge och slita ihop lite slantar för att få iordning på mitt liv! men som alltid så sker ingenting, känns som om min vardag ligger i stiltje..
Anledning till tråden är att jag skulle vilja ha lite tips och råd om ett lite mer stimulerande liv. För ibland (som nu) känns det som om jag inte kan tänka klart pga av mina bekymmer och då skiter jag i allt och skjuter upp saker istället för att skaffa mig livet jag vill ha, men som jag egentligen inte vet hur jag vill att det ska se ut!
Kanske lever för mycket i nuet! För när jag tänker på framtiden så blir jag bara förvirrad eller drömmer mig bort och låter saker och ting rinna ut i sanden!
Vore kul om fler vilsna männsikor delade med sig av sina tankar kring framtiden och vad ni drömmer om! Jag är Allmänt verkligen inte olycklig som person, bara trött på mig själv och min oförmåga att få saker och ting att bli verklighet! Kanske vet just du vad det beror på, kanske ngt bus enkelt från livets skola som jag missat
Ha de gott
/Jones
Grejen är den att jag ser mig själv som en sökare tills dess att jag funnit det jag söker
låter väl ganska logiskt, men det känns som om jag aldrig kommer finna vad jag vill göra med mitt liv! Dessutom utöver det här tänket om vad jag ska göra eller inte göra så är utbildning uteslutet för tillfället pga skulder (ca 100000 kr) nästan varenda krona där krav från fogden! Så jag har funderat på att dra till norge och slita ihop lite slantar för att få iordning på mitt liv! men som alltid så sker ingenting, känns som om min vardag ligger i stiltje..
Anledning till tråden är att jag skulle vilja ha lite tips och råd om ett lite mer stimulerande liv. För ibland (som nu) känns det som om jag inte kan tänka klart pga av mina bekymmer och då skiter jag i allt och skjuter upp saker istället för att skaffa mig livet jag vill ha, men som jag egentligen inte vet hur jag vill att det ska se ut!
Kanske lever för mycket i nuet! För när jag tänker på framtiden så blir jag bara förvirrad eller drömmer mig bort och låter saker och ting rinna ut i sanden!
Vore kul om fler vilsna männsikor delade med sig av sina tankar kring framtiden och vad ni drömmer om! Jag är Allmänt verkligen inte olycklig som person, bara trött på mig själv och min oförmåga att få saker och ting att bli verklighet! Kanske vet just du vad det beror på, kanske ngt bus enkelt från livets skola som jag missat
Ha de gott
/Jones

busschaufförer får väl resa mycket också.. vad har man för fördelar som busschaufför?