2008-10-15, 06:29
Medlem
iamjoness avatar
Jag söker förslag på olika jobb och/eller utbildningar som gör att man känner sig lite mer levande! Jag är inte typen som kan stå vid ett löpande band eller sortera skruv på ngt unket lager.. jag är snart 26 år gammal och har varit arbetslös i ca ett halvår. Innan dess har jag jobbat på lager, i butik och lite andra knasiga jobb!

Grejen är den att jag ser mig själv som en sökare tills dess att jag funnit det jag söker låter väl ganska logiskt, men det känns som om jag aldrig kommer finna vad jag vill göra med mitt liv! Dessutom utöver det här tänket om vad jag ska göra eller inte göra så är utbildning uteslutet för tillfället pga skulder (ca 100000 kr) nästan varenda krona där krav från fogden!

Så jag har funderat på att dra till norge och slita ihop lite slantar för att få iordning på mitt liv! men som alltid så sker ingenting, känns som om min vardag ligger i stiltje..

Anledning till tråden är att jag skulle vilja ha lite tips och råd om ett lite mer stimulerande liv. För ibland (som nu) känns det som om jag inte kan tänka klart pga av mina bekymmer och då skiter jag i allt och skjuter upp saker istället för att skaffa mig livet jag vill ha, men som jag egentligen inte vet hur jag vill att det ska se ut!

Kanske lever för mycket i nuet! För när jag tänker på framtiden så blir jag bara förvirrad eller drömmer mig bort och låter saker och ting rinna ut i sanden!

Vore kul om fler vilsna männsikor delade med sig av sina tankar kring framtiden och vad ni drömmer om! Jag är Allmänt verkligen inte olycklig som person, bara trött på mig själv och min oförmåga att få saker och ting att bli verklighet! Kanske vet just du vad det beror på, kanske ngt bus enkelt från livets skola som jag missat

Ha de gott

/Jones
Citera
2008-10-15, 09:10
Medlem
blink21s avatar
Inte tänkt på att jobba ihop lite pengar och sen bara resa iväg någonstans kanske Thailand och göra lite vad du vill tills du hittar insperationen.
Citera
2008-10-15, 09:16
Medlem
känner igen mig. jag är "bara" 23 år dock. Har jobbat på skitjobb i två år, spelat poker ett (gick inte så bra men klarade mig ekonomiskt) och sen började jag en utbildning på universitet som jag tyckte sög så jag slutade och åkte till frankrike ett halvår och pluggade franska ( sjukt kul, träffa mkt folk et.c )..

Kom tillbaka till sverige i sommras och började nu plugga till civilingenjör, kan inte direkt säga att jag trivs och jag har lite problem med matten. SKulle nog klara den om jag verkligen kämpa och gjorde lite omtentor men de känns som att om man ska bli civilingenjör bör man ha anlag och intresse för matte/lösa tekniska problem.. Och det har jag inte..

Så vet verkligen inte va jag ska göra. ångesten kryper närmare. har inga pengar ( studieskulder på 60 000 ) och är orolig för vad morsan/farsan ska tycka om jag skulle hoppa av denna utbildning också.. Ska prata med studievägledare på måndag och förhoppningsvis få lite råd.
Citera
2008-10-15, 09:22
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
Jag söker förslag på olika jobb och/eller utbildningar som gör att man känner sig lite mer levande! Jag är inte typen som kan stå vid ett löpande band eller sortera skruv på ngt unket lager.. jag är snart 26 år gammal och har varit arbetslös i ca ett halvår. Innan dess har jag jobbat på lager, i butik och lite andra knasiga jobb!

Ha de gott

/Jones

Jag var på en utbildning igår kväll som gav mig livsglädje och inspiration.
Kursen var för mig gratis och avdragsgill i deklarationen.
Den ingår i det extrajobb som jag sysslar med just nu när jag är utan fast inkomst.
Fördelen med mitt extrajobb är att jag kan välja mina arbetskamrater och jag får mycket feedback från ledningen.
Vilket i slutändan gör att jag i slutändan får högre försäljning och mera personliga kontakter som kan skapa ett varaktigt jobb.

Har du en bekantskapskrets på ca 50 personer kan detta verkligen vara något för dig

Skicka pm om du vill veta mera...
Citera
2008-10-15, 09:30
Medlem
Så här är dets avatar
Mitt tips är att börja styrketräna, och i vinter tar du ett säsongsjobb vid någon skidbacke i sälen. Sen funderar du ett halvår tills du har en bra lösning.

Vilken typ av person är du? Skulle kanske reseguide passa dig? Busschaufför, eller är du typen som vill vara för dig själv?
Citera
2008-10-15, 09:41
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Mitt tips är att börja styrketräna, och i vinter tar du ett säsongsjobb vid någon skidbacke i sälen. Sen funderar du ett halvår tills du har en bra lösning.

Vilken typ av person är du? Skulle kanske reseguide passa dig? Busschaufför, eller är du typen som vill vara för dig själv?

Tycker du kom med lite bra ideer där! har styrketränat förut, så man kanske skulle ta upp träningen igen och bli lite piggare! Definitivt skulle det vara kul att åka någonstans och jobba och komma ut i det okända!

Nej jag är absolut inte en sån person som vill va för mig själv, jag har många vänner och är väldigt social av mig och har inga problem med människor! reseguide har jag funderat på förut, verkar som ett av världens bästa jobb busschaufförer får väl resa mycket också.. vad har man för fördelar som busschaufför?
Citera
2008-10-15, 16:09
Medlem
Sovmorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
... vad har man för fördelar som busschaufför?

Du slipper växla om du kör citybuss och du har en radio som ibland låter som en polisradio. Sen kan du köra långsamt så att andra kommer sent till jobbet och vägra folk en resa till centrum bara för att dom inte har de där extra kronorna för nattbiljetten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in